Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 4570 ggr
[Lilja3]
5/5/14, 8:47 PM

Intraljudsbehandling

Har av en ren slump kommit in på något som kallas för: Intraljud. Som Har bevisad effekt på en rad olika smärtproblematik.

Efter många år med smärtor tänker jag alltid: Låter det för bra för att vara sant. Då är det så, alltid har det något negativt för den med långvariga smärtor, är otympligt eller dyrt så plånboken inte räcker till.

Men i detta fallet så verkar det ju fungera för personer med värk.

Märkligt nog verkar detta användas mest på djur, varför då om det fungerar så väl? Har det bara inte blivit uppmärksammat för oss människor?

Har någon testat detta eller känner någon som genomgått behandling med Intraljud?

Det är inte särskilt dyrt heller för den delen! Så vad tror ni, skall man faktiskt testa något av alla dessa "mirakelbehandlingar"? Hittills har jag hållit mig borta från apparater som påstås fixa både det ena och det andra.

Annons:
viktoria91
5/5/14, 8:58 PM
#1

Intressant! Hur skulle detta funka?=)

[Lilja3]
5/5/14, 9:01 PM
#2

#1 Genom ljudvågor om jag förstått rätt. Det rensar från slaggprodukter, ökar blodcirkulationen, skyndar på läkning, lindrar smärta.

Hjälper vid: Ledvärk, benbrott, muskelsmärtor, migrän och diverse.
Ischias skulle man dock kolla med sin läkare först. Används mest på hästar och hundar/katter. Förstår inte alls varför inte sjukgymnaster har dessa?
Jag kanske skall köpa en och be sjukgymnasten behandla mig med den! 😃

viktoria91
5/5/14, 9:02 PM
#3

#2 Typ som laser?=P Vad kostade den? Har faktiskt aldrig hört talas om det till hästar då har jag ändå en dam som verkar samla på skador. ;)

[Lilja3]
5/5/14, 9:05 PM
#4

#3 Drygt 2000! hittade en på blocket för 1300:- så jag kom in på det. Kollade hästgrejer! Det är ju tämligen ingenting mot vad jag lagt på läkar/vårdkostnader.

viktoria91
5/5/14, 9:09 PM
#5

#4 Det var inte farligt alls, särskilt inte för att vara inom hästvärlden där det brukar vara dubbelt så dyrt. Dem verkar tro att hästfolk är gjorda av pengar. ;)

[Lilja3]
5/5/14, 9:35 PM
#6

#5 Tänkte priset på blocket var bra, sen såg jag nypriset. Det som funkar på djur har hittills varit det som funkat utmärkt för mig med. Djuren kan ju inte tala, så där märker man ju endast skillnad när de faktiskt blir friska eller bättre. Helst skulle jag ju vilja att flera med ledvärk som testat detta rekommenderar det innan jag provar.

Annons:
viktoria91
5/5/14, 9:41 PM
#7

#6 Vet inte om laser är riktigt samma sak, det funkade inte på min häst gällande svår senskada iaf. =/

[Lilja3]
5/5/14, 9:53 PM
#8

#7 Nej det är inte laser. Jag kan länka så får du läsa!
Tycker mig ha förstått att det kallas för en novafon? Vet inte om det är ett märke på en sådan apparat eller om det är själva apparaten som kallas så. I alla fall Intraljud

viktoria91
5/5/14, 10:05 PM
#9

#8 Herregud! Man kan använda den till viktminskning också, perfekt inför bikinsäsongen. ;)

[Lilja3]
5/5/14, 10:33 PM
#10

#9 Såg det med, får kolla upp just det nogrannare. Är det som vid fettsugning så rör jag inte apparaten. Vill ju inte tappa fett på de ställen jag skall smärtlindra, vad knäppt det måste se ut?

viktoria91
5/5/14, 10:46 PM
#11

#10 "Tur" man har ont i hela kroppen då så resultatet blir jämnt. ;-)

Ella1975
5/6/14, 6:07 AM
#12

Jag har fått liknande behandling hos sjukgymnast för många år sen . Hade skadar höger nack , skuldra och det har samma effekt som värme fast det går djupt in i muskeln. Jag mådde mycket bättre där jag fick behandling i ca 1-4 dagar och det var jätteskönt att slippa smärtan där ! Skulle bara behövt fått på fler ställen pga smärtan !

Ella1975

[Lilja3]
5/6/14, 7:22 PM
#13

#12 Var det laserbehandling tro? Det verkar vara den som är populär just nu mot smärtor.

Annons:
Ella1975
5/7/14, 12:13 PM
#14

#13 Maskinen så ut som ultraljud maskin . Jag har för mig att hon sa infravärme .

Ella1975

[Lilja3]
5/8/14, 1:37 PM
#15

#14 Infraröd värme är inte samma som intraljud. Har Infravärme hemma. Visst det är väl skönt så sätt, men den har hittills inte gjort mycket nytta. Den var heller inte dyr men den står och tar plats utan egentligen funktion. Därför jag funderar på om det är värt att testa intraljud, om den heller inte gör varken till eller från.

Chestnut
5/9/14, 8:49 PM
#16

Kan inte hitta någon slags forskning som städjer att intraljud skulle ha bevisad effekt… Har någon en länk? :)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lilja3]
5/10/14, 12:16 AM
#17

#16 I ärlighetens namn så hoppades jag att någon annan hade information för/emot. Så har ännu ej sökt reda på mer information.

Upp till toppen
Annons: