Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1618 ggr
[Lilja3]
2014-04-02 00:13

Anhöriga-Vad vill ni veta?

Är du anhöriga till någon med överrörlighetsdiagnos?

Vad önskas för information, behövs det en kategori där man kan ställa frågor som anhörig.

För att få stöd, råd och hjälp att förstå?

Kanske bara en plats att lufta sina tankar på?

Denna sidan är inte enbart till för de som lever fysiskt med överrörlighet. Omgivningen påverkas likaså!

Det är tack vare er, våra anhöriga, som många utav oss orkar.

Att vara Förälder/Mor-Farförälder, syskon, barn, make/maka till någon med överrörlighetssyndrom är tungt vissa stunder.

Därför ger jag er en möjlighet att höras och kunna påverka i vilken riktning denna sidan skall gå och utvecklas i.

Alla är välkomna!

Annons:
Anterrabae
2014-04-02 16:39
#1

Åh vad bra! Detta tror jag är jätteviktigt! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Razzora
2014-04-02 19:02
#2

Detta är verkligen efterlängtat kan jag säga dig 😃

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lilja3]
2014-04-02 22:34
#3

Härligt! Bara att skicka in önskemål till mig om vad som saknas på sidan!

Då gör jag en sådan kategori inom kort. Behöver skriva ihop lite regler dock. Då ju de anhöriga prata om en annan part och det ibland kan vara känsligt så behövs det riktlinjer vad man får/inte får "lämna ut" för information.
Frågan är vart man skall dra gränsen?

Anterrabae
2014-04-02 23:35
#4

En viktig gräns tycker jag är: "Inget personavslöjande"

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Razzora
2014-04-03 14:34
#5

#4 Det är nog det viktigaste.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lilja3]
2014-04-03 14:58
#6

#4 Tänker också så men vad är personavslöjande? Går gränsen vid att avslöja diagnos eller att avslöja symptom eller avslöja…ja vad räknas som att avslöja något privat? Min andra hälft får tex inte berätta för någon om mina smärtor. Han får säga att jag har ont men inte att jag ligger hemma och gråter av smärtor. Det vill jag inte att omgivningen skall veta. Hur svag smärtorna gör mig dagligen. I allmänhet så har jag sagt "vill folk fråga får de fråga mig" skulle han söka svar på internet skulle jag inte godkänna att han skrev ut "min flickvän har dessa och dessa skador och dessa och dessa problem" utan han skulle få ställa frågor som "Vad innebär det att ha denna skadan, vad går att göra" inte skriva "min flickvän har"

Man skriver som att man undrar i första hand kanske och inte beskriver en annan person i andra hand?

Annons:
Upp till toppen
Annons: