Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2312 ggr
kkarinn
7/3/13, 10:18 AM

vad jobbar ni som?

hejhej,

jag behöver lite tips om yrken om passar när man har ont/trött?

vad jobbar ni som? eller vad har ni jobbat som inte har fungerat?

jag har försökt pluggat ekonomi men det krockade med min dysleksi. annars har jag inte gjort så mycket vettigt här i livet.

jag vet att det är olika från person till person men behöver lite ideer :)

Annons:
[Tassy]
7/3/13, 10:27 AM
#1

Jag arbetstränar för tillfället som "trivselvärdinna" på ett äldreboende, ett aktivitetsboende dit pensionärer kommer för att fika, umgås och ha det trevligt. Inga tunga lyft eller massa spring.

Chestnut
7/3/13, 10:38 AM
#2

Jag hade praktik förra sommaren på tandläkarmottagning - jag älskade det men mina händer gjorde det inte! Känns lite hopplöst för tillfället, vet inte riktigt vad kroppen kommer hålla för en längre tid (då särskilt händerna)… 😕 Just nu pluggar jag upp gymnasiet och satsar då på att läsa så brett jag kan så att jag har behörighet för nästan alla högre utbildningar. 

De utbildningar jag har tittat mest på är tandläkare (mer eller mindre kört), läkare, veterinär, jurist (och då sen bygga på med en masterexamen i internationell rätt/mänskliga rättigheter, vill inte jobba som åklagare etc) eller statsvetare med säkerhetsinriktning (dock dåligt med jobb).

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
7/3/13, 3:41 PM
#3

Något jag skulle vilja jobba som är kundansvarig, personalansvarig, verksamhetschef, utbildning, coachning, receptionist, konferensvärd tja allt inom hotell i allmänhet, allt som har med pepp att göra och fartfyllda jobb så jag får mycket skratt/glädje. Det är världens bästa ersättning för kaffe och värktabletter.
Jobbar just nu inom servicebranschen med lite olika saker har svårt för att bara göra en grej just för att det funkar bäst för kroppen att byta av kroppsarbetet lite.
Jobba heltid som servitris funkar inte alls och skulle inte klara av hotellstäd numera, lagerarbete funderar jag inte ens på. Big nono även om jag alltid velat testa på det.
Det jag hittills trivts bäst med är kock/bartender. Man jobbar mycket enskilt på sina områden och kan då lättare anpassa efter sina behov. Medans jag är ung passar jag på att göra dessa yrken men siktar på lugnare jobb längre fram mer administrativt.

RuiXue
7/4/13, 1:34 AM
#4

Har arbetat inom hemtjänst, lager och industri, dock mest lager där jag plockade och packade ordrar i nästan 4 år innan jag blev uppsagd på grund utav att chefen såg hur min kropp förföll och inte hängde med längre. Körde 1.4 tons plocktruck och hade det jätteroligt på det jobbet, men chefen hade rätt och sedan jag slutade på det jobbet har jag gått hemma för min EDS har snabbt blivit värre de senaste 2 åren. Har inte hittat något som min kropp skulle hålla för då fysiska arbeten numera är omöjligt och jag kan inte ens sitta "vanligt" många dagar (och än mindre stå) så inte ens kontor har vart aktuellt. 

Skulle väldigt gärna vilja jobba med astrofysik men har inte hjärnkapacitet nog för all den matten, så universum är något som får förbli på hobby nivå. Skulle behöva läsa upp större delen av gymnasiet för att få behörighet till Fysik programmet på universitetet. I dagsläget är jag snart 28 och har bara Matte A och Biologi A och Naturkunskap A och B inom det naturvetenskapliga. Fysik programmet kräver topp kurser i alla NV ämnen🤦‍♂️

Jennie


Anterrabae
7/4/13, 9:01 PM
#5

Jag har jobbar inom restaurang, och det höll jag inte för. Har inte klarat att jobba mer än ett par månader år gången. Sen har kroppen pajat. Sen tre år har jag permanent sjukersättning. Och kan därmed jobba på att bli arbetsför. ;) just nu siktar jag på alternativmedicin, näringsläar och biokemi. Jag planerar att försöka bli terapeut och jobba med frekvensmeducin. :) vi får se vart jag landar ;p

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Suskiv
7/22/13, 12:01 AM
#6

Jobbar som uska inom hemtjänsten och nej det är inget min kropp håller för, men man får ta de jobb man får. Skolar även om mig till läkare, men har studieuppehåll just nu.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Annons:
Mona22
8/15/13, 9:16 PM
#7

Ville bli pilot och höll på att utbilda mig. Sedan skadade jag mig och nu är drömmen borta.har certet kvar men flygningar blir sällan då man är så trött. Har jobbat på flygplats och det var jättekul men fick inte vara kvar då det drogs ner på personal. Nu är jag personlig assistent på 25% och går på arbetsträning på 25%. överrörligheten har funnits hela tiden. Livet kan ta en konstig vändning ibland =(

Upp till toppen
Annons: