Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3192 ggr
Chestnut
2013-07-08 09:19

Babbel v. 28

Vad händer den här veckan då? 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
2013-07-08 13:23
#1

Grejar och ska bli klara så vi kan åka till Stockholm på en. Vecka i morgon! Tvättmaskinen går i ett :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-07-08 14:35
#2

Idag blir det en tur på stan och sedan restaurangbesök 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
2013-07-08 23:23
#3

Idag blev det en fika på mitt lokala favorit café 🙂 Och efter förslag från EDS'are på internationella forum så försöker jag bli klok på det där med Tethered Cord. Verkar i alla fall som om min läkare kommer få bakläxa angående MR remissen då han trots att jag bad om hela ryggen, bara skrev för nacken… Tydligen kan vissa av de symtom jag upplever kunna vara just Tethered Cord🤔

Jennie


Anterrabae
2013-07-08 23:31
#4

Kom inte så långt som jag hoppades idag.. Men fick lekt med dottern och hundar och trevligt folk vid en strand och i vatten idag i alla fall. Fullt ös i morgon, bäst att sova.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2013-07-09 03:12
#5

Har en sådan där "underbar" (ironi) natt då jag är klarvaken samtidigt som jag är vråltrött men somna går verkligen inte. 🤦‍♂️ Tur att jag har tv-serier att titta på tills solen går upp eller jag slocknar, vilket som nu kommer först.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-07-09 04:52
#6

#5 Låter ungefär som mig inatt… När jag tänkte jag skulle försöka sova så tittar jag på lite bilder i telefonen och börjar istället storgråta i nästan en timma så här en månad efter att mormor gått bort och jag har knappt gråtit hittills😢 Har äntligen samlat mig något sånär nu så nu kanske det går att sova… Är sådär lagom trött så huvudvärken är på väg

Hoppas du får sova ordentligt🙂

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-07-09 11:03
#7

Sån var jag igår, men efter dubbel dos melatonin somnade jag djupt :) Nu ska här packas, fejas och sånt. Så far vi uppöver i eftermiddag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-07-09 16:04
#8

Idag blir det nog en tur till sjön för ett dopp😃

Jennie


Chestnut
2013-07-09 23:06
#9

Haft en sådan där dag då allting som kunnat gå fel - har gått fel. Bortsett från ett positivt besked är det bara att skaka på huvudet och glömma idag tills man kan se tillbaka om några år och skratta åt hur galet fel vi körde flera gånger om och allt annat elände idag…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-07-10 14:42
#10

Tjoho, nu var det ett tag sen jag skrev! Jag mår TOPPEN! Jag tränar på riktigt nu (tyngdlyftning), känner mig superfräsh, och praktiken går galant! Träningsvärken känns ju som en dans om man jämför med smärtan jag är van vid, lyxigt värre. Jag tänker på er som kämpar och önskar jag kunde dela min energi och glädje med er!

Chestnut
2013-07-10 18:35
#11

#10 Härligt!

Börjat med järntabletter idag. Inte populärt för magen 🤐 Dessutom lagt några timmar på ridbanan och storhandlat imorse. Nu återstår bara städa, köra diskmaskiner och lägga om pållens sår. Sen ska jag lägga mig i soffan med en bra tv-serie (blir nog NCIS idag 😃) och inte lyfta ett finger mer idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-07-11 02:31
#12

NCIS är aldrig fel, speciellt inte om man sedan tittar på NCIS Los Angeles också😎 Saknar crime Söndagar på TV3 nu över sommaren😂 

Har hört att järntabletter kan vara riktigt jobbiga för magen för många, även om man inte tidigare har magproblem😕 Var försiktig Chess och känn efter om tabletterna är värt det eller om det kan vara bättre att få i sig järn genom infusion eller kosten för att spara på magen.

Jennie


lightseeker
2013-07-11 12:37
#13

inte varit aktiv här allt, vi har kämpat för att överleva de senaste 11 månadernas helvete, men nu är vi på igen (jag och dottern)

Fick besked idag av läkare att vi är välkomna för en second opinion ang. EDS-diagnos till Skövde om en dryg vecka, Yippie!

Hoppas att vinden har vänt i seglen nu, det har varit så mycket skit så nu önskar jag bara positiva möten i framtiden.

Annons:
RuiXue
2013-07-11 20:13
#14

Jobbig vecka… Haft ingen eller dålig aptit hela veckan, det enda jag kunnat få i mig utan att må illa är lite lösgodis och Cola, blotta tanken på riktig mat får det att vända sig inom mig… Begravning för mormor imorgon, det är nog det som spökar tror jag… Slog mig som ett ton tegelsten härom natten att hon verkligen är borta och jag aldrig mer kan hålla hennes hand… Bröt ihop totalt!😢

Jennie


[Tassy]
2013-07-11 20:23
#15

Skickar ett gäng tröstekramar till dig Jennie!

Chestnut
2013-07-11 21:04
#16

#14 Kram…❤️

#12 NCIS LA är definitivt den allra bästa tv serien som gått! Åh, den har ta mig tusan allt! Har dock sett alla avsnitt så har gått över till navy nu… Funkar det också. 🙂

Vad gäller järntabletterna är det bara att gilla läget, infusion är inget alternativ och bevisligen räcker inte kosten till när jag har det såhär. 

Gjort mina timmar på ridbanan idag, bakat lite grann och mest slappat faktiskt. Har en stressig dag imorgon så gäller att vila upp sig!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2013-07-11 21:16
#17

URK! Jag ahr sån träningsvärk så jag inte når att klia mig på axlarna haha! Är det såhär det är att vara stel? 🤪 nu börjar jag förstå varför alla biffar går som om dom hade skitit knäck!

RuiXue
2013-07-13 03:14
#18

Kan av erfarenhet säga att det var svårare att hantera begravningen, än det var att se mormor somna in i Juni. Grät som jag vet inte vad! Det var en väldigt vacker och värdig begravning i alla fall. Skönt att det är avklarat nu också, så kanske livet kan börja gå tillbaka till det normalare snart igen, det har ju vart mycket den senaste månaden…

Jennie


Chestnut
2013-07-14 20:23
#19

#16 🌺

Hej & hå, träningsvärk vart det här! Skulle ta en lugn helg hade jag bestämt mig för, istället har det blivit väldans massa springande här hemma på gården. Och träningsvärken runt axlarna begränsar rätt mycket 😛 Samtidigt är det skönt att känna på träningsvärk igen!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: