Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 19556 ggr
Ella1975
2014-04-19 15:20

Myrkrypning i rygg

Är det någon som har problem ned myrkrypningar i ryggen tex över skuldran? Jag har haft mycket problem nu och undrar om någon vet vad man kan göra själv.

Ella1975

Annons:
Anterrabae
2014-04-19 23:01
#1

Jag har det också, hela tiden och vet inte hur jag ska komma åt det :( *följer*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-21 01:37
#2

Kan vara nerver som spökar?
Har du andra besvär än krypningar? Behöver inte specifikt vara ryggen utan man får försöka se till helheten. Det kan vara en nerv i kläm någon annanstans i kroppen som leder ut i axeln till exempel.
Hur känns myrkrypningarna? Det är inte så att det är mer så att det kliar? Som att något kryper på dig eller sticks?

Anterrabae
2014-04-21 10:13
#3

För min del är det säkert nerver! Jag har en fläck på ryggen/över höger skuldra som liksom surrar och kryper. Inte åt stickshållet som när cirkulation stryps fast ändå just så men inte så intensivt. Det känns lite som "myrornas krig" på tv såg ut ;) det domnar inte det gör inte ont, det vara surrar och kryper på den där fläcken. Jag har kopplat det till när jag är trött eller har extra ont för övrigt, då tror jag att det är mer.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ella1975
2014-04-22 06:10
#4

Jag har mycket besvär i nacken . Det gör inte ont och inga stickningar . Lite känselbortfall över skuldran . För har jag kunnat vila och stretchat lite så har det släppt men inte nu . Känns som man drar i huden med .

Ella1975

[Lilja3]
2014-04-25 19:19
#5

#3 & #4 Har någon tittat på er där det känns som myrkrypningar? Tänker att man kanske glömmer att nämna små enerverande saker som dock kanske kan lindras genom att gå till grund med varför.
Är det en nerv i kläm så bör det ju absolut gå att åtgärdas. I vissa fall tar det lång tid men rätt vad det är räcker det med en behandling av något slag så löser det sig.
Kan tänka mig att: Kiropraktiker, Naprapater, Osteopater och sjukgymnaster bör vara kunniga inom detta.

Ella1975
2014-04-28 19:01
#6

Jag har skadat muskel i nacken för många många år sen i en bilolycka . Har inte fått igenom wishplas skada pga att jag är så rörlig i nacken . Hade fibromyalgi diagnos då , men fick min EDS III diagnos nu december -13. Men jag har inte haft så mycket besvär tidigare som jag har nu. Kiropraktor har hjälp . Varit 1-2 gånger om året

Ella1975

Annons:
Upp till toppen
Annons: