Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2782 ggr
[Tassy]
2014-01-01 22:13

Januari 2014!

God fortsättning kära medlemmar!

Nytt år, ny månad, ny babbeltråd 😉

Annons:
[Lilja3]
2014-01-02 00:01
#1

Vad innebär babbeltråd? Är det om vad som helst alltså liknande ett klotterplank?

[Tassy]
2014-01-02 00:09
#2

Ja, här pratar vi om allt mellan himmel och jord.

[Lilja3]
2014-01-02 00:22
#3

Aha okej!

Då kan jag ju börja med att jag för första gången igår, upptäckte att katten min är smällarrädd. Precis livrädd var krabaten!
Nästa nyår blir det till att vara hemma med honom. Förstår ilskan bland de med rädda hundar. Det är allt annat än roligt att se sitt djur må så dåligt!
Förbjudet är det att smälla av nära bostäder. Inte är det någon polis ute och patrullerar dock.
Fick en raket som flög nära bilen igår med. Hann väja undan men det var bra obehagligt de där smällarna!

Chestnut
2014-01-02 03:08
#4

Började året på värsta tänkbara sätt med foten ur led och därmed sittandes på akuten men men. Nu kan det bara bli bättre som läkaren så snällt sa! 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2014-01-02 18:11
#5

#3 några droppar Valeriana hjälper genom det värsta eller en kvarts postafen.. De blir trötta och sover sig igenom värsta dkräckupplevelsen.. Jag vet att det kanske låter extremt, men den rädslan är inte önskvärd för någon.. Januari startas hos vänner ❤️ alltså på bästa tänkbara sätt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2014-01-02 21:34
#6

Feromoner som finns att köpa hos veterinär är ett alternativ, eller en slags pulver i kapsel som även det finns hos veterinär och lugnar husdjuret. Fråga veterinären vad de har för att lugna så kan hen komma med ett bra förslag!

Januari startade med dunder och brak utanför, var nog mer fyrverkerier än vid millenieskiftet! Tack och lov är min katt helcool med sådant och sitter till och med i fönstret och tittar ibland. Igår blev det Nyårskoncert från Wien och idag har dagen spenderats i sängen för kroppen har helt slut på batterier!

Jennie


Annons:
[Lilja3]
2014-01-03 01:47
#7

#5 Inte en idé tyvärr då han blir väldigt misstänksam mot mig och avig efter injecering av mediciner och dylikt. Skulle ge honom större problem med stress att bli fasthållen och itvingad något. Hade han varit lätt med sådant hade jag gjort det dock!
Det hjälpte bra att matte var hemma och stängde ute eländet. Han mådde dåligt när jag inte var hemma men sedan löste det sig tämligen fort.
Har använt valeriana för häst och det funkade utmärkt som lugnande! 

Idag diskuterade en kollega mina problem på allvar, de försöker verkligen se till mitt bästa. Älskade flickor vad de ger mig glädje om dagarna.

[MyCassie]
2014-01-03 16:54
#8

Träffat en läkare i dag som äntligen fattar mina problem, ny blir det röntgen för att se om operation behövs eller dylikt. Mina knän ska få grundlig genomgång, det tog också bara 11 år av tjat. 

Min crosstrainer är på väg hit upp i lastbil från söder, ska bli så underbart att kunna börja träna lugnt igen. 

Ska på ultraljud nästa vecka också och se hur vårat barn i magen mår och förhoppningsvis få reda på könet. :)

RuiXue
2014-01-03 18:26
#9

De där kapslarna man kan köpa hos veterinären innehåller ett pulver som man bara kan strö över maten, eller hälla ut i handen så katten eller hunden får slicka i sig det, det smakar gott också för husdjuret🙂 Så man måste inte få djuret att svälja någon tablett eller kapsel. Det är jättesmidigt! Har använt det på min katt inför längre resor och han är svår att ge tabletter! Men pulvret gillar han, NOM säger det bara så har han slickat i sig det🙂 Det är helt naturligt också, pulvret innehåller något lugnande ämne som finns naturligt i modersmjölken.

Jennie


[Lilja3]
2014-01-03 23:54
#10

#9 Wow säger jag bara! Hur kan jag ha varit helt ovetandes om detta. Katten har åksjuka se och stissar upp sig som en raket när det vankas bil. Detta skall jag kolla djupare på!

Nu är kroppen slut. Varenda molekyl skriker att där inget mer finns att hämta. Inte ens backup energin finns att tillgå. Att ens gå upp på morgnarna existerar inte.
Får se vart detta slutar denna gången. Jag som lovade mig själv att aldrig mera bli sjukskriven! Inte av dessa skäl i alla fall (skador jag skulle ha åtgärdat förra året)

Anterrabae
2014-01-04 01:34
#11

Intressant Jennie! Det ska jag också kolla mer på. ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-01-06 23:43
#12

Hupp! Sitter och jobbar lite, hur kommer det sig att det tenderar att bli nattjobb, när man är sin egen och kan välja arbetstid.. :P Snart blir det sängen!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Lilja3]
2014-01-07 00:11
#13

Idag var återigen ett bevis på att kroppen inte orkar mer. Skulle sjukskriva mig idag men fortsätter ändå. En sträcka som ta maximalt en kvart att gå, tog mina fötter över en och en halvtimma att ta sig fram.

Jag grät inombords för varje steg. Ändock ger jag mig inte. Jag undrar jag, vart går min gräns om inte nu?

Annons:
[MyCassie]
2014-01-08 00:38
#14

Ännu en sömnlös natt. Ont något fruktansvärt i varje led jag har, dubbelt upp i knäna och händerna. Min man fick aggera krycka när jag skulle på toa och jag är totalt gråtfärdig. Denna plåga…

RuiXue
2014-01-14 23:51
#15

#10 Jag frågade min veterinär här ett år om det fanns något bra för åksjuka katter, och då rekommenderade hon det medlet. Zylkéne heter det, här kan du läsa mer (och eventuellt beställa också, se bara till att du beställer rätt styrka i så fall, för det finns olika beroende på djurets vikt) http://www.apotea.se/zylkene-75-mg-30-st

Jennie


TatsuOni
2014-01-30 06:01
#16

Här har kroppen fungerat ovanligt bra i flera veckor och jag har njutit! Sedan måste ju självklart allt börja krångla på en gång… Igår natt vaknade jag av en helv***** värk i knät som genast svullnade upp. Det har väl antagligen subluxerat i sömnen😐 Senare börjar huvud, rygg och huvud göra ont. Antagligen p.g.a felbelastning på jobbet uppför alla trappor. På kvällen började fingret göra ont och helt plötsligt var det jätte svullet och varmt i den led som inte subluxerar… Så nu verkar den vara inflammerad av någon konstig anledning😕 Imorse vaknade jag upp med en ond handled efter ytterligare en subluxation i sömnen. Så ska jag jobba med den onda handled jag inte kan bandagera p.g.a jobb med vatten eller mitt krånglande finger?😐 Bara för att klaga lite mer så skickade min praktikant nyss ett sms att hon inte kommer idag, så jag vet inte hur jag ska hinna med allt morgonjobb själv idag…

Jaja slutklagat för att åka till jobbet. Hoppas att alla får en bättre dag än jag!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Lilja3]
2014-01-30 22:13
#17

#16 De dagar vi är korta i manskapet eller jag är dålig och inte kan jobba lika effektivt så kör jag på att göra det viktigaste. Det som behövs göras för att allt ska rulla på. Sedan gör jag det jag hinner. Är det så att ditt jobb kan tänkas vara förlåtande om du en dag inte hinner "småsaker"?
Det kan låta lite märkligt, men om du är en sådan som gör saker extremt noga, gör saker som de ska göras inte ett dugg mer! Då sparar man både tid och ork. Ingen idé att vara en överpresterare när det inte krävs! 

Januari avslutas som den började lite sisådär, på jobbet stretar jag på men vad det tar emot. Aldrig har det varit så ointressant att arbeta. Finner inget spännande eller lockande. Jag gör allt jag ska, nogrannt med men inget utanför ramen. Längtar till sommaren, då mår jag alltid ypperligt!
Har några spännande resor framför mig och bara att tänka på solen ger mig styrka!

TatsuOni
2014-01-31 11:12
#18

#17 Jag hoppade över de saker som gick men det var stressigt ändå. Onsdagar är det mycket som ska göras och inte går att hoppa över😐 Jag klarade det men kan lova att jag var slut när jag kom hem😛

Idag kom min praktikant så jag har kunnat ta det mer lugnt. Hinner till och med slänga i mig lunch hemma innan jag ska iväg igen🙂 Dock så lär det bli en lång dag då jag räknar med att komma hem igen strax innan sex… Som tur är så kan jag ju vila upp mig lite i helgen🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: