Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 3551 ggr
Chestnut
2013-08-08 22:43

Ledvärk som stör nattsömnen

Har riktigt gnagande ledvärk i min skadade fot allt oftare på kvällen/natten och en bra bit in på morgonen. Är givetvis värre ju mer jag gör under dagen. Några tips mot riktigt jobbig ledvärk nattetid?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
DesK
2013-08-08 23:00
#1

Tyvärr är det rätt vanligt med mer värk när man slappnar av. Så det är nog bara medicin som hjälper. Eventuellt kan det hjälpa att dricka kamomillte eller liknande innan du går och lägger dig. Skickar styrkekramar till dig! 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-08-09 00:25
#2

Det är nog rätt komplext att få bukt med i ditt fall, eftersom foten är konstant låst i aircasten och inte används normalt. Så länge läkarna inte gör något vettigt åt din problematik lär det bara bli värre. Du behöver få foten fixad och rehabträna den så du återfår rörligheten mm. (fast allt detta vet du ju redan, tänk om läkarna kunde lyssna!).

Jag törs inte uppmana dig att röra på foten heller med tanke på risken att den luxerar/subluxerar, det är ett dött läge så länge du inte får hjälp. Ju mer tiden går desto mer muskler förtvinar och andra vävnader tar stryk av stöveln. Samma sak med muskelavslappnande, det känns mer risky än värt det. Nej man måste göra något åt grundproblemet! *frustrerad*

Chestnut
2013-08-09 22:03
#3

Börjar faktiskt klura åt glukosamin hållet (ja jag gör vad som helst för att slippa be om starkare värktabletter igen), värme har jag annars testat men det går sådär…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-08-11 22:35
#4

#3 Jag äter glukosamin dock ihop med msm, gör att jag slipper vakna med sådan värk och har mindre skaderisk.
MSM funkar tydligen bäst just ihop med glukosamin, nått med att de samverkar bra.
Har ett skadat knä sedan ngr dagar men hittills har jag inte märkt någon effekt av glukosamin/msm. Däremot tror jag att jag skulle skadat mig bra mycket mer utan att ha ätit Glukosaminet/msm.
För höften min funkar det toppenbra. Jag kan sova nätterna igenom oftast.
Vad jag vet har det ingen negativ effekt och läkare/sjukgymnaster till mig har märkt positiv effekt på mig efter jag tagit det en stund.

Razzora
2013-08-25 21:07
#5

Det enda jag kan rekommendera skulle vara el elektrisk värmefilt som du kan linda om din fot. Även möjligtvis att du tar ett fotbad innan du går och lägger dig så kanske ledvärken kan ge med sig lite.

Hoppas att du snart kan hitta något som hjälper mot värken.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: