Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 3945 ggr
FjantYoda
2014-02-10 03:33

Värktablett som inte ger magkatarr?

Har ju problem med smärta i lederna mer eller mindre varje dag, tar jag ipren eller liknande så kan jag få bort endel av smärtan även om inte hela försvinner, tar jag alvedon så blir det ingen effekt alls.

Problemet är att jag dessutom har lätt för att få halsbränna och magkatarr så… hur lindrar man ledvärken utan att ta död på magen i samma veva?

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Annons:
Chestnut
2014-02-10 10:09
#1

Paracetamol (dvs Alvedon osv), coxiber (Celebra/Arcoxia), utvärtes preparat (ipren gel osv) eller till sist morfin & morfinliknande läkemedel.

Med vänliga hälsningar
Chess

hippoteket
2014-02-10 15:20
#2

om man av någon anledning behöver regelbunden medicinering mot de besvär man har och man har hittat en medicinering som fungerar bra, då kan det vara värt att ta ytterligare läkemedel för att minska problemet med biverkningar.

I ditt fall, fungerar det med Ipren så kan det vara värt att ta Omeprazol också för att minska påverkan på magen. (du kan kombinera Ipren med Alvedon/Panodil för ännu bättre effekt mot smärtan, de förstärker varandras effekt)

Ladydragon
2014-02-11 00:35
#3

#2 det är ett bra tips att kombinera med Omeprazol

sen finns det ett ytterligare alternativ man kan prova suppar istället för tabletter det kan lindra magbesvären…..

Upp till toppen
Annons: