Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1156 ggr
Anterrabae
2015-04-05 13:08

Vårtid - värktid?

Hur mår ni så här när våren är på G? Får ni mer ont? Mindre ont? Samma som alltid? Vad gör man för att lindra, ta vara på soliga dagar och göra det bästa av situationen?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Kaffebryggare
2015-04-25 22:44
#1

Väderomslag är alltid hemskt för mig. Jag blir trött, får ont i kroppen och orkar ingenting. Värken kan bli så illa att jag knappt kan hantera den på bara ett par timmar… Hösten är värst och därefter kommer våren. Men nu är min värsta period över och den bästa är på ingång (!) :) så jag försöker bara njuta av de bra dagarna och göra tråkigt stillasittande/liggande inomhusgöra, (ta värktabletter) och bara slappa med film eller tv-spel de dåliga. :)

Anterrabae
2015-04-26 09:59
#2

Jag mår också dåligt av väderväxlingar och framförallt blåst. Jag har haft perioder när jag blivit dålig av och i synnerhet edter värme. Nu är det bättre. Nu njuter jag av värmen, och de tillfällen som är något sånär utan blåst.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Kaffebryggare
2015-04-27 21:15
#3

Ja där sa du något! Blåsten är hemsk, värken tränger sig igenom hela kroppen på något sätt dessutom.

Ändå älskar jag våren. Det måste vara den vackraste årstiden :)

linneassv
2015-04-28 08:54
#4

Jag som har HMS har stora problem med väderomslag, på hösten när det ska gå över till vinter och börja snöa, är det som allra värst. Känner i hela kroppen 1-3 dagar innan snön kommer, och allt börjar falla ur led på mig. Det blir väldigt psykiskt påfrestande, när andra inte heller förstår det..

Anterrabae
2015-04-28 10:08
#5

Jag känner också av framför allt snö. Och den där märkliga, värkigt instabiliteten. Jag hatar det! 😖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

linneassv
2015-04-28 23:05
#6

Ja, usch vad jobbigt det kan bli😐

Annons:
Upp till toppen
Annons: