Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1511 ggr
[Lilja3]
3/20/14, 6:22 PM

Tidsfördriv- Tipsa!

Behöver spendera 13 dagar med, något!

Saknar inspiration till vad man kan göra gåendes hemmavid!

Lagar mat och bakar gör jag redan som en smärre besatt, vilket generar i mer mat än en orkar äta så nu är frysen full med måltider och fika.

Blommorna kan inte få mer vård nu då dör de la av omtanke.

Vad gör ni som går hemma om dagen?

Annons:
cykelpumpen
3/20/14, 6:35 PM
#1

spela dataspel

chatta

ring en vän

träna

läs en bok

se en film

lägg pussel

städa

[Lilja3]
3/20/14, 11:58 PM
#2

#1
Jag är så otroligt dålig på att spela dataspel.
Vad kan man spela för dataspel? Kanske dum fråga men är helt novis på det området!
Lägga pussel, tack för påminnelsen skall skriva ner det på morgondagens "to do" lista. Skall kolla efter brädspel imorgon då jag får skjuts så kan kolla pussel med då. Velat hinna med det och det hinner jag ju nu!

Städa, japp gör jag dagligen. Har börjat sortera om med så det blir mer ergonomiskt.
Ringa, bra tips. Borde ringa mer, ger mer socialt än att smsa!
Ibland så krävs inte mycket mer än det du skriver för att sysselsätta sig men man bli lätt hemmablind☺️

cykelpumpen
3/21/14, 7:24 PM
#3

Lösa korsord glömde jag tipsa om. Gärna ett lite svårt korsord så du inte blir klar och sysslolös för snabbt. Sen kan du lyssna på musik som du tycker är bra och dansa till den!

Anterrabae
3/21/14, 11:33 PM
#4

Jag älskar ljudböcker! ❤️ så jag tipsar om det!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Razzora
3/24/14, 12:39 AM
#5

Måla/rita
Virka (om det är möjligt)
Kolla på någon trevlig tv-serie

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lilja3]
3/24/14, 1:07 PM
#6

Idag skall jag försöka mig på att ta en promenad. Sambon skall följa med och vi har bilen så jag får komma ut lite i naturen idag😃

Detta har jag gjort senaste dagarna:
Lyssnat på mängder med bra musik och "dansat" till.  Jag kan bara stå som en toddler och guppa lite upp och ner, medan jag viftar med armarna men roligt var det!
Gjort nya låtlistor
Lagat mat
Städat (storstädat)
Bakat
Börjat kolla på en serie
Sökt utbildningar
Ringt och pratat med släkt som bor långväga
Chattat med kompisar som bor nära men vi ej hunnit ses, så nu är jag ikapp med det sociala.
Umgåtts med vänner/familj och sambon
Målat
Försökt mig på korsord (oj vad svårt)
Så efter alla lugna dagar, tycker jag nog jag borde orka med att gå en bit! 

Förutom alla mail och satmal till vården då så hittills har dagarna gått i ett :)
Till helgen skall jag boka SPA!

Annons:
RuiXue
3/27/14, 10:41 PM
#7

Jag brukar spela Sims, spela Facebook spel, prata med vänner i grupper på Facebook, lyssna på musik när jag känner för det, titta på film eller titta på YouTube klipp. Så har jag fått tiden att gå i lite över 2.5 år nu.

Jennie


[Lilja3]
3/28/14, 8:28 PM
#8

Idag satt jag på balkongen och avnjöt solen. Utan dator dock med mobilen, messade med vänner om kvällen. Dock blev det inget, så jag fortsatte sitta i solen.

Sedan gick jag ut och shoppade lite. Hade inga krav på mig, gick i den takten jag ville och kände mig allmänt knasig när jag kom på mig med att kommentera plagg högt🤔Tokigt värre det kan bli, kom på fler och fler ärenden som behövde göras så nu har jag allt färdigt framöver förutom försäkringskassan.
Träffade lämpligen på några personer jag behövde prata med så jag löste massa saker som blivit liggandes. Allt utan att ens ha behövt försöka anstränga sig🙂

cykelpumpen
3/31/14, 10:21 AM
#9

Du kan anordna en loppis där du säljer fika bröd som du bakat och annat du vill bli av med.

[Lilja3]
3/31/14, 6:39 PM
#10

#9 Skulle nog inte vara lämpligt med tanke på att jag är sjukskriven. Hade jag orkat fixa en loppis lovar jag dig att jag hade stått på jobbet istället, fy vad jag saknar att jobba.
Annars en väldigt trevlig idé! 🙂

Nu är det nedräkning på timmar nästan. Spenderar morgondagen med att äta glass tror jag och besöka någon väninna.

Upp till toppen
Annons: