Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2338 ggr
[MyCassie]
12/31/13, 3:42 PM

kramper

Ibland har jag svårt att veta vad som är kramper och inte medan andra gånger är det rätt självklart men den smärta jag nu har i mitt vänstra ben vet jag inte om det är kramp eller något annat. Jag har som en återkommande huggande smärta som strålar från ovansida knä ner till smalbenet, det kommer och går och är så skarp att jag biter mig tag i något eller skriker. Det här hållit i sig sen i natt. Kan det vara kramp?

Annons:
Anterrabae
12/31/13, 7:55 PM
#1

Svårt att säga, tycker inte det låter som kramp, så där spontant. Snarare nerv i kläm typ.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[MyCassie]
12/31/13, 9:50 PM
#2

#1 Vill inte säga nerv i kläm, det vet jag hur de känns. Detta är en helt annan smärta mer som en värk men extrem som pulserar/hugger, försvinner ett tag och sen kommer tillbaka igen.

[Lilja3]
1/2/14, 12:03 AM
#3

#2 Nerver i kläm känns olika, ischiasnerven går genom hela låret så den är en trolig kandidat. Annars kan spänd muskulatur med dålig blodtillförsel vara boven. Även en spänd muskel som drar i senor och dylikt kännas.

[MyCassie]
1/2/14, 12:26 AM
#4

#3 Inte låret jag jag har ont i utan ovanpå vaden dvs smalbenet mellan knä och fot men det strålar från knät och ner mot foten. Knäna är ju de jag har mest problem med, de skulle behöva opereras men läkarna vägrar. Ischiasnerv i kläm har jag haft många gånger, det vet jag hur det känns och kan säga att det definitivt inte är det samt att värken sitter på fel ställe om det skulle vara ischiasnerv.

[Lilja3]
1/2/14, 12:37 AM
#5

#4 Missade den faktan! Det du, knä är inget jag är någon expert på tyvärr. Är själv inne i ovisshet med knäna och märkliga smärtor som strålar i benen (för min del uppåt, baksida lår)
Enda jag kan tänka mig är att du belastar andra muskelgrupper på grund av dåliga knän, än man "brukar" och då blir överbelastad.
Så är det i mitt fall vad jag fått förklarat, kan även vara en skada men troligen lutar det mer åt att man parrerar skadan i knä/knäna.
Finns ju en muskel som kan göra vidrigt ont om man överbelastar. Smalbentrakterna. Många löpare har problem med denna muskeln då man överbelastar denna vid fel teknik på löpningen.

Upp till toppen
Annons: