Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1780 ggr
Chestnut
2013-07-08 09:18

Vitaminpreparat?

Har fått order om att botanisera i vitaminpiller hyllorna utöver att ha fått järntabletter på recept, har ni några tips? Tidigare har jag främst velat åt järn och b12 i multivitaminer men det behövs ju inte riktigt nu när jag har separata järntabletter… 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
2013-07-08 13:19
#1

Lägg pengarna på något naturligt och flytande. Då kommer du få bäst effekt på järntabletterna dina. Supervitalis från Holistic är bra. Men även Mivitotal och Blutsaft kan funka. Mivitotalen är betydligt billigare, men tyvärr med div tillsatser och syntetiska vitaminer. Blitsaften är bra, men inte heltäckande.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-07-08 23:26
#2

Behepan tabletter (B12) kan man få både på recept och köpa utan recept bara man frågar på Apoteket då de har de tabletterna bakom disk🙂

Jennie


Chestnut
2013-07-09 03:06
#3

Kanske uttryckte mig otydligt i #0, järn och b12 söker jag inte tips på utan övriga vitaminer! Järn har jag som sagt redan fått utskrivet 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2013-07-09 04:49
#4

Själv har jag mest provat Mitt Val Kvinna och Apoteksgruppens egna multivitamin. Sett till mängden vitamin så var de helt okej, dock innehåller de båda även järn så det kanske blir för mycket nu när du tar separata järntabletter?🤔

Jennie


DesK
2013-07-09 07:28
#5

Micki har kört med Mivitotal och det hjälpte henne bra, när hon var för stressad och tappade mycket hår, så efter några sådana flaskor slutade hon tappa hår och det har börjat växa ut igen. Obs Micki är naturligt lockig, det har hon ärvt efter sin pappa 🙂 Annars är jag ju mycket för att man i första hand ska försöka äta så bra som möjligt, men det verkar du ju göra 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-07-09 11:06
#6

Det är klart att det optimala vore om man fick det man behövde via maten.. Men utarmade jordar, sjukdom och mediciner ökar vårt behöv av näring. Och då måste man ibland komplettera.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Lady-In-Black]
2013-07-09 20:53
#7

Äter multivitamin för vegetarianer =) från New Nordic
http://www.newnordic.se/

Upp till toppen
Annons: