Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 1532 ggr
Anterrabae
3/6/14, 9:38 PM

Lite less

Eller ganska mycket faktiskt! Jag har ont, så ont. Jag är synskadad och överrörlig med största sannolikhet EDS. Jag fick en rullstol i somras, som jag är jätteglad för. Använder den inte dagligen, men är glad att den finns när jag behöver. Jag har sen i september aktivt försökt få till ett läkarintyg för att förnya färdtjänsten som jag haft i fem-sex år. (Färdtjänsten gick ut i maj förra året, men har inte orkat ta i det pga pappas bortgång och min sjukdom osv) Läkaren som skrev ut rullsolsremissen tvärvägrar att ge mig läkarintyg, för "man får inte färdtjänst för smärta" han vägrar skicka mig till EDSkunnigt folk för "om reumatologen ansåg att jag hade det skulle de saft nåt" reumatologen förklarar att EDS ligger hos primärvården. Så sånt tittar inte de efter. Var på mitt pucko till dr säger att de gör de visst. "Lilla jag har bara inte förstått" han vägrar att undersöka mig fysiskt då det inte behövs, för han VET att jag inte har EDS. "Vi känner dig Ida" när kag även poängterade att jag funderar på typ 4 eftersom jag är genomskinlig, överrörlif främst i småleendet etc samt att vi har aneurtsm och hjärnblödning i släkten säger han att jag vid det här laget borde förstå att det är bättre föe mig och min släkt och familj att inte ha en diagnos, att det är bäst för oss apart inte veta! Efter det här bytte jag dr, min man ringde och klagade för den förstes chef.. Det jobbiga är att muppen jag berättar om ovan är verksamhetsansvarig på vårdcentralen jag går. Så, sen dess har jag försökt få kontakt med min "nygamla" dr.. Det får sådär. Jag träffade honom i slutet av dec. Han lovade mig där och då att läkarintyget skulle skrivas samma kväll. Det är fortfarande inte skrivet. Det känns som de påminnelser han får via mail från ssk när jag ringer försvinner, för det är helt okarakterististiskt av honom att bara strunta i det. Denna dr blev sjukskriven, och under tiden skulle jag bli uppringd av en annan dr.. Ang läkarintyget. Hon ringde aldrig. Några dagar senare fick jag ett brev från DrM, muppem, som sa typ "hoppsan och förlåt att hon inte ringde" Jonas är snart tillbaka. Och så fortsätter det. Det känns som någon slags vendetta. Att den här Mikael-doktorn har gjort det till någon slags mission att jag inte ska få hjälp. Han säg förvisso till att jag fick komma i terapi, antar att det beror på att jag anses vara främst psykiskt instabil. Kan det konstateras inbillar kag mig ju säkert resten liksom. När min man klagat M:s chef, så ringde M upp och skällde ut min man.. Och lät även meddela att det sär med rullstolen var en miss. Hade han vetat att det var jag skulle jag aldrig fått den! Och om han kunde skulle den dras in. Bäst att vara sjukt rädd om den. Jag lär inte då remiss på en ny. Jag är så less! Vill bara gråta! Skulle det kunna vara så att drM i bakgrunden ser till att sabba allt, eller är kag paranoid?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Lilja3]
3/6/14, 10:00 PM
#1

Fy så mörkrädd man blir. Vågar knappt ens ta upp telefon och ringa någonstans inom vården när det ska vara på detta vis.
Huruvidare läkaren för en personlig vendetta mot dig är svår att veta. Men han begår ju uppenbarligen stora fel när denne beter sig på detta vis när ni försöker rätta till bemötandet gentemot dig.

RuiXue
3/6/14, 10:06 PM
#2

Anmäl den (sätt in valfritt kraftuttryck här) till patientnämnden! Så får han INTE göra varken mot dig eller någon annan patient! Hans genomruttna attityd gentemot dig försätter även dig i direkt livsfara eftersom du visst måste veta om det är Vaskulär EDS du har, annars är risken stor att du inte får varken rätt undersökningar, regelbundenhet av undersökningar eller mediciner för att förhindra och behandla eventuella aneurysm och blödningar! 

Vet att du kanske som jag inte kan byta vårdcentral hur som helst på grund av dåligt utbud, men kan du byta så gör det, till en Vårdcentral där den läkaren inte är alls inblandad.

Jennie


[MyCassie]
3/8/14, 7:13 PM
#3

Tänkte just samma som #2. Patientnämnden nästa eller IVO.

Upp till toppen
Annons: