Annons:
Etikettgraviditet-gynekologi-urologi
Läst 1940 ggr
[Lilja3]
2014-04-01 23:51

Undersökning- Bristningar vid graviditet

Finns det ett samband mellan att man har lätt att få bristningar före graviditet och under graviditeten av tex gravidmagen tro?

Som överrörlig har man ju ibland även en skörare hud vilket lättare leder till bristningar. 

Undersökningen vänder sig till de med överrörlighetsdiagnos/eller misstanke om överrörlighet.

Ni som vill läsa/delta i undersökningen ändå väljer "vill bara läsa" eller annat!

Annons:
[Lilja3]
2014-04-01 23:54
#1

Har lätt att få bristningar men har ännu ej varit gravid så jag vet inte hur en graviditet skulle påverka min hud på bland annat mage/lår.

Anterrabae
2014-04-02 08:57
#2

Jag fick bristningar både innan jag blev gravid och sen exploderade dem under graviditeten. Innan hade jag främst på bröst och höfter. Under så fick jag bokstavligen hela magen full över en natt. Nu är det sex år sen, och de har bleknat.. Men snyggt är det inte.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-04-02 10:10
#3

#2 Så jag misstänker att det kan bli för mig. Får bristningar bara av att bära tungt. Får hoppas lite på generna.

Hur ser det ut med slappheten på huden, blev den väldigt mycket lösare på magen eller drar den ihop sig slätt?
Vet man inte kan dra alla över en kam men samla erfarenheter är ju bra!

RuiXue
2014-04-03 03:59
#4

Har aldrig vart gravid och kan heller aldrig bli (har genomgått en hysterektomi för lite över ett halvår sedan) men jag har en hel del bristningar ändå varav att ett flertal inte kan skyllas på förändringar i min vikt. Har till exempel bristningar uppe på axlarna och även en i armvecket. Sidorna av mina bröst har rätt så breda bristningar. 

Skulle nog verkligen se ut som en zebra om jag hade vart gravid med tanke på de bristningar jag har ändå!

Jennie


[Lilja3]
2014-04-03 17:26
#5

#4 Bristningar i armveck och på axlarna kan jag skriva under på. Dock de läker för min del till osynlighet. Men blir lika förvånad varje gång jag upptäcker nya. Oftast när jag burit backar eller lyfter upp något på hyllor jag får det. Eller bära tunga matkassar. Vilket jag aldrig gör numera, jag passar på att handla när andra är med🙂

Man får tänka på bristningar som skönhetsmärken! Finns ju de som har växtärr, kroppen är gjord för att användas, får man bristningar så får det väl lov att synas att den är använd!

Upp till toppen
Annons: