Annons:
Etikettaktivt-liv
Läst 4504 ggr
viktoria91
12/3/15, 6:33 AM

Ridning.

Jag har egen ponny sedan 10 år tillbaka, en trygg gammal tant. 😉 Har använt skyddsväst ca 2 första åren jag red men klarade det i te längre sedan, den bar tung och gjorde jätteont! Detta bar innan dem nya med plattor och sådant kom. Någon här som rider och har väst? Tänkte om det kan stabilisera upp en vid ridning också.

Annons:
Vixxen
12/17/15, 3:40 PM
#1

Känner mig så stel och otymplig med väst…

viktoria91
12/18/15, 3:56 AM
#2

Känner jag också men nu finns det ju smidigare modeller än för 10 är sedan. Dock köper jag ingen väst för ca 3000 och sen funkar det inte. 😉

hippoteket
2/2/16, 7:39 PM
#3

det där med att stabilisera upp med väst har väl både för- och nackdelar. Utan väst får musklerna arbeta mer för att stabilisera kroppen. Men västen är ju ett bra skydd, som sagt. Dagens västar är mycket smidigare än de äldre varianterna.

Kanske du kan försöka hitta kompisar som har västar i din storlek, där du kan få prova att rida i västen för att se hur det känns. För givetvis är det så att västarna är olika i modellen och passar bäst på olika typer av kroppar.

viktoria91
2/2/16, 9:57 PM
#4

#3 Dem har bara dem typ race safe, för otympliga ändå. Finns smidigare modeller men väldigt ovanliga. 😉

Upp till toppen
Annons: