Nu är jag utsläppt från ortopedtekniska i Göteborg. Med mig har jag en mastodontortos på vänster fot, en till höger är beställd. Det blev en halvmjuk med snörning och långa spännband. Dessutom är nya inlägg till mina kängor beställda. Och som kronan på verket en mjuk nackkrage i stl L. ;) jag har visst lång hals. Han fick sy om den lite eftersom halsen är smal, och kragen vid.
Det hela känns blandat, vill ju liksom inte behöva använda stöd för att kunna gå och stå.. Å andra sidan är det sååå skönt och jag är oändligt tacksam, eftersom det verkligen behövs! Jag klarar ju uppenbart inte att stå och gå på fötterna eller hålla huvudet de dåliga dagarna.
Jag äger en mindre armada av ortoser men använder dem bara någon gång ibland eller mer frekvent i perioder. Just nu har jag nippran på att tejpa som stöd istället med kinesiotejp. Blir lite svalare än ortos nu i värmen.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.