Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 1687 ggr
[Lilja3]
2014-01-04 12:15

Skadetid- Hur lång tid har ni gått med skador?

Hur länge har ni gått med någon skada som längst innan ni fått det åtgärdat?
Hur har ni blivit påverkade av det?

Verkar så väldigt märkligt att det skall ta sådan tid att ens få uttalat vad man har för skada, sen att få det åtgärdat….

Annons:
[Lilja3]
2014-01-04 12:20
#1

Går just nu med en skada av rejält vridvåld i knäet, misstänkt meniskskada.
Vad min kollega vet i alla fall (utbildad sjuksköterska jobbat med sådana skador) men ingen av läkarna har yttrat sig om vad det kan vara. Heller inte sjukvårdsupplysningen trots att detta är ett jättelätt exempel.

Detta händer för 3 månader sedan och har alltså inte ens något skrivet på papper, räkningen fortsätter!
Bäckenproblematiken har jag heller ingen diagnos på endast några ord nämnt i journalerna. Bäckenproblematiken har pågått i över 3 år.
Fått 3 olika sorters behandlingar varav 2 förvärrade.

Vad skadorna medfört är många sömnlösa nätter, kostat rejäla slantar med pengar (vågar man räkna efter?) , tiden då. All tid som gått åt att sitta ensam hemma och bara lida i det tysta.
Undviker en hel del saker såsom att handla, shoppa, gå på krogen, promenader, vara hundvakt, jobba så mycket som jag vill med det jag vill, inte kunnat klara skolan (för mycket tid går åt till vården och att ta hand om kroppen)

Tiden är så knapp när man är skadad. Förr var jag morgonpigg, nu får man tvinga mig upp om morgnarna annars sover jag gärna bort hela dygnen för jag orkar faktiskt inte vara vaken i onödan.

Humöret börjar sjunka och även det mentala måendet har fått sig några rejäla törnar.
Det är min omgvining som gör att jag mäktar med. Även om jag gärna skulle vilja vara ifred någon gång, är jag glad att det kommer folk hit varje vecka så att jag altid har något jag verkligen inte kan sova bort!

[Tassy]
2014-01-04 16:56
#2

Vissa skador har jag gått med i så sånga år att jag slutat räkna… 😕

[Lilja3]
2014-01-04 17:36
#3

#2 Finns det något att göra åt skadorna eller är det bestående? Hade man kunnat göra något "i tid" ?

Chestnut
2014-01-04 19:18
#4

Mina knän t ex är "jättebra" exempel på sådant som kunde blivit mindre operationer bl a om man lyssnat på mig det där halvåret drygt som jag tjatade med noll respons i början… Då hade jag redan gått med besvären ett tag iofs.

Med vänliga hälsningar
Chess

[MyCassie]
2014-01-04 21:23
#5

Går med en gammal basketskada i min högra hand jag fick för 15 år sedan då en baskettboll studsade från golv upp på min hand och böjde tre fingrar rakt bakåt mot handleden och åkte sen tillbaka vilket resultera i avbrutna senor, led band och ett skellet på lillfingret som sett bättre dagar. 50% chans till steloperation så ingen läkare har velat göra något åt det.

Upp till toppen
Annons: