Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2822 ggr
[Tassy]
2013-07-22 11:01

Babbel vecka 30

God dag allesamman!

Här är det full rulle om dagarna. 👍 Mår bättre än nånsin och tränar på efter bästa förmåga, gör en hel del framgångar och är inne i en riktigt rejäl positiv spiral. 😃 Mycket bra händer runtomkring mig också, och det smittar ju såklart också av sig.

Vad har ni för er denna vecka?

Själv har jag semester från praktiken nu i 4 veckor. På onsdag får jag besök.

Annons:
[Aquelegia]
2013-07-22 12:37
#1

Ikväll skall jag göra någon sorts träning, kan inte bestämma vad, jobbar inte förän på torsdag så jag kan köra på ganska "hårt" knäna har bråkat lite så vågar inte riktigt löpträna (intervall)

Kanske blir till att fixa gymkortet idag så kan jag köra en runda där ikväll, hum hum. Skulle helst vilja simma egentligen…men sist jag simmade var det så kallt. Är lite bekväm vill inte ha ont imorgon så försöker hitta någon mjuk men svettig träning ^^

Anterrabae
2013-07-22 13:31
#2

Inväntar vänner som ska komma och bada, grilla och mysa..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2013-07-22 14:20
#3

Vaknade upp med en sjuhelsikes förkylning, så allting känns jobbigare än jobbigast :( blir vila idag med andra ord!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-07-22 21:20
#4

Jag har alltså idag lyckats ta det där förbenade körkortet.
3 sjukskrivningar och perioder med mycket smärtor=noll koncentration har kommit i vägen men tack vare mycket stöd och pepp orkade jag fortsätta. Tålamodet har fått sin träning för ngr år framöver ^^

Premiäråkte precis ensam och det gick väldigt bra, kan knappt fatta det för det känns plötsligt så självklart.

Uppkörningen var tuff så visste faktiskt inte alls hur det hade gått förän vi stannade och han sade "ja du är ju godkänd alltså" fattade inget för man får ju inget papper i näven längre så känns allt lite konstigt men tja, SÅ skönt att slippa ha ngn med sig hela tiden som kollar en ^^

Anterrabae
2013-07-22 23:33
#5

#4 men GRATTIS!!! Bra jobbar och väl kämpat! ⭐💗⭐👏👍😘

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-07-23 01:25
#6

#4 GRATTIS TILL KÖRKORTET!!!😃

Blev en tur till en sjön idag i alla fall. Synd bara att det var frånlands vind så det var inte lika skönt i vattnet som i lördags🥶 Hoppas på varmare vatten nästkommande dagar! Ska ju vara fortsatt varmt hela veckan☀️ Kommer köra förbi ett par bra badplatser när jag vart på FK på Torsdag, om jag kommer iväg- det hänger helt och hållet på dagsformen eftersom jag måste köra själv (pappa är inte hemma, och ingen av mina vänner har körkort), åka kollektivt finns inte på kartan!

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
2013-07-23 21:25
#7

#3 Hur är det med dig nu? Har sjukan släppt nått?

#4  Åh tack, ja det har varit en smärre kamp men nu äre gjort.

Kidnappade en väninna idag och med en rejäl matsäck planterade vi våra vita kroppar på en strand utanför stan. Ja, jag körde dit såklart😎

Jag simtränade så mycket jag bara orkade och visade sig, när vi vände hemåt att kl hade hunnit bli 5 hihi vi åkta till stranden 12 NÄR senast hade man orken att vara där så länge?

Förra året: Kunde inte ligga ner med ryggen mot marken pga ryggskottets eftersviter, simma var ngt min kropp inte alls förstod sig på, lemmarna for åt alla håll och jag hade extrema smärtor i kroppen i många dagar efteråt. Bara att resa mig upp från handduken och bära en väska med badgrejer var ett projekt i sig.

Nackdelen är min oväntat bruna hy! Jisses, inte minns jag att jag kunde bli såhär brun, synd bara att jag inte solade snyggt hihi lite osmickrande ljusa fläckar här och där på kroppen dit solen inte nådde ^^

RuiXue
2013-07-23 23:32
#8

Sov i stort sett inte alls natten till idag eller ens på morgonen/förmiddagen så idag har jag bara längtat efter kvällen så man kanske kan få sova! 

Vart hos en kompis en sväng och sedan tvättat en maskin med tvätt. Nu ska jag snart släcka ner för natten. Är mer än lovligt trött och måste ladda både fysiskt och mentalt för mötet på FK över 4 mil bort på Torsdag om jag ska ha en chans att ta mig dit!

Jennie


Chestnut
2013-07-24 01:16
#9

Vaknade med röst imorse igen 👍

Varit en sådan där dag då jag borde stannat i sängen men inte kunde, hovslagarbesök, åka och hämta ett hästsläp med hö (och sen lasta ur det igen, pust!) och sen en timma på ridbanan. Har i princip bara sovit däremellan. 😓 Men febern verkar ha släppt igen, peppar peppar.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-07-24 12:22
#10

Ska bara ut till landet en sväng för att kolla till mina grönsaker och träffa sambons farföräldrar. Man måste passa på med gamlingar så tar all chans som finns för att träffa de.

Resten av dagen skall jag vila/mysa med sambon och SOVA! Lär inte bli mycket sömn fram till söndag då jag jobbar sena långpannor tor-lör.

Har min sista semesterdag på söndag utöver idag så jag får allt sätta mig och skriva ihop en planering för hösten/vintern så jag inte tappar bort mig själv.

Chestnut
2013-07-24 12:44
#11

Hade behövt lyftkran ur sängen idag - träningsvärk och förkylning är ingen rolig kombo!

Har tagit mig iväg till banken och pratat med dem, nu ska jag räkna på budgeten… 🤐

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-07-24 12:46
#12

#11 Har du märkt någon försämring under andra förkylningar? Jag får alltid skitont i leder/muskler när jag är förkyld. Tänkte omd et spädde på din träningsvärk?
Åhå vad jag blev nyfiken nu vad du skall göra budget inför ^^

Chestnut
2013-07-24 15:53
#13

#12 Jodå, generellt får jag mer ont av infektioner. Men idag är mestadels träningsvärk, utan tvekan 🤪

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2013-07-24 22:27
#14

Det har uppstått en nödsituation jag inte kan lösa förens tidigast på Fredag… 

Jag har slut på mjölkchoklad hemma🤪

Jennie


Anterrabae
2013-07-24 23:33
#15

Var hos vänner hela dagen idag, typ. Har inte träffat dem på länge och jag kände att jag behövde det idag.. Det är så dränerande när familjen mår psykiskt dåligt. Då är det bra att komma iväg och ladda på andra 😜

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-07-25 01:56
#16

ÅSKA!!!

Lär nog inte bli något sova innan åskan dragit över… Redan hållt på i över en timma så det här kan nog bli en lång natt!🧟‍♂️

Jennie


DesK
2013-07-25 08:58
#17

GRATTIS Aye! 🌺 🎈 🏆 När kommer du och hälsar på oss?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-07-25 11:27
#18

#16 Nu blir jag avis… Det var vi som hade beställt åskan! 😐

Har ruggigt ont i vänster axeln. Nog för att jag har gjort mycket men det här är lite väl ont tycker jag…

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-07-25 16:59
#19

Nu har vi varit hos Hung Fat och shoppat 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
2013-07-25 18:30
#20

Åskade i typ 3 timmar inatt, strömmen gick en stund så det vart alldeles kolsvart i grannskapet och blixtarna var så kraftiga att de lyste upp det nattsvarta ute så det såg ut som mitt på dagen! 

Regnar och åskar idag med här, men verkar mest vara åska mellan molnen för har inte sett några blixtar. 

10mm regn kom det inatt i alla fall! Kommer säkert lika mycket nu idag… Regnar ute nu och regnade rejält för en stund sedan. Tycka vad man vill om regn, men nu behövs det allt lite!

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
2013-07-26 00:23
#21

#17 *fniss fniss* till dig tar jag ändå tåget så långt kör jag icket😉Får se kan inte lova ngt när jag inte vet hur jag får ihop allt sen med jobbena osv.

#18 *Kram* kanske legat illa eller nått annat sådant där dumt som kan sitta i rejält.

[Aquelegia]
2013-07-26 14:29
#22

Har haft en tjutande, blinkande och larmande bil utanför sovrumsfönstret hela natten, tack för mig hej!

*Trött tjej* Skall dessutom jobba långpass ända in i sena natten så är lite trött i själen. Jobbar på kaffebaljan. Ledsamt för det förstörde hela min förmiddag, skulle träffat min bästis som varit bortrest men orkade inte.

Det är så extremt viktigt att jag får sova bra så kroppen är med. Är jag trött/outvilad i musklerna så är jag inte lika stark i kroppen och har ökad skaderisk. Får lov att be kollegorna göra tunga lyft idag.
Sambon skällde ut tjejen som ägde bilen imorse. Jag ringde och anmälde larmandet inatt men de fick inte tag i ngn.

[Aquelegia]
2013-07-27 16:23
#23

Nähmen äre bara jag som är online månne tro ^^

Jobbade 11 timmar igår och slutade inte förrän 3 så är helt slut idag. Tog en muskelavslappnande innan läggdags igår så vaknade utvilad och utan nått värre ont i kroppen.
Idag skall jag bara ta det lugnt och njuta.

RuiXue
2013-07-28 00:07
#24

Hel*ete! Vänster handled, CMC och till viss del MCP är kaputt! Handleden/CMC leden gör galet ont. Har inget gjort, men handleden känns riktigt glappig och på sätt och vis påminner smärtan lite om när jag hade en båtbensfraktur i den andra handleden. Tror inte jag har en båtbensfraktur nu, men OM det skulle vara så illa så är det en helt spontan för har inte stött emot eller ramlat eller något som helst som skulle kunna orsaka en fraktur. 

Jag brukar inte ha ortoser på mig annat än ibland för avlastning, men nu jäklar har den rejäla handledsortosen med tum spica (aluminium skena under handleden och längs med tummen, och plastskena ovanpå armen) kommit fram!

Jennie


Chestnut
2013-07-28 21:52
#25

Är smått uppgiven och gråtfärdig. Hatar att ta hit nytt folk, hålla provridningar etc. Men det är ett nödvändigt ont, förr eller senare dyker rätt ryttare upp även för vår yngre förmåga… 50% av de som varit här de senaste dagarna har dock varit så galet fel ute så att jag inte förstår riktigt vad de tänkte på! 😕

Det är ju det att det tar tid och kraft från mig och hästarna men det ser inte dem. Sen har det varit vettigt folk här också (även om det ibland inte har klaffat) men som sagt, varit lite väl många som har varit helt fel ute. 

Mao sliten chess… Ska dock till sjukgymnast på onsdag och få ryggen tillrätta knäckt igen iaf!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: