Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2758 ggr
[Aquelegia]
10/5/13, 4:12 PM

Oktober 2013

Här kan vi skriva av oss i en samlad tråd vad som händer denna månad. Dessa veckotrådar går hiskeligt fort🤪 Allmänt veckorna går undan i en rasande fart.

Vad händer i oktober för er?

Annons:
[Aquelegia]
10/5/13, 4:29 PM
#1

Jag har börjat våga mig på att använda tensen på höften. Använde nu mina självhäftande plattor och herremin sicken dunderkur! Hade kramp i sätesmuskeln och allmänt stram över höften. Släppte lite så idag har jag kunnat röra mig mer smidigt och inte så hackigt "ankigt/svajjigt"
Kanske jag slipepr akupunktur. Blir precis livrädd när jag försöker mentalt vara redo för nålar i höften. Har undvikit det i ett år nu så vore ju trevligt om jag slapp!
Nu är det "bara" en ny antiinflammatoriskt kur som krävs och röntgen. Det där med att åka skidor kan jag dock glömma i år igen. Jaja jag har gjort annat istället i år!

[Aquelegia]
10/6/13, 6:34 PM
#2

Tensen är guld värd. Kommer endast köra på självhäftande framöver. Enda sättet för mig att vara säker på att kunna placera plattorna på rätt ställen. Trots rejäla smärtor från höften efter jobbpasset inatt så kunde jag gå utan kramper. Måste vara tensens verk, stretchningen är heller inte plågsam och outhärdlig efter uppmjukning av tensen. <= tensberoende! 🤐

Var hos den nya massörskan idag och hon var GUDOMLIG! Guld värd och trots att jag försov mig jobbade hon igenom rejält. En ny massageteknik som funkade perfekt på mina fjolsträngar.

Denna veckan har annars gått i ett.

RuiXue
10/7/13, 10:36 PM
#3

Liseberg igår bara 10 dagar efter stor operation, men det var roligt, och himla roligt att träffa Ida igen! 👍 

Idag har det vart vila på programmet, och kommer väl så förbli i några dagar framöver. Fyller 28 om inte ens två veckor nu så vill gärna baka lite inför det även om det inte direkt ska firas något🤪 Eller jo, jag och mamma ska till "Stranden" i Nossebro på eftermiddagen, men annars inget planerat för den dagen…

Jennie


DesK
10/8/13, 1:57 AM
#4

Har fått god hjälp i min träning, så nu ökar jag försiktigt på träningen, med lite tuffare tag 🙂 Märker att det ger bra resultat, så idag firade jag med lite färdig sushi  😛

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
10/8/13, 2:00 PM
#5

#3 Grymt jobbat. Hoppas att det lättar lite nu med besvären.
Måste kännas skönt att ha fått igenom en bra förändring innan din födelsedag. Jag har alltid lite som mål att ha saker avklarade tills jag fyller år.

Börjat träna lite igen. Noll finmotorik i höften. Snubblar och tråcklar in mig i ben/fötter konstant.
Har börjat pyssla med hästar igen. Bakhobbyn är igång och resten av årets almanacka är ifylld med jobb/skola/företag och lite lite resa med.
Sambon bokade London på våran 5årsdag så äntligen kommer vi iväg utomlands!

Väntar på skjuts ut till stallet. Skall lära mig horsemanship. Något jag längtat efter i flera år men inte hunnit🙂
Till våren hoppas jag ha tentat av med bra betyg och som belöning väntar en häst😍

Chestnut
10/9/13, 8:47 PM
#6

Här går väl livet som vanligt - dvs lite upp och ner när det gäller kroppen….

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
TatsuOni
10/10/13, 8:17 AM
#7

Efter att ha varit arbetslös i ett år så ska jag iväg och jobba mina första timmar idag😃 Min lärare är så nöjd med mig att hon vill ha mig på timmar medan jag fortfarande går utbildningen🙂 Känns jätte bra! Verkar ha en ny rygginflamation på gång, men förhoppningsvis blir det inte så illa.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
10/10/13, 2:09 PM
#8

#6 Skickar mycket styrka till dig❤️

#7 Spännande! Vad är det för jobb? 🙂

Idag vaknade jag med ryggsmärtor, inte ens värk utan smärtor grrr jaja det släpper nog sen, medicinen är med i bakfickan för jobbar dubbla pass idag.
Har bakat som en tok med ojoj så kreativiteten flödar här hemma. Fått en riktig uppgång i mitt bakintresse igen. Tja på hösten/vinter finns inte så mycket annat att göra ^^
Börja packa behöver vi med. En månad kvar till flytt.

TatsuOni
10/10/13, 4:57 PM
#9

#8 Hemstädningar🙂 Måste bara komma igång att träna lite så att kroppen orkar med😛

Ska baka idag på önskemål av min syster. Hon vill ha i frysen när nästa unge kommer om någon vecka. Kul att baka, men tråkigt att inte kunna smaka själv😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
10/10/13, 9:33 PM
#10

#9 Jag har aldirg haft bättre kondition/styrka som när jag jobbade som hotellstäderska. Hoppas det funkar för dig med städningen, kan sakna den styrkan jag besatt då nu ^^

TatsuOni
10/11/13, 7:27 AM
#11

#10 Det tror jag nog att det gör🙂 Inte lika tungt som att jobba i stall vilket jag gjort tidigare och så slipper jag vara ute lika mycket i den leddödande kylan😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tassy]
10/11/13, 11:54 AM
#12

Tjohej! Här går livet i 190 och det händer massor varje dag!

Dags att dra ner på tempot lite nu känner jag, har haft väldigt mycket migrän på senaste, och har känningar idag igen 🤦‍♂️

Jag har brutit upp med min dåvarande och flyttat hem igen, påbörjat en behandling och sprungit hos läkare stup i kvarten, gjort massa utredningar och hej och hå. Försökt ta igen massa skit jag missat. Humöret har åkt jojo och jag ska inte sticka under stol med att jag har haft en riktig pärs och mått skit av det här! Har tappat bort mig själv alldeles på vägen så nu kämpar jag mig tillbaka till ett drägligt liv. Inget jag tänker gå in på mer här på ett offentligt forum dock.

Men nu vänder det!
Jag är lyckligare än jag varit på många år, även om jag fortfarande har en lång tid av återhämtning framför mig. Men jag läker, och det är huvudsaken.

RuiXue
10/11/13, 9:29 PM
#13

Vården har kommit fram till att jag har lågt blodsocker🤪 Nähä! Det har jag bara vetat om själv i över 5 år att mitt blodsocker hoppar groda😂 Kan ligga allt mellan 3.1 och 10.9 utan påverkan av mediciner🤔 

I övrigt provas Baklofen istället för Paraflex efter att ha haft muskelspasmer i låret i flera dagar. Återhämtningen efter operationen går bra, dock har såret spruckit upp lite på ett par ställen så har fått smäcka på några Steri Strips, men med tanke på EDSen så var det inte annat än väntat att något sådant skulle ske. Har i alla fall sluppit infektioner hittills! 

Imorgon blir det nog en tur till Hjulet för att se om jag hittar någon sybåge så jag kan komma igång med mina broderier😃

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
10/13/13, 3:30 PM
#14

Soffläge sådär lagom. Knäskada, vad vet jag först imorrn för jag är fast här hemma. Får snällt vänta tills VC öppnar imorgon, tills dess fortsätter jag vara ett smärtpåverkad monster.

Chestnut
10/13/13, 5:37 PM
#15

#14 Ajdå 😕 Hoppas det inte är alltför illa!

Jag hat senaste veckan i princip varit väldigt påverkad av min fot med mycket luxationer, mycket värk, trycksår orsakade av nya ortosen när foten låg luxerad i den och därmed mycket sjukhus. Inte pluggat alls, knappt ens ridit och sjukanmält mig mycket från övriga stallpysslet. Inte ser det ut att bli bättre heller, blev rådd idag av 1177 att ta tag i det snarast - finns misstanke om ev infektion i trycksåret. Får m a o ringa runt imorgon och se vems ansvar det är… 

När livet är såhär kämpigt är det få saker som är så mysigt som en hästmule som smyger sig fram när jag kämpar med höpåsen ute i hagen och istället för att sno en stor tugga placerar sig mulen på min axel och blåser in luft i örat; "det ordnar sig matte…" ❤️ Tur att jag har så fantastiska hästar!

Med vänliga hälsningar
Chess

Razzora
10/13/13, 6:32 PM
#16

Månaden började väl lite så där när Arbetsförmedlingen börjar att bråka med mig, eller rättare sagt att läcka ut sekretess lagd information till en arbetsgivare. Utan att fråga mig först om de fick göra det. Så blev att prata med högsta chefen och försöka och få ordning på det hela.

Dagen efter så fick jag ett mycket väntat samtal från Arbetsförmedlingens högre chef, att hon var väldigt väldigt ledsen för det som hade hänt och att hon bad tusen gånger om ursäkt. För så här ska det inte vara.

Sa till dom att det spelar ingen roll jag har inget förtroende kvar för dom, hon sa att det var ju tråkigt men att hon förstod varför.

IDIOTER säger jag bara…..

Suck…

Men men det har ju faktiskt hänt lite bra saker också denna månad ;)

Köpt en ny mobil ( ja för min del är detta en riktigt bra sak att hända ;) ) som jag är helt galen i. 

Saker och ting hemma kunde inte vara bättre, min mamma verkar förstå nu varför jag har så ont som jag har…

Så ja en rejäl blandning mellan både bra och dåliga saker =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Aquelegia]
10/14/13, 3:57 PM
#17

Läkarbesöket gick över förväntan. Läkaren ställde massa frågor och sedan satt hon tyst en stund. Skrev lite, kollade lite och sen for det ur mängder med toppen information. Hon förklarade alla kringliggande problem och tog hänssyn till överrörligheten vilket jag var förvånad över. Det viftas annars bort men inte hon " särskilt du måste vara ännu försiktigare med skadan nu för din överrörlighet gör dig mer skadebenägen och du får lättare återfall" WOW!
Hon påtalade även vikten av sjukgymnastik för att musklerna skall kunna stabilisera upp lederna bättre och få mindre skaderisk.
Skickades till röntgen också för säkerhets skull så det inte är någon vätska som läckt ut i knäet mellan senorna som förvärrar skadan, då jag var svullen igår fanns risken att det hänt dock var så inte fallet PUH. Ironiskt nog har jag nyligen sett ett program om exakt den skadan jag har, så det var trevligt att se att det var exakt samma inofrmation som i programmet vilket gjorde att jag kände mig riktigt trygg med läkaren då hon verkligen kunde.
Är sjukskriven en vecka nu och skall återkomma nästa vecka för vidare bedömning. Smärtorna finns inte mycket att göra åt då det är en inflammation som gör att det läker. Så det är bara att avlasta för minsta möjliga smärtor.

RuiXue
10/15/13, 5:28 AM
#18

Vart liggande hela helgen efter ett hemskt POTS anfall i Lördags så alla planer fick läggas på is och helgen spenderades mestadels sovandes. 

Nu i veckan finns planer på att baka, funderar på att baka både småkakor och en Silviakaka, plus att jag måste baka en tårtbotten av något slag senast på Fredag och funderar lite på om ovannämnda tårtbotten möjligtvis ska vara en Red Velvet cake istället för vanlig sockerkaka. 

Bara dagar kvar tills man blir ett år äldre… Urk… Bara 2 år kvar tills 30 års krisen! 

Återhämtningen från operationen går över förväntan bra och har i stort sett inga smärtor i operationsområdet trots att det bara gått snart 19 dagar och såret inte är helt läkt ännu. Kan nu resa mig rätt så normalt även om jag fortfarande ska vara försiktig med att använda magmusklerna och får ännu inte lyfta mer än 5kg. Men kan trots allt lugnt säga att jag generellt mår bättre nu än jag gjorde innan operationen! 

Insomnian är min ständiga följeslagare trots post-op trötthet, har inte fått sova för natten innan 5 på morgonen på ett bra tag… Ska väl snart försöka sova nu, helst utan att ta någon sömntablett tänkte jag…

Jennie


TatsuOni
10/15/13, 4:04 PM
#19

Var trött igår när jag var ute med hunden och orkade inte hålla fötterna riktigt på plats. Så efter att ha gått snett med foten så gör mitt knä ont så inåt ******* idag😕 Har ändå kämpat mig igenom dagen och ska ta itu med den översvämmande tvättkorgen. Sedan blir det till att ta det lugnt och rita lite. Disken får vara idag😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
10/16/13, 5:33 PM
#20

Sitter hemma och är "duktig" går på kryckorna och börjar få in lite teknik.
Har många samtal att ringa framöver och hösten blir inte alls som jag tänkt mig jobbmässigt. Har blivit totalblåst, tack vare skadan hann jag stanna upp och tänka igenom min situation och upptäckt varför allt blivit ohållbart. Innerst inne visste jag att något har gått snett men kunde inte sätta fingret på vad.
Nu gäller prioritering för att komma ikapp med livet igen, kroppen är urusel, noll muskler så det är ren tur att jag inte skadat mig värre. Träning, skola och bara ett jobb gäller framöver.

Annons:
TatsuOni
10/16/13, 9:45 PM
#21

#20 Låter som att du prioriterar ditt liv vettigt i alla fall nu🙂 Hoppas det ordnar till sig för dig!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

RuiXue
10/17/13, 3:33 AM
#22

Skulle behöva vara en bläckfisk… Händer det något med operationssåret så kan ni ge er tusan på att det händer mitt i natten när ingen kan hjälpa mig hemma med att byta förband! Och just där snittet ligger, är det mest svåråtkomliga stället på hela kroppens framsida så man behöver mer än två händer😟

I övrigt fått väldigt goda nyheter på förmiddagen! Det var tvunget att firas med tårta trots att det blir tårta i helgen!

Jennie


TatsuOni
10/17/13, 7:19 AM
#23

Vaknade med en helvetisk värk i handleden efter att den hoppat ur led i sömnen igen🤓 Som tur är så har jag köpt hem smärtstillande så att jag orkar med en dag i skolbänken. I väntan på att det ska verka så sitter jag och försöker kyla ner den så gott det går igenom bandaget.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Chestnut
10/18/13, 8:43 PM
#24

Varit iväg på en liten tågresa för att köpa en ny sadel (som ger mina knän bättre stöd) och det räcker tydligen med att åka runt 15 mil för att få se ordentligt med snö 😮 

Är riktigt illa med min fot dock…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
10/19/13, 12:05 AM
#25

#21 Tja jag har inget annat val när jag inte kan gå på knäet ^^ Men det är skönt att ändå få chansen att inse fakta. Även om det alltid skall rejäla skador till innan jag blir tvingad till att inse fakta. Skall sätta mig och skriva ner några grundpelare i mitt liv. Saker jag måste checka mitt mående mot. Säger något emot mina grundpeare, ja då fr jag se til att åtgärda det. Som någon sa: Hälsa är mer än bara en god kost! Det är fysiken och psyket med. Man måste vara fysiskt stark och ha ett starkt psyket/vara lycklig, för att vara hälsosam!
Hoppas handleden känns bättre!

#22 Hjälp, sista man vill när man är ensam att såret går upp😮Har det gått bra nu?

#24 Satans fot (censurerar mig själv) grrrrrrrrr kan inte annat än se rött när det gäller skadorna i foten. Kramar i mängder <3

TatsuOni
10/19/13, 2:55 PM
#26

#25 Ja nu mår den bra igen🙂 Får dock se hur länge det dröjer innan jag gör om det. Hehe det är farligt att röra sig i sömnen😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
10/19/13, 3:01 PM
#27

Igår hade jag en alldeles underbar dag, dock åt jag nått min mage inte gillade så har ont i huvudet och mår illa i magen idag.
Skulle kunna göra massor idag för att jag går hemma men tja, jag kommer inte långt på kryckor.

Förstår inte hur andra kan gå på dessa djävulspinnar. Händerna gör så fruktansvärt ont efter en tur till stan och tillbaka i torsdags. Blir till att hålla sig hemma tills jag kan gå på benet igen.

Annons:
Anterrabae
10/19/13, 6:55 PM
#28

Halva oktober har gått.. Och jag hinner inte riktigt med känner jag. Men för närvarande är jag hemma med halstabletter, cocillana, antibiotika, avgrundshosta, förkylning, öroninflammation och halsfluss. Febern gav sig efter en vecka i alla fall :P I torsdags, hade jag en inplanerad tid till VC för lite papersexercis. Det passade ganska bra eftersom infektionen nu var som den var. Jag träffade den trevligaste elake läkaren någonsin tror jag. Glad positiv tillmötesgående och seende, inkännande typ. Och samtidigt otalt hänsynslös. Det var en otäck upplevelse För det första behövde jag hjälp med intyg till färdtjänst. Det blev tvärnej. Jag förklarade att jag behövde det för trolig EDS, värk, instabilitet och ögonproblem. Han talar om för mig att för värk får man inte färdtjänst, det har kommunen bestämt "det är inte mina regler, jag är ledsen, det är kommunens, så därför behöver jag inte fylla i intyget" men då bestämde han att kommunen inte ens skulle titta på det! Jag skulle dessutom förstå att det är så det är. Jag får vända mig till ögon, där kan jag ha en chans. Det märkliga är att detta är mannen som skrev ut remissen till mi. Rullstol! Trots detta vägrade han låta mig försöka att få färdtjänsten igen (har ju haft det förut!) Då sa jag, gråtande sen ett tag att jag gärna skulle vilja ha en remiss till klinisk genetik i Uppsala för EDSutredningen, eftersom motsvarande på Sahlgrenska inte ville sätta diagnosen, hon ansåg sig inte tillräckligt kompetent, även om hon muntligen sa att inget passar bättre. Svaret blev åter tvärnej! Det är inte hans jobb, reumatologen håller i EDS, inte primärvården. Det är alldeles för svårt, stort och avancerat för att primärvården ska ta i det. Jag utsökte förklara att reuma inte tar i det heller. Var på svaret kom att det är för att det inte går att behandla. Jo och så sa han att om jag hade haft det skulle reuma hittat det, särskillt om det var den farliga sorten. Jag frågade hur, eftersom de inte tittat, men det skulle de i alla fall. Jag försökte argumentera för min sak, blev avbruten(,) hela tiden och när jag tillslut bad honom att vara tyst så jag fick prata klart så svarar eländet att "jag vet redan vad du tänker säga!" Då blev jag sne, och frågade vad jag tänkte.. Eftersom han nu visste. Han försökte babbla bort det och jag svarade nä, du är inte ens nära! (Tänkte berätta om de olika typerna av EDS hur de uppför sig, och att man visst kan behandla EDS, men att det kräver stor kometens och kunskap från många. Samarbete och sånt. Men fick inte det heller. När han inte kunde övertyga mig om att reuma skulle ta det försökte han med att det inte är någon ide för att en genutredning och alla dessa tester har inte de kompetens att förstå i alla fall, och då än mindre jag. Om inte ens han skulle fatta hur skulle då jag! Liksom. Jag försökte med att det vet inte han vad jag kan.. Men det hördes inte. Som sista slutkläm så körde han med att det är bäst för mig att inte ha diagnos, det är även bäst för min släkt att vara utan! Dessutom kom han med kommentarer som att vi känner dig här Ida, osv. Han avslutade besöket mycket nöjd med sig själv, eftersom han fått mig att förstå. Därtill hade han ju hittat infektionen och skrivit ut medicin, så nu är Ida nöjd och han kan slå sig för bröstet. Mindre än en vecka tidigare gjorde han samma mot en av mina absolut bästa vänner. Hon satt på jouren för att värken från helvetet inte la sig. Hon bad om tramadol och 1g alvedon till dagarna och norgesic till natten eftersom kramperna i hennes överrörliga kropp inte går att leva med. Mycket motvilligt skrev han ut tramadol och alvedon, men vägrade norgesic. När hon frågade varför så sa han bara "det förstår inte du, men den är mycket värre än tramadol" när hon frågade på vilket sätt svarade han inte. Han tyckte även att hon skulle träna bort sin whiplash, fibro sen 15 år och hms.. Och förresten skulle hon inte ta upp hans jourtis med sånt här, som inte kut på något sätt! hon kallar honom för Satan själv… Jag är benägen att hålla med… Så ofantligt förödmjukad. Till saken hör att jag eg skulle träffat en annan läkare, bra, snäll och trygg… Men hade fått förhinder och utan att meddela mig så fick jag detta fenomen i stället. Var berädd på snäll, fick ond.. Resten av oktober vet jag inte vad den för med sig, men mer sånt här orkar jag inte. Måste ta fördtjänstsnacket med ögon… När jag orkar..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
10/19/13, 6:59 PM
#29

Massor av styrkekramar och kryakramar, Ida! ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
10/19/13, 7:23 PM
#30

Tack Dessan! ❤️💖❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
10/20/13, 2:01 AM
#31

Jo, nu börjar väl de uppspruckna delarna av operationssåret läka igen också. Har Steri Strip över för att hålla ihop det bättre. Ena sidan ser dock ut som om det kommer bli ett tunnt brett ärr när det väl läkt. Men skit samma, det är ett så kallat bikini snitt så det är inget som syns ändå 😛

Jennie


TatsuOni
10/20/13, 12:41 PM
#32

#28 Fy vilken läkare! Den typen av läkare verkar finnas överallt😕 Hoppas att du mår bättre snart och har turen att få träffa någon som är vettigare så att du kan få den hjälp du behöver.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Anterrabae
10/20/13, 4:31 PM
#33

#32 Ja.. Jag tror jag har en på lager ;) han jag skulle träffat egentligen, och som hjälpt mig förr med remisser och mediciner och allmänna funderingar.. Jag hoppas på honom.. Han kanske till och med kan läsa på och ställa diagnos. Men det är nog att hoppad lite för mycket. Hur som helst tänker jag inte träffa någon annan, även om saker skulle knasa.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
10/20/13, 6:18 PM
#34

#28 Usch man blir ju alldeles mörkrädd när man hör sådant. Hoppas verkligen att han du har på lager bemöter dig bättre och hjälper dig!

Nu har smärtorna i knävecket börjat lugna ner sig. Smärtorna vid knäskålen som är den egentliga skadan, som jag trodde var "borta" märks nu av så in i *svordom* Om kvällarna är det värst, kan inte ha knäet i nått läge längre än någon minut innan värken sätter igång och har värken börjat sätta igång då hjälper det inte att byta läge heller så jag blir illamående tillslut för det gör så förbaskat ont. Hoppas jag kommer till både läkare och sjukgymnast imorgon så jag kan lassa över lite ansvar på de. De får faktiskt tala om för mig vad jag ska göra för jag fattar nada.

Annons:
Chestnut
10/24/13, 12:27 PM
#35

Nu har kroppen börjat att skrika ifrån på allvar att den INTE uppskattar den senaste tidens dålig behandling i form av dålig sömn, dåliga matrutiner osv. 

Har fått jätteproblem med mina vänstra axel så har gett upp nu och ringt VC ang den, haft feber i två dagar, knäskålarna flyger och far, migrän och allmänt risig. Urk!

😕

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
10/24/13, 3:34 PM
#36

#35 Har du kollat axeln med sjukgymnasten?

Idag ska jag leka av mig lite med bankomatkortet.
Annars då. Sover högst 3-4 timmar om nätterna, skll gå på kbt igen tror det är inre oro som ställer till det, smärta, mycket som händer så spårar det lätt ur.
I förrgår fick jag migränanfall of dome. Enda tabletten som stannade nere var smärtstillande *PUH* så släppte efter en timmes kall/varmdusch beroende på om jag var för varm eller frossade.
Vart så i 2 veckor nu. Tror det är för knäet, ingen ställning är bekväm, det spänner, klämmer, värker och hoppar vare sig jag ligger still eller rör mig. Inflammationen ifrån knäet lär ha påverkat hela kroppen så inte konstigt det triggade migränen, eller så är det den urusla sömnen.
Gick upp och "tränade" istället haha, jag KAN inte ligga och tvinga mig somna. Gjorde övningar för ben/knä/lår/ höft och insåg återigen att höften är stel som en vedkloss. Hellre stel och fixerad än hoppande och klämmande på ischias. Det är mindre ont med en stel höft så tja…det kanske är bra? Det kanske är jag som är van vid överrörigheten att jag tar stelheten, som kanske rentuav är "så en normal höft är" känns fel?

Samma med mitt knä, jag håller knäna "så som man ska" numera för då gör inte knäet lika ont. Jag är stabilare i benen och plötsligt sätter jag benen mer rätt per automatik. Det KÄNNS som att jag är stel, men jag har mindre smärtor/skador/besvär när jag har det så….så det kanske är så det ska vara!

DesK
10/25/13, 4:13 PM
#37

Åkte en sväng till affären och på torget stod det 2 elefanter! Förskräckt Hum vad var det i kaffet som dotter bjöd på Funderar

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
10/25/13, 8:30 PM
#38

Här sitter jag och småler 😊

Har haft några skittuffa dagar och sen idag lämnade en medryttare återbud pga sjukdom så kände mig mer eller mindre tvungen att rida prinsen - han blir så stel när han vilar för mycket. 

Så jag hoppar upp, själv lite halvstel och febrig för att rida ett dressyrpass ihop med en annan medryttare som red Fröken. Och oj - vilket pass! 80 min nötande (jag var helt slut efter 20 min…) och hästarna var så otroligt duktiga så ni anar inte. Prinsen ställer verkligen upp till 110% för mig och han har börjat lära sig att kompensera för mina brister på ett helt otroligt sätt. Är alldeles salig av lycka även om träningsvärken imorgon inte lär bli nådig. Åh jäklar, vilket fantastiskt pass på en fantastisk häst! ✨

Så nu har jag bokat in en dressyrträning om en vecka - för första gången på 6 år ska jag själv bli satt under ett granskande tränaröga. Nervöst! Men samtidigt kan jag knappt bärga mig 😃 Nu gäller bara att kroppen har en bra dag och orkar med ett ridpass och att prinsen har en bra dag vad gäller hans gamla skada.

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
10/25/13, 9:10 PM
#39

Heja Chess! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
10/26/13, 1:21 AM
#40

HAHAHAHA Elefanter på torget! Jag dööör😂 😂 😂

Jennie


RuiXue
10/27/13, 11:41 PM
#41

Så är man förberedd på den kommande stormen genom att ha fått hem färgkritor, målarbok, broderier, thé och soppa! Blir nog till att hålla sig hemma ett par dagar nu.

Jennie


Annons:
Anterrabae
10/27/13, 11:58 PM
#42

Ja här får vi besök och har massor att göra just i morgon. Vi får väl se! Mat finns i alla fall, och ved och ljus.. Räknar med att strömmen kan ryka här ute på landet. Lite småfix mes löst tjafs och dessutom krukväxter som måste fixas. Har varit piggare idag, till och med kunnat äta lite. Men det blir i alla fall en tur till dr imorrn tror jag. I sak är det ingen skillnad på före och efter antibiotikan. :/ kanske ska be om en lungröntgen…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
10/29/13, 8:35 PM
#43

Oktober har inte varit någon höjdarmånad.
Kroppens ork är i bott. Jag är pigg och glad, huvudet på skaft men det är konstant mjölksyra i ben/armar vilket tynger ner all energi jag försöker frammana.
Ligger hopkrupen i soffan, stretchar emellanåt för att försöka få igång blodcirkulationen till de stela delarna och påskynda återhämtningen.
Trött.
November månad är efterlängtad. SÅ mycket bra som händer ❤️
Lite ledsamt att året går mot sitt slut nu. Årets mål, att få höften läkt och frisk. Har hamnat i skymundan för annat mer lättsamt och pengar har fått gå före hälsa.
Nya tag, jag har bara en kropp!

RuiXue
10/30/13, 4:08 AM
#44

En hel del planer inför morgondagen så borde verkligen försöka dåsa till en stund, och på Torsdag måste jag upp än tidigare! Bara hoppas på att kroppen håller och inte sabbar allt de kommande dagarna…

Jennie


Anterrabae
10/30/13, 10:40 AM
#45

#44 ja hoppas verkligen att du får sova, blir lite orolig över hur jobbigt du har med sömnen! ❤️ Jag somnar fortfarande för sent pga hostan, men sover numera bra när jag väl somnar. Känner mig dock sliten.. Jag funderar på hur den här infektionen är, på ytan känns det som allt är samma-lika illa. Men synar man den i sömmarna så är det bättre. Långt ifrån bra men lite bättre. Behöver inte lika mycket mediciner, hostar inte lika illa, sover något bättre och är feberfri! Man får glädjas åt det lilla ;) Nu är oktober snart slut, jag har missat 3/4. Hoppas på en relativt fin och ljus november.. Som jag kan gå ur och njuta av!! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TatsuOni
10/30/13, 12:03 PM
#46

Är nu klar med mitt slutprov!😃 Känns jätte skönt! Behöver jag inte komplettera någonting så är jag ledig imorgon.

Är dessvärre sjuk och har feber så det blir till att tillbringa dagen och morgondagen med att ta det lugn och kurera mig så att jag orkar jobba på fredag.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

RuiXue
10/31/13, 12:49 AM
#47

Sömnen är ett ständigt aber i mitt liv😟

Jennie


Anterrabae
10/31/13, 1:43 AM
#48

Jag har förstått det ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Aquelegia]
10/31/13, 8:19 PM
#49

Wow, något funkar i huvet igen. Sömnen infaller på direkten (övertrött?) och jag har fått sova ikapp det jag missat. Därmed mår även kroppen bättre för jag kunnat återhämta mig.

Sista dagen i november har varit TOPPEN!!! Oktober är förlåten och jag går in i november med världens lyckligaste flin på läpparna. Så mycket fint som väntar, blir tårögd bara jag tänker på allt.
Berättar sen när/om allt har gått lika bra som det är tänkt ^^

Upp till toppen
Annons: