Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2691 ggr
Anterrabae
9/2/13, 8:44 PM

Ny vecka, nummer 36!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad händer denna veckan? Något speciellt eller inget alls?

Bjussar på lite Budapest till den som vill 😊?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
9/2/13, 8:48 PM
#1

Hur vänder man bilden rätt?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/2/13, 11:17 PM
#2

Vecka 36 startade med uruselt humör, vissa dagar vill man bara försvinna från jordens yta men jag repade mig och hade en fantastisk eftermiddag.
Äntligen var beslutet självklart och den nya sängen är nu på väg, for direkt efter jobbet för att beställa. Så rätt men lite läskigt, tänk att den sängen har en garanti på 20år! Har aldrig ägt något så långsiktigt. 20år, då är jag 45! Bara ngr år yngre än min mor är nu. Och DÄR flög tankarna iväg ^^

Anterrabae
9/2/13, 11:20 PM
#3

Visst är det hissnande! 20 år, det är lång tid.

Själv sitter jag och sorterar gamla trådar och rensar kategorier på Kost, ett tidsödande jobb, men det vore skoj om det kunde bli klart till sajtens sjuårsdag, den 18/9..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/2/13, 11:42 PM
#4

#3 Det läskiga med det hela är tanken på allt som väntar. Den sängen visar plötsligt att framtiden är här! Vi är ett vuxet par numera och skaffar vuxna saker. Låter säkert urlöjligt men våran inredning vittnar om ungdom/fest och tja inte så praktiskt inrett, det jag drömt om att ha för sorts möbler "i framtiden" skaffar vi nu och de ungdomliga möblerna byts ut mot möbler som passar in i framtida boenden och sånt som "vi kommer gilla lång tid framöver"
Spännande, om jag får vara riktigt ärlig så känns sängen lite som en förlovning. Det är en rejäl investering i vårat förhållande, det är ju VI som skall sova där i många år….

Ojoj, en helrenovering på ett forum är inte gjort i en handomvändning ^^

Anterrabae
9/2/13, 11:48 PM
#5

Visst är det lite härligt mitt i det läskiga när man inser att man plockar vuxenpoäng lite här och där, för mig kom den stora ahaupplevelsen i samband med husköp, inte så konstigt kanske…

jo den där helrenoveringen har jag pysslat lite med nu och då, men inte orkat på rikgit det senaste. Men nu är jag ltie taggad att bli klar.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/3/13, 11:02 PM
#6

#5 bara att vänja sig med andra ord ^^ Sambon sa de magiska orden "ska vi inte köpa radhus" häromdagen. Tacka vettja att vi skaffar en säng först så jag får vänja mig haha

Tror det har löst sig med jobb för min del nu håller tummarna!

Annons:
Chestnut
9/4/13, 9:54 AM
#7

God dagens!

Hade en väldigt stressig dag igår med muntligt prov på förmiddagen, ridlektioner på kvällen och en del papper att greja med. Men nu är det fixat. 

Idag ska jag rida nya pållen för första gången och skriva en uppsats om svensk litteratur. 🙂 Har hela dagen inbokad med andra ord… Hemsk mensvärk och bäckensmärtor gör det inte lättare heller!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
9/4/13, 11:31 AM
#8

Här ska jag pilla med tvätt är det tänkt, både tvätta lakan och sortera rentvätt. Ska även bädda rent i alla sängar. Sen är tanken att jag ska måla lister innan vi åker till Dessan 💕 Låter tufft Chess! Men härligt att få rida nya prinsen! Ta det försiktigt och lugnt med allt.. Vill att du ska vara så hel du kan! 💖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
9/4/13, 1:16 PM
#9

sista antibiotikan avklarad idag! 🙂

I övrigt ligger jag knockad på sofflocket då jag tränade häcken av mig igår, och tjattrade halva natten med en vän ❤️

[Aquelegia]
9/4/13, 8:06 PM
#10

Vaknade urusel imorse och dagen har fortsatt med riktigt dåligt mående, är riktigt förkyld och det kommer blomma ut lavinartat inatt misstänker jag. Redan nu är jag däckad i soffan och jag ska jobba 6jobbpass på 4 dagar så är inte särskilt vältajmat😕

Anterrabae
9/5/13, 12:13 AM
#11

Krya Aye! Jag har krupit ner i sängen, trött , mör och go' efter mysmiddag med och hos fantastiska vänner 💖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
9/5/13, 11:57 AM
#12

Tjoho, ÄNTLIGEN har jag och gubben en varsin fungerande mickro! Det tog ju bara några månader och ett antal turer hit och dit… 😕

Antibiotikakuren är över! 

Energin återvänder och jag känner mig som ett riktigt kraftpaket! (lite mör i kanterna dock, ligger för stilla i sömnen så jag blir alldeles stel och får nästan ryggskott och nackspärr).

Har haft några jobbiga dagar med offerkoftan och godispåsen, men nu är jag på banan igen. 

Har fattat några livsavgörande beslut också som har varit en mycket hög stressfaktor under en lång period, men nu blir det nog bra.

[Aquelegia]
9/5/13, 2:12 PM
#13

Räknar ner timmarna tills jobbveckan börjar på riktigt, känner mig lite piggare för tillfället, värktabletter och kaffe gör allt bra mycket för febern😃 Skall bli skönt att jobba faktiskt trots allt så kanske jag inte ligger hemma och tycker synd om mig lika mycket haha jag hatar att vara förkyld🤪

Annons:
Anterrabae
9/5/13, 2:46 PM
#14

#12 härligt! Glad att du är på benen igen 💜 #13 ta det lite lugnt! 😘 Man ska inte jobba med feber! Du vet att det kan sätta sig på hjärtat va? Jobbar du fortfarande med livsmedel? Här är förkylningen kanske ett faktum! Vaknade med tryck i skallen och svullet gomsegel samt värk, knak och brak i lederna.. Lite bättre nu på eftermiddagen, men skallebank och tryck är kvar..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/5/13, 3:21 PM
#15

#14 Vet om riskerna och tar det lugnt. Sålänge man inte nyser/rinnande näsa eller hosta så var det väl ok vad jag vet? Kommer inte bereda mat då jag inte har sådana pass denna veckan.

DesK
9/5/13, 6:38 PM
#16

Oj här har ni haft mycket för er! 😃 Själv har jag nu återupptagit träningen och simmat en kilometer en gång och gymmat en gång, får se vilket det blir imorrn 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
9/5/13, 6:57 PM
#17

#15 jo vad gäller maten är det väl mest hosta och nysningar som gör det ohållbart. Men vad gäller dig är febern värre 😘

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
9/5/13, 7:07 PM
#18

#17 Bra då håller vi tummarna att det bara är en kamp mellan sjukan och kroppen och att kroppen vinner. Jag har lugna pass, inget spring utan jag står mest på samma ställe. Har även hjälpande kollegor så man hjälps åt om någon inte känner sig bra🙂
Sambon är på bättringsvägen så kanske jag inte insjuknar mer än detta heller.

Anterrabae
9/5/13, 7:44 PM
#19

Det alternativet väljer vi då! Själv har jag ett huvud som vill explodera för närvarande :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
9/6/13, 1:11 PM
#20

Här är det snuvigt förkylt också. 

Har hunnit med en ridtur på morgonen och nu ska det här pluggas! Eller åtminstone kurera huvudvärken och slembollen i halsen med lite NCIS LA på tvn först… 😊 Fortsatt jobbig mensvärk också vilket gör mina små ridturer väldigt påfrestande. Men det är ju så kul och prinsen tycker det är så fruktansvärt kul att komma ut och skritta med Fröken!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Upp till toppen
Annons: