Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 7016 ggr
Chestnut
8/28/13, 8:02 PM

Steloperationer

Någon med erfarenhet av att steloperera någon led?

- Vilken?

- Blev det bättre/sämre (vad, dvs smärta/funktion etc)?

- Hur lång återhämtningstid var det?

- Hur länge var du på sjukhus?

Ja, jag vill veta det mesta! Är väldigt nervös för min kommande operation i tumbasleden.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Oson
8/29/13, 5:09 PM
#1

Steloperation i ländrygg, kanske inte någon "vanlig" led. Funkar kanon. Väldigt lite känningar efter diskbråcken. Rörlighet nästan inte alls påverkad. Kvar på sjukhus en vecka efter operation. Efter ca en månad fungerade vardagen hyfsat. Igång helt som vanligt efter 4-5 månader. Smärtor följde med 5-6 månader innan medicinering kunde avslutas.

Med vänlig hälsning Oson

Frugnu
9/12/13, 6:33 PM
#2

Hej! Jag har precis genomgått en steloperation av mitt bäcken, SI-lederna. Tre operationer, så nu har jag 6 titanskruvar som håller allt på plats. Dessa ingrepp är det bästa jag varit med om, visst det gjorde vansinnigt ont efter operationerna men jämfört med innan då jag inte kunde gå, stå, ligga, sitta utan att få låsningar och smärtsamma ilningar i form av ischiasproblem. Finns med i min blogg om man är intresserad av symtom ( www.frugnu.blogg.se) Jag opererades i Ängelholm, på Ängelholms sjukhus av Bengt Sturesson. Jag låg inne på sjukhus i ett dygn, väldigt kort om jag får säga det själv. Läkningstiden är 6 månader per sida och är bunden till kryckor 6 månader. Men jag var visst ett extremt fall så jag får inte bara belasta den opereradesidan på 3 månader per sida, andra behöver bara vänta 6 veckor/ sida. Har jag glömt något? Det vet jag inte, då får du hojta till.

[Aquelegia]
9/12/13, 9:57 PM
#3

#2 Du har inte lust att skriva en tråd och berätta lite om din problematik i bäckenet SI-lederna och problemen med ischias.
Påminner om min problematik om man ser till de punkterna och är rådvill i vad jag skall söka för hjälp och vilka som kan tänkas hjälpa mig.  Känns som att du har erfarenhet som jag hittills inte hittat någonstans. Vacklar mellan jobb och sjukskrivning så vill gärna få bukt med allt och tar gärna emot tips då jag och min läkare skall skicka vidare mig någonstans….men vart? Och vad kan jag förvänta mig för hjälp? Förlåt för trådkap, vore jättesnällt om du kunde dela med dig🙂

Frugnu
9/12/13, 10:41 PM
#4

Självklart! Återkommer imorgon med en sammanfattning av mina symtom , hur jag fick hjälp osv.

Frugnu
9/19/13, 2:24 PM
#5

Nu finns ett långt inlägg från mig, om steloperation, SI-leder, eds osv…

Upp till toppen
Annons: