Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3096 ggr
[Tassy]
2013-12-02 17:36

Decembertråden

Äntligen, julen närmar sig med stormsteg och året lider mot sitt slut!

Har ni hunnit/orkat julstöka något än? 
Vad pysslar ni med om dagarna? 🙂

Annons:
[Tassy]
2013-12-02 17:38
#1

Här har vi julstökat för fulla muggar! Bara fönsterputsen kvar (men den skiter jag nog i som alltid 😃.. hmm… kanske nåt att driva gubben till? 😇)

DesK
2013-12-02 18:03
#2

Jag har också julstökat lite idag, tagit fram gardiner och stjärnor och ljusstakar 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TatsuOni
2013-12-03 09:20
#3

Jag julstökar aldrig😛 Så här hemma försöker vi bli friska från det nya virus vi verkar ha dragit på oss^^


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Anterrabae
2013-12-05 00:58
#4

Här verkar vi passa på att avlösa lunginflammationen/mykoplasman mes virusinfektioner, typ förkylning.. Why not! Liksom.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-05 09:30
#5

Men elände då! Här är en till med virus! Nån typ av förkylning som härjar runt.

Anterrabae
2013-12-05 10:25
#6

Ja, på dotterns förskola sa de att den visst är ovanligt aggressiv i år.. Seg och eländig. Hur är det, försämrar EDSen ens förmåga att hantera infektioner?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Tassy]
2013-12-05 12:21
#7

Nej det gör den inte, men följdsjukdomar gör. Immunförsvaret kan bli försvagat.

Anterrabae
2013-12-05 14:07
#8

Ok det var ju bra det, inte sämre utgångsläge i alla fall ;) eller ja, autoimmuniteten gör ju sitt 😝

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-05 14:22
#9

yes

RuiXue
2013-12-05 21:31
#10

Mellan allt sovande och icke sovande så har det hunnits med både pepparkakor och lussebullar den senaste veckan, och årets upplaga av både pepparkakor och lussebullar blev otroligt bra😃

Jennie


Anterrabae
2013-12-06 02:13
#11

Härligt med lyckade bak! 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TatsuOni
2013-12-06 07:47
#12

Nu har första snön kommit här. Blötsnö som jag ska ut och köra långt i. Kunde det inte ha väntat en dag😛 Känner mig äntligen frisk i alla fall🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Anterrabae
2013-12-07 13:51
#13

Jag är lite piggare idag så snart ska jag ta vovve och dotter på rastning i minusgraderna, solen och snön! Härligt med hög och klar luft! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
2013-12-07 17:11
#14

Chillar hemma med min Nisse katt ikväll. Mamma och pappa är hos en faster på Adventsfika. 
Behöver duscha och äta middag nu, men vet inte i vilken ordning jag ska ta det🤪

Jennie


[Tassy]
2013-12-08 16:43
#15

Tjoho för all snö! Här har ni en som drog på sig täckbrallorna och moonbootsen och plumsade runt som en 3-åring med myror i baken 😂

Anterrabae
2013-12-12 13:52
#16

Har sakta börjat komma igång igen. Men är fortfarande orkesbegrämsad. Skulle träffat dr på VC idag, men när jag kom dit var han inte där idag. Han hade visst försökt att ringa återbud på ett flera år gammalt nummer. Fast VCrimgt mig på mitt nuvarande flera gånger. 😖 Tre veckor till, innan jag kan träffa dr. Puh!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-12-15 00:51
#17

Å ena sidan så går vissa saker framåt. Å andra sidan så finns det andra saker som bara får mig att vilja skrika! Vet inte vilken sida som leder just nu…

Kämpar på med förberedelser inför Julen i alla fall, blir mer bakning imorgon och på Lördag bär det av till Allum för att köpa julklappar.

Känns lite konstigt och tomt också… Första Julen utan mormor😢

Jennie


Chestnut
2013-12-15 09:49
#18

Här har vi knappt hunnit julstöka - varit fullt upp med allting annat. Idag står dock lite bakning och göra julgodis på schemat 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-12-15 14:23
#19

Ont, det gör ont… Trallalalalalaaaa… Eller något.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-15 14:53
#20

#19 *stämmer in i kören* drog sönder mig på gymmet idag.. nu blir det vila!

Annons:
Anterrabae
2013-12-15 15:16
#21

Ajajaj! Inte dra sönder! Här har hela nervsystemet muppar ur, och av någon anledning som jag inte vet har huvudet plötsligt fått för sig att väga tre ton eller nåt. Orkar inte bära det.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-12-16 19:10
#22

Verkar ha dragit fram ett redigt ryggskott och fått inflammation i ryggmusklerna som sjävklart genast stack upp i nacken och ställer till med ofog (migränkänningar). Men tror jag kom undan spruckna diskar/spräckta kotor iallafall, tack och lov.

RuiXue
2013-12-17 05:49
#23

Ont det gör ont det gör ont… *sjunger Lena Ph's sång* Och ont gör det! Painsomnia galore pågår!

Jennie


[Lilja3]
2013-12-17 17:56
#24

Julstämningen kan inte vara mer fjärran. Så har det varit senaste åren. tankarna har flygit iväg på annat och inte hängt med i verkligheten. Julen påminner mig om att allt inte är som det "ska". Det är en hat kärlek mellan julen och mig. Jag älskar allt det fina med julen, men inte att jag inte orkar med allt som julen innebär. Att inte klara av att handla julklappar en hel dag. Att inte kunna handla allt som krävs för julbaket för det är för tungt. Att inte kunna köra dit man vill utan få be andra skjutsa. I år skall jag försöka komma undan med att inte ha julklappar i tid. Jag tänker nöja mig med att skriva presentkort. Olika alternativ, de får välja och sedan får de pengarna och köpa själva!

RuiXue
2013-12-19 03:18
#25

Jag och mina föräldrar ska ut och julhandla på Lördag! Har aldrig vart så här sen med julklappsinköpen förr😮

Julkänslan vill inte riktigt infinna sig heller med regnblasket ute. Har mer någon form av overklighetskänsla typ "VA!?! Är det bara några dagar kvar till Julafton och mindre än två veckor kvar på hela året?!"

Känner även en del sorg eftersom det här blir första julen utan mormor… 😢 Enda gången som jag inte träffat henne under Julhelgen var när jag var i Kina 2006 över Jul, men då kunde jag åtminstone prata med henne i telefon.

Jennie


Upp till toppen
Annons: