Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2808 ggr
[Aquelegia]
8/4/13, 2:39 PM

Babbeltråd v 32

Lika bra att köra igång tråden för nästa vecka redan idag då denna veckan bara svischade förbi.

Vad väntar i kommande vecka? Har alla fint väder och njuter av livet?

Här vankas det årets sista festival och planerade musikevent så jag är taggad till max, kommer åka iväg med en väninna på egen hand vilket jag inte gjort på 4 år. Pirrigt, nervöst och spännande.

Annons:
Chestnut
8/4/13, 11:50 PM
#1

Imorgon ska jag ut och åka tåg en sväng, onsdag heldagsutflykt till djurparken och i övrigt är det mycket hästar för tillfället. Rider minst en häst dagligen för tillfället utöver allting annat och oj vad det sliter! Men det är ju så kul…😇

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
8/5/13, 1:28 PM
#2

Jag har bror med familj på besök. I morgon kommer även mor. Så här är det huset fullt. På onsdag planeras Liseberg och annars är det mest bad och sol som varit. 

Idag är det dock en lugn dag för min del, hormonmigrän pga PMS och allmänt sliten. Jag pillar med min nyinstalerade Ubuntu-dator i den mån jag orkar. Har alltid kört Windows i olika konstellationer så lite nytt är det 😎

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
8/5/13, 9:12 PM
#3

Är allt annat än glad, faktiskt riktigt riktigt arg, sur, grinig.
Ryggen har sagt upp sig och låst sig på ett riktigt jevligt sätt på 2 ställen som vägrar ge med sig. Inte fick jag tag i ngn av mina sjukgymnaster heller för båda som är välbekanta med min rygg är på semester😕
Ska sätta mig på mottagningen imorgon och vänta tills någon har någon minut över att rätta till skiten. Såhär kommer jag inte vara rolig att hänga med på en festival. Är mest orolig för vad som komma skall om jag inte får det knäckt. Av erfarenhet vettja att det blir ett helvete att sova och stå= trött& grinig aquelegia. 😊

[Tassy]
8/6/13, 11:01 PM
#4

Jag har sånt himla flyt just nu så jag tränar och tränar och tränar. Har haft en svacka med ett hot om ryggskott men då körde jag kondis i några dagar i stället för styrka så släppte det.

I övrigt försöker jag ignorera självutnämnda EDS-experter som aldrig har mött mig, aldrig har undersökt mig, aldrig ens har pratat med mig, men som är så jävla proffsiga att dom vet att jag inte har EDS eftersom jag kan träna och inte bara sitta hemma och tycka så jävla synd om mig själv hela dagarna. Tur dom är duktigare än de 5 andra läkare som har bedömt (oberoende av varandra, 2 olika landsting) att jag har EDS. Sen ska vi inte glömma alla sjukgymnaster och annan vårdpersonal som också har nämnt att jag är överrörlig och har onormal problematik. Det är ju tur att dom är så jävla duktiga att dom till och med tar sig friheten att diskutera mig på nätet och tror att jag inte ska få reda på det? Hur patetisk får man bli egentligen… Men det är lätt att bli bitter och försurad när man går hemma med "ajaj ojoj tyck synd om mig" syndromet dagarna i ända för man har en så jävla unik diagnos (eller inte). Näe tacka vet jag ärliga och genuina människor! Men dom får väl tro och tycka vad dom vill. Ingen skulle väl vara gladare än jag om det trots allt vore sant att jag inte hade EDS. Tänk att få ha ett normalt och smärtfritt liv, utan besvär. Utan luxationer. Inga mer tårar. INGEN MER MISSTRO.

[Aquelegia]
8/6/13, 11:17 PM
#5

#4 Att man direkt ifrågasätts för sin diagnos för att man gör något åt saken! Ibland måste man bara få släppa på de konstanta konstiga sakerna som händer i kroppen. Man jämför ju sitt mående NU mot DÅ inte kroppen jämfört med en frisk människas. Hejja dig tassy! Det är fantastiskt och avundsvärt vad du har lyckats med på egen hand! En förebild för många!

Det är inte konstigt att så många inte vågar testa sina gränser och sina förmågor när man är rädd för att bli misstrodd när man når framgång i fysiken.

Borde ha gått till sjukgymnasterna idag men körde på med annat och ignorerade. Borde ringt jouren men är för feg för det (aldrig gjort det och fegar ur), så förbannat ont så jag vill strypa ryggen. Var banne mig bra länge sedan jag var såhär illa i ryggen *Morr* 😡
Min stolthet som håller mig ifrån vården, jag VET att jag jobbade för mycket förra veckan men jag vill så förbaskat mycket och man är gärna efterklok😉
Vill inte behöva förklara mig och berätta hela historien om min rygg IGEN för en tusen vårdpersonal. Bla bla inget annat att göra än att bita ihop och vara lite duktigt och lösa problemet👍

[Tassy]
8/7/13, 12:39 AM
#6

Tack Aye! 🌺

Annons:
[Aquelegia]
8/7/13, 12:51 AM
#7

#6 Ingen har lov eller kunskap nog att tala om vart en egna gräns går. Den gränsen kan man dessutom med blod svett och tårar flytta längre och längre fram. Orka lite lite till 😉Försöker peppa mig själv just nu. Hade tänkt befinna mig på gymmet igen men de planerna har fått flyttas fram attans! Är så skönt att läsa över dina träningsframgångar då jag så gärna vill dit igen. Man behöver lite förebilder ibland för att själv inse att jag kan också🙂

Anterrabae
8/10/13, 12:13 PM
#8

Det är ju samma skäl till att jagande får min diagnos, eller att jag får den och så tas den tillbaka. Är inte tillräckligt sjuk, och osjälvständig. Man kan ju inte vara sjuk med småbarn? Eller? ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
8/10/13, 10:06 PM
#9

det var den smala lyckan det. Såklart skulle en maskin gå sönder när jag tränade så ajg har skadat ryggen. ont som fasen men biter ihop. Tar det lite lugnt och tränar annat så länge.

Har även ökat intensiteten på träningen ytterligare några snäpp, nu känns det rejält att min kropp inte är frisk. Vi får väl se hur länge det håller, jag tänker inte ge mig i första taget. Hoppas inte det är ett skov på G redan, det har ju bara gått en månad…

Chestnut
8/10/13, 10:19 PM
#10

#9 😕

Du vet ju redan vad jag tycker och tänker om dessa människor - suck! 😡 Hoppas att ryggen kryar på sig snabbt igen!

Mår halvkasst. Sömnbrist ihop med ökad arbetsbörda hemma för mig gör sig starkt påmind. Sitter och räknar på foderstat till pållan för fullt - finns stor risk för att det här blir en väldigt dyr vinter eftersom jag inte får tag på billigt hösilage utan måste betala 3 gånger mer per kg mot förra året! 😮

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
8/11/13, 10:18 PM
#11

#9 All styrka och pepp till dig att du inte släpper taget om träningen. Saknar det så otroligt mycket och vägen tillbaka känns så lång efter ett uppehåll. Trappa ner om du skadar något tills eventuellt skov är över så du håller igång grundstabiliteten och inte behöver börja om ifall ett skov kommer.

Trött som en gnu och fantastiskt slut, åter hemma och jag räknar ner minutrarna till sjukgymnasten på tisdag !!!

Skadade mig rejält under festivalen så fick ta det lugnt sista 2 dagarna. Tack och lov hade jag med mig så pass att jag kunde minska smärtutbrotten.

[Tassy]
8/11/13, 10:41 PM
#12

Blah!

Idag har det varit full rulle med att kånka möbler, får hit gubbar som ska slipa parketten i hela lägenheten hos gubben i morgon klockan aptidigt. Jag har varit allmänt otursförföljd hela dagen, dragit på mig inflammation i svanskotan och har fortsatt ont i ryggen efter gårdagen. Fy FAN vilken låsning jag fick upp i ländryggen också, herregud, jag är ändå härdad på den fronten! Hela jag kände mig konstig efteråt.

Har en megainfektion i munnen också (visdomstand som håller på att spricka fram, har spruckit en del i tandköttet i natt) så är svullen i munnen och det gör konstant ont.

Startade dagen med att gräla med gubben också, men inget allvarligt. Vanligt "relationsgnabb", hehe. Lite som syskonkärlek fast relationskäbbel. Bara onödigt just idag!

Sen blev jag bjuden på middag, det blev 3 rätters, och OJ vad gott! Men jag skar sönder mig i hela munnen 😢 jag åt fish and chips och det var tydligen för vasst för min mun!? kinderna, gommen, tungan på bägge sidor. Djupa blödande sår, suck. Stora skinnslamsor som lossnat 😟 det är ju för sjutton MJUK mat! Men friterat..

[Tassy]
8/12/13, 3:58 PM
#13

men så trevligt, vi får inte tillbaka lägenheten förrän tidigast på onsdag! inte fan har vi blivit erbjudna någon ersättningslägenhet, här tas det bara för givet att man har tak över huvudet. Turligt nog har vi ju min lägenhet och luftmadrass, men tack för den televerket liksom.  Är jävligt sur just nu, har fått tamigfan varenda rutin förstörd på senaste. Jag har ont, jag sover dåligt, jag kan inte träna, jag har inget att göra om dagarna, det ekar i plånboken och vi kommer inte åt våran mat. Trevligt och vad VÄRT gårdagens lyxande blev helt plötsligt. Vad ROLIGT det är att fylla år när det blir såhär. 😢

Annons:
[Aquelegia]
8/12/13, 7:25 PM
#14

#13 Vissa yrken bryr sig verkligen noll om att det är folk man handskas med och hem man rumsterar i.
Men oj kan ni inte komma åt maten alls 😮Ni måste ju ändå få lov att komma in och hämta maten!
Ångra inte gårdagens lyxande ni kunde inte vetat detta, du var värd det! Vad hård du är mot dig själv, var snäll och ta hand om dig och din kropp så skall du se att du är på banan igen🤗

DesK
8/12/13, 7:50 PM
#15

Tassy många styrkekramar från mig! 🤗 Du ska se att det ordnar sig! Din härliga middag tycker jag att du ska minnas med glädje!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
8/12/13, 8:45 PM
#16

Tack för erat stöd! 🌺

vi har löst maten iallafall hyggligt, men det blir ju färdigskräp 😟 fast det är ju gott att synda också 😇😃

Upp till toppen
Annons: