Annons:
Etikettsajtinformation
Läst 2224 ggr
[Tassy]
12/20/13, 8:02 AM

Policy angående medicindiskussioner

På medlemmars önskemål försöker jag härmed samla en önskad policy att försöka hålla då mediciner diskuteras. Detta är vad jag önskar att ni eftersträvar i dessa trådar:

  • Först, det viktigaste av allt: håll god ton och visa respekt

  • Håll trådarna sakliga såvida inte personliga åsikter efterfrågas

  • Undvik djupare diskussioner om beroenden/missbruk, detta hänvisas till Beroenden iFokus. Tillvänjningsdiskussioner är okej.

  • Om du är missnöjd med en medicin; förklara varför i stället för att bara säga "medicin XXX är skit". Vad hände? Vad uteblev? Vilka besvär har du och mot vad verkar medicinen? Samma sak gäller såklart om du vill tipsa om en medicin, förklara varför den är bra; tog den bort smärta? fick den bort en envis inflammation? Hjälpte den mot svår kramp? osv.

  • Undvik mer ingående diskussioner om doseringar. Vi är väldigt olika och våra kroppar fungerar olika. Någon kanske behöver 1/4 tablett av XXX för att bli hjälpt, medan någon annan kan äta full dos. Följ era läkares ordinationer, och ta diskussionerna med denna i stället.

  • Det enda som är strikt förbjudet på sajten är uppmuntran till illegala preparat, näthandel/importmediciner och annat som bryter mot svensk lag. Sådana trådar kommer att raderas, och varning utdelas. Om detta inte respekteras kan avstängning komma att ske. Ett exempel kan vara på hur man får tag i narkotikaklassade preparat.

Alkoholist, narkoman,sockerberoende, matmissbrukare,shopoholic, sex missbrukare. Oavsett vilket beroende du har är beteendena detsamma. Med på forumet hittar du namn som Bitten Jonsson (författare till boken Sockerbomben), Pernilla Lunderoth som kan hjälpa dig och andra beroende som man kan ta hjälp av. Några använder sig av AA (anonyma alkoholister), FAA (foodaddictsanonymous), SLAA (sexberoende) eller andra organisationer för att kunna leva i tillfrisknad. Andra av andra metoder oavsett är forumet till för att stödja dig i dina tankar i dina beroenden.
  • Redigerat 5/25/21, 1:45 PM av Niklas
Annons:
Ladydragon
12/20/13, 11:18 AM
#1

👍

[Lilja3]
12/20/13, 1:41 PM
#2

Detta är ju toppenbra. Ber om ursäkt att diskutionen om det blev lite "trång" men jag ville verkligen få fram en bra policy som jag nu känner att Sajtvärd ordnat. Tack 👍

Upp till toppen
Annons: