Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 11049 ggr
epingle
2016-09-10 22:51

Ont i fingrarna.

Jag fick min EDS-diagnos i våras och har sen dess fått mer och mer problem med händerna.  Jag är inte överrörlig i "knogleden" och fick därför inte poäng för det enligt Beightontestet (lite störande att andra uppenbart överrörliga leder inte räknas in där), utan i mellanleden. Jag har alltid haft besvär att mellanlederna liksom fastnat så att jag manuellt fått böja dem till rätta. Nu har jag dock ont i lederna hela tiden och i somras gled två fingrar ur led (har aldrig hänt förut så jag blev lite rädd) fast lika fort tillbaka igen. Just det gjorde egentligen ont, kändes bara ytterst obehagligt och konstigt.

Är det någon annan som har samma problematik?

Annons:
TatsuOni
2016-09-23 18:07
#1

Har inte diagnos men samma problem. Fingrarna subluxerar eller fastnar och gör ofta ont. Vissa fingrar är i sämre skick än andra (främst p.g.a att de har varit inflammerade). Jag är inte heller direkt överrörlig i just knogleden. Vanligt är att de fastnar med översta leden böjd och mittersta rak, dock så är det lätt att lossa dem från det läget.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Jokko
2017-06-19 14:57
#2

Har samma problem. Är dock inte diagnostiserad än men väntar på utredning(prickar in alla symptom)… fingrarna och handlederna är helt obrukbara ibland..

Upp till toppen
Annons: