Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 1499 ggr
Nilamson
9/4/14, 1:32 PM

Urinsyra 4,9

Vet inte vart jag placera min fråga, men jag har (haft?) EDS-diagnos sedan många år tillbaka. Nu Hypermobilitet och fibromyalgi. Idag var jag hos reumatologen och hon förklarade att jag inte hade någon reumatisk sjukdom men tyckte att jag skulle ta om ett prov, urinsyra i blode t, för det var högt. 4,9 såg jag på skärmen men det säger mig inget, så jag vet inte om det är medelhögt eller kraftigt förhöjt. Jag är vegetarian och helnykterist, så det har inte med kött eller vin att göra, som läkaren frågade. Är det någon här som haft liknande eller som kan förklara vad det skulle kunna innebära? På 1177 står det bara om gikt men symptomen stämmer inte på mig.

Annons:
[Marie Granberg]
11/11/14, 10:11 AM
#1

Äter du någon medicin som kan orsaka det hela? Googlade på urinsyra 4,9 och fram kom det om bland annat Ibuprofen som kan ge som sällsynt symton förhöjda urinsyror…Kanske kolla upp det med ett prov och kolla igenom ev. medicin om du har någon som kan ha detta som ett symtom på biverkningar…

Precis ovan för stycket om överdosering 4.9 står det om njurar och urinvägar (mycket sällsynta symtom - biverkningar)
http://www.fass.se/LIF/product?docType=6&specId=&nplId=20080311000030&

Kanske gäller alla smärt/antiinlammatoriska tabletter, jag vet inte, bara en tanke!

Upp till toppen
Annons: