Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3230 ggr
Chestnut
8/20/13, 12:50 PM

babbeltråd v 34

Ny vecka och nya utmaningar! 🙂

Hur är det med er?

Jag har fullt upp (som vanligt…) med pållarna, skolan (som ändrar schemat konstant) och försöka få ordning på min krånglande mage. Känner mig nollställd igen, har inte ätit något jag inte tål men den har tokfnatt. Hade egentligen tänkt köra på med lite striktare Dukan nu men har fått leva på kokt fisk och ris i princip. 🤔

Klantade mig sent igår kväll - snubblade ute i stallet. Aircasten pajade och foten vreds till rejält. Varit på akuten hela morgonen därmed (totalvägrade att åka in under natten eftersom dem inte kan göra något utan en ny aircast iaf utan låg hemma och kände mig ynklig med vrålont) men blev helt OK bemött och det tog inte så fasligt lång tid. Några timmar blev det allt men inte så hemskt lång tid… Så är trött och har ont och ska därmed vila innan jag ska åka till skolan ikväll 😛

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
8/20/13, 1:19 PM
#1

TS: Herregud vad jag slutade andas i ngn sekund där när jag läste att du hade vridit till foten.

Känns som det var ett tag sedan sist eller? Härligt att det löste sig "fort" sen och att det var bättre bemötande!

Idag skall jag träffa gamla vänner. Är helt slut annars, jobbade över igår och kroppen sa ifrån rätt av när jag kom hem. Kände mig nästan sjuk, så trött var jag, men är piggare idag.

Glukosaminet och MSMet har funnit sin plats i kroppen nu och har fått många komplimanger om vad gladare och mer allert jag verkar😊
Får kolla med läkaren hur jag skall göra, för ta glukosamin resten av livet känns ju lite sådär.
Tycker mig minnas att träning ökar produktionen av ledbrosk, någon som känner till det?

[Tassy]
8/20/13, 1:37 PM
#2

Jag har haft en sömnlös natt och är krasslig i halsen, så här är det 3 lager tjocktröjor, filtar och film som gäller idag 😕

Chestnut
8/20/13, 2:26 PM
#3

#2 Krya på dig! 🤗

#1 Jo det är ett tag sedan senast det hände. Mycket därav chocken som kom att det hände. Men men, som vi konstaterade - jag har helt enkelt lärt mig att leva med aircast, kroppens rörelsemönster har anpassats så att jag inte snubblar precis överallt och jag har fått rutin på det… Både på gott och ont.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
8/20/13, 10:54 PM
#4

#2 Krya på sig! Börjar visst bli lite sjuklingar nu igen, hoppas du piggnar till fort🙂

#3 kan förstå det, när det gått ett tag blir man nästan lite förvånad över när det väl händer. Man vänjer sig fort vid nya saker och glömmer hur det kan vara. Otroligt starkt att klara dig genom natten ❤️

[Aquelegia]
8/21/13, 3:18 PM
#5

Jag har hittat mitt kall i livet, nu jävlar! Har fått massa stöd och pepp och fick positiv respons på min affärsidé, en idé jag haft i några år. Skall sitta med näsan i böcker framöver om att starta eget. Sedan är det ju perfekt timing med kursen i redovisning som väntar i höst. Ibland har man verkligen tur!

Det arbetet kommer passa perfekt för min kropp och jag kan jobba med det jag älskar både hemifrån och utanför hemmet.

DesK
8/21/13, 9:02 PM
#6

Tassy krya på dig!

Aquelegia, lycka till! Men jag blir ju nyfiken vad det är du tänker starta upp!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
8/21/13, 9:22 PM
#7

Japp jag kryade på mig till slut! Sov som en sten i natt och vaknade stel och eländig. Men sen blev det bara bättre 👍

[Aquelegia]
8/21/13, 9:28 PM
#8

#6 Kommer ta ett tag att starta upp allt kanske om allt går bra kan jag gå ut med vad det är. Nytänk är det iaf och det finns ingen annan i närheten som gör det🙂Räknar med att vara igång sommaren 2014 fulltid. Nu skall jag få igång allt och smygstarta på fritiden under jul/vår.

Chestnut
8/21/13, 9:59 PM
#9

#8 Jättenyfiken! Håller ju på och drömmer om/sakteligen lära mig tillräckligt för att starta upp mitt egna. 

Själv blev jag lite kär idag… 😊 🤐

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
8/21/13, 11:48 PM
#10

#8 Drömmer också om egen verksamhet, me är verkligen inte i skick för det än. Nyfiken i en strut är jag med ;) #9 Lite kär? Ännu mer nyfiken! 🎀💖💕 Fick ikväll reda på att inom en månad flyttar några av våra bästisar långt bort, typ 40 mil.. :( känns redan tomt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
8/22/13, 1:08 AM
#11

#10 Det blir en till pålle här i vinter, en riktigt läcker valack! :)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
8/22/13, 10:40 AM
#12

Hihi sicken elaking jag är då! Får hålla tummar och tassar att jag verkligen genomför detta nu så jag inte låter det rinna ut i sanden.

Idag fick jag beskedet att vi har ringorm hemma, inte roligt men städningen/saneringen är välkommen här hemma!
Sambon ger noll stöd så kommer stå emd skiten själv, ibland alltså vill man bara banka in saker i huvudet på karln!

[Aquelegia]
8/23/13, 1:16 AM
#13

Har varit på jobbet hela dagen och efter hemkomst åt jag lite medtagen mat.

Plötsligt beordrade jag mig och sambon att storstäda!

UT med all skit skoningslöst, herremin🤐 Vad vi bar ut fruktansvärda mängder med "inte kunna släppa om taget onödiga ja VÄRDELÖSA grejer"🎧 Vi är ena riktiga maniska samlare…..omedvetna sådana tyvärr!
Vad framtida städning kommer underlättas. Nu kan vi äntligen ringa hyresvärden och be de fixa hyllplan i garderoberna, förr var det så fullsmockat att det inte kom på tal att ens mäta innanför.
Vad ergonomiskt lättare det kommer bli med. Slippa gräva fram diverse ting och riskera att få saker över sig.
Nu ser ni säkert framför er som sådana där "Horders" program, näh inte riktigt så. Men det har känts så att leva här! Klaustrofobiskt trots en egentligen enorm lägenhet för 2 personer!

Med tanke på att vi går i flyttankar är flyttstädningen i princip redan klar snart. Så skönt att slippa det orosmomentet att behöva röjja ur allt😃

Med det vill jag säga,t ack för denna veckan. Lämnar veckans tråd nu då jag lyckats överhopa mig med jobb igen, nästa vecka är problemet med dubbla jobbpass löst. Att jag inte tog tag i saken förr, DUMT!

Annons:
Upp till toppen
Annons: