Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2815 ggr
[Lilja3]
2014-03-06 21:56

Spänner i knä

För ett halvår sedan vred jag om knäet.
Då kunde jag inte gå alls på någon vecka, inte ens stödja på.
Sedan verkade det fungera bättre och bättre. Tills för 2 månader sedan.
Nu är knäet blå-grått och blir svullet-mosigt efter aktivering och belastning.
Det knarrar när jag sträcker ut benet och jag kan inte gå till/från jobbet utan kan endast ta mig fram med cykel då det tar för lång tid att gå till fots.
Senaste 2-3veckorna spänner det något fruktansvärt runt knäskålen. Varje gång jag drar upp knä vid cykling för att trampa ner så känns det som att knäet närhelst kommer smälla av.
Det gör något så bedrövligt ont att jag låter benet hänga och trampar med endast ena sidan. Så känns det även när jag skall gå en raksträcka, halvt avdomnat nästan och halvt vrålont. Kan inte förklara riktigt hur det känns.
Då bussarna inte håller tiden så kan jag inte lita på att komma i tid till jobbet med de. Inväntar kallelse till ortopedin men vad jag vet så kommer man sällan fram innan 90dagar.

Vart någonstans rekommenderar ni att jag vänder mig någonstans?
VC vill inte veta av mig mer. De anser att jag är ortopedernas patient trots att jag ännu ej fått komma vidare och att de missade i 2 månader att skicka iväg remissen.
Är så trött och utsliten, har i alla fall orkat boka tid till sjukgymnast så jag har någon som kan titta på mig nästa vecka!

Annons:
[Lilja3]
2014-03-17 21:55
#1

Visade sig vara menisken som skadats, hur mycket och när jag får det åtgärdat är oklart.
Följer sjukgymnastens råd att cykla som enda motion. Har stöd ifrån flera håll i vården nu, hoppas bara att jag får det och andra skador åtgärdad snart så jag kan återgå till mitt aktiva liv!

Anterrabae
2014-03-20 13:39
#2

Åh vad skönt att du fick veta och att du fick hjälp! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-03-20 17:04
#3

#2

Jag har vetat länge dock är vården emot mig. Så det var ett smart steg att gå via sjukgymnasten. Då slapp jag tala om för läkaren att det var jag som låg bakom fyndet.

Hjälp har jag ännu inte fått, men jag beräknar kunna ha fått igenom både operation och rehabilitering inom ett halvår. Ett halvår, så trött man blir men ett halvår brukar kunna gå någorlunda fort.

Anterrabae
2014-03-20 17:10
#4

Jo visst, men lite hjälp är det att komma någon stans. Man måste utnyttja vägarna man har. Särskillt när de ordinarie inte funkar alls. Det värsta som finns är mär någon säger att man inbillar SIF att man dragit sönder något..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-03-20 17:12
#5

#4 Vad innebär SIF?
Vill inte verka negativ. Är slut för dagen idag. Har lite svårt att uttrycka mig då. Orden är som bortblåsta. Dags att lägga sig och vila, hur jag orkade med att jobba för 1,5 vecka sedan förstår jag inte, den inre urkraften kanske?

Anterrabae
2014-03-20 17:16
#6

SIF tenderar att hoppa in i stället för sig.. ;P Jag vet att du inte är negativ.. Iblan är det bara extra tunnt. ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Lilja3]
2014-03-20 17:21
#7

#6

Jaha, tänkte att nu är det någon förkortning jag ej känner till.
Dags att dra upp sig i den där berömda kragen och göra något i en timme till, sedan får det räcka för idag!
Under den timmen lär medicinerna ha gjort sitt eventuella bidrag och jag kan spendera eftermiddagen/kvällen framför en film utan att somna.

Anterrabae
2014-03-20 17:55
#8

Ha en "skön" sista timme! Eller så bra det går. Hoppas verkligen att du får lite lättnad och att verkisarna tar! ❤️ Här ska också skrapas ihop inför ett sista ryck!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: