Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 1501 ggr
Victoriastel
2/10/15, 10:37 PM

Kotisonspruta i handled?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För typ ett halvår sen skadade jag min handled under prao. Jag fick en läkartid och fick ta sänka och jag har typ fobi mot sprutor. Det konstaterades att jag inte hade en inflammation. Jag fick köpa en skena på apoteket själv. Jag fick en ny läkartid o han ville att jag skulle gå till arbetsterapeuten. Jag gick dit och jag fick en ny bättre skena. Jag skulle även sova med den. Jag brukar vakna av att det antingen gör ont eller att det domnar. Smärtan blev värre och jag skulle tillbaka till arbetsterapeuten. Hon ville att jag skulle få en läkartid så att jag fick en kortisonspruta. Så jag ska få en kallelse hem om en till läkartid. Och har typ panik för den jävla sprutan. Jävla mög. Gör det ont att ta sprutan. Jag är rättså "läderhudad" så jag tål en del. Hehe. Har även överrörlig led i mitt ringfinger. Och får rätt så ont i fingertopperna. Det knakar bara jag böjer på dom. Bild på mitt "missbildade" finger;)

Annons:
Anterrabae
3/26/15, 10:25 PM
#1

Ursäkta att du inte fått svar. Det är väldigt olika om hur man upplever de där kortisoninjektionerna. Jag har fått i Axlar, knän och armbågar och tycker inte att det gjort speciellt ont. Det kan bero på att man sätter injektionen i ledens håligheter. Vet däremot om en som fick sprutan i höftledens muskelfäste och det gjorde visst vedervärdigt ont. Tror det är högst individuellt. Hur har det gått för dig?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: