Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 4423 ggr
Eds SueZ
4/6/14, 12:23 PM

Luftrörsbesvär

Jaha, då har man varit på helgmottagningen med en envis hosta. Tänk att det ska slå undan en så totalt varje gång man blir förkyld, så luftrören täpps igen. Är det samma för er? Sen sitter hostan i under flera veckor! Läkaren sa att om man har Eds så kan man säga att en luftrörskatarr påverkar kroppen som att en frisk skulle bära 35 kilo på ryggen. Om med det kliva upp på en stege. Tyckte den jämförelsen stämmer!!!! Så jäkla jobbigt att man är så svag. Hur fungerar era kroppar vid infektioner?

Annons:
[Lilja3]
4/6/14, 2:37 PM
#1

Samma här har dock inte Eds utan Hms men blir jag sjuk och/eller har en inflammation i kroppen så är jag helt väck.
En hosta kan fullständigt pumpa ut mig på varenda hjärncell.
Har äntligen lärt mig att jag, vid förkylning, endast får ligga och vila. Minsta rörelse och ansträngning slå ut mig totalt.
En förkylning sitter i flera veckor och jag har svårt att läka från irriterade slemhinnor. Hosta sitter gärna i månader då slemhinnorna är så torre/irriterade. Trots att själva förkylningen är borta fortsätter jag hosta.
Då får man försöka påminna sig själv om att inte ge efter för slemhinnorna utan undvika hosta om det inte absolut krävs. Snyt dig vid valda tillfällen så du verkligen får ut allt. Tex om du tagit nässpray och täppan släpper, snyt dig. Jag hr lärt mig tvärtom men jag måste få ut slemmet!
Är jag täppt i näsan och inte kan snyta mig då jag lätt blöder näsblod. Så använder jag ibland topsar att öppna upp i näsborrar.

Idag har jag en inflammation i sätet/bäckenet. Den får ja vila ut för annars sätter det sig på andra delar av kroppen och går runt runt. Jag får inte stopp på sjukdomar om jag inte vilar direkt vid första symptomen.

Upp till toppen
Annons: