Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2724 ggr
[Aquelegia]
2013-09-19 01:04

Vecka 38

Halva veckan har gått och det har varit ganska lugnt här på forumet, vad har ni för er månne tro?

Denna veckan trodde jag inte skulle ge mycket alls men efter att ha rannsakat mig lite så är jag nu åter på banan.
Måste få bukt på Ischiasen som varit trögt då det gör så förbenat ont att stretcha ut, hur skönt det än är efteråt!
Ischiasen är "bara" ett problem som uppkommit efter att jag blivit för svag i sätesmuskeln, på grund av inflammationen. Suck dessa följder av det ena och det andra, aldrig kommer en olycka sällan😉
Inflammationen ja…den ja, är jag lite rådvill med men den får banne mig vården lösa. Jag är ingen magiker! 🤪

All ork och pepp till er!

Annons:
RuiXue
2013-09-20 00:10
#1

Hej och hå! 

Har haft rätt så fullt upp ett tag och inte riktigt orkat vara så social på så många ställen. Nu har det börjat hända saker så hej vad det går! Om en vecka så här dags så ligger jag i Borås på Kvinnoklinikens vårdavdelning och är nyopererad! Massor att stå i innan dess för jag fick min operationstid med bara ett par veckors varsel! Hade trott det skulle ske först i andra halvan av Oktober😮

Nu på lördag bär det av till en närliggande knalle marknad där jag ska träffa en vän jag inte träffat personligen innan. Ska bli jätteskoj! 😃

Hoppas alla här inne mår på topp!

Jennie


[Tassy]
2013-09-21 11:32
#2

hoppsan, det fanns visst ett internet också! 😮 haha!

Här har veckan bara försvunnit i rasande fart 😃

[Aquelegia]
2013-09-21 12:28
#3

#1 Snacka om att hänga med i svängarna. Först händer inget, sen allt på en gång. Håller tummar och tassar att allt går bra🙂

Jobbade igår och före det hade jag trevligt sällskap även om en fialisa saknades men det tar vi igen😎
Har en lugnare jobbvecka denna veckan då jag inte jobbar dubbelt ngn dag och har hunnit ikapp med privatlivet. Flytten till det nya hemmet verkar bli av ändå. Har börjat träna på min trappmaskin igen. 200trappsteg om dagen med svängande höfter SKA jag klara av per dag!
Måste kunna gå i trappor utan låsningar annars blir det lite jobbigt att komma upp till lägenheten😛Blir bostadsrätten våran så skulle det göra livet SÅ mycket lättare. Mindre att städa, ett ergonomiskare hem.

Chestnut
2013-09-21 13:39
#4

Tog sovmorgon idag. Sliten som attan efter igår med värk från helvetet. 😕

Idag står ridning, stallpyssel och plugga på schemat.

Med vänliga hälsningar
Chess

TatsuOni
2013-09-21 14:32
#5

Hejsan allihopa! Var lycklig efter att äntligen börja bli frisk och mer smärtfri än på länge. Dock så träffade jag en väldigt otrevlig sjukgymnast igår som totalt körde över mig😕 Men jag tänker inte låta det förstöra min vecka! Igår hjälpte jag min far med lite målning och idag bär det av dit igen för att fira lillbor som fyller sju.

För övrigt skönt att ha stöd från sambo, familj och mina nya trevliga klasskamrater när sjukvården försöker trycka ner en🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
2013-09-21 17:50
#6

Snyft snyft tycker synd om mig. Nya grannen ovanför har sedan imorse 10.00 spelat hög musik nonstop och verkar nu ha fest. Jag som ville sova innan nattjobbet😕

Annons:
DesK
2013-09-21 20:33
#7

Kikar in en snabbis och talar om att veckan rullat på rätt bra och just nu har jag mycket trevligt sällskap här hemma 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-09-21 20:36
#8

#4 Var inte lite pissed för att det som vanligt skall tjaffsas så. Uscha, synd det skulle hända på "våran" dag men tänker mest synd att det ska hända alls. Jag kan ses mycket mer framöver nu så det var inte hela världen🙂

#5 Roligt att du hittat hit och ställer frågor och är så framåt med att försöka göra något åt din situation. Det är så skönt när smärtorna lättar lite och man kan handskas bättre med allt som händer mentalt.

RuiXue
2013-09-22 01:29
#9

Jo, nu händer allt på en gång hehe Är inbokat för MR av hela ryggen den 2 Oktober också, men det ska jag skjuta upp för det är inte ens några garantier att jag är hemma från sjukhuset än då, och MR är på annat sjukhus än min operation🤪 Sen att pappa är i Polen ett par dagar just då spelar in också, för det betyder att han inte kan köra mig till MR och jag är nog absolut inte i skicka för att köra själv redan då. Och sjukresa är inte min starkaste sida… Vill åka från A till B utan att åka via resten av alfabetet! Men men, bara att skjuta på MR tiden lite så löser det sig🙂

Vart på marknad större delen av dagen idag i gott sällskap, och gjorde några fynd också😃

Jennie


TatsuOni
2013-09-23 07:12
#10

#8 Tack så mycket😃 Känner att jag har fått nog av att ha ont i onödan så jag gör mitt bästa för att göra någonting åt det🙂 Även min mor har fått ny energi på senaste tiden att försöka göra någonting åt sin krånglande kropp. Får se om hennes nya sjukgymnast blir trevligare än min. Själv ska jag avboka min tid för att hitta en trevligare👍


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Aquelegia]
2013-09-23 14:32
#11

#10 Hahaha oj vad härligt med sådan sprudalnade entusiasm, vad glad jag blir och fnissade gott åt det sista. KLART du skall ha en trevlig då sjukgymnastik är något som följer en åt resten av livet. Jag behöll min trots att vi verkligen hade kört fast men numera funkar det toppen.

TatsuOni
2013-09-23 18:19
#12

#11 Ja jag tänkte satsta på att boka en tid hos min gamla snart då hon var både vettig och trevlig🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: