Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2372 ggr
Anterrabae
7/1/13, 11:35 AM

Babbelråd v27

Ny vecka, nytt tjōt :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
7/1/13, 11:38 AM
#1

Tja jag sutade ju förra veckans tråd med dagens inlägg.. Men kompletterar det här ;) Nu är ingreppet gjort, sprutan satt och pillret på plats. Äckligt är det, men jag är glad för det gick bättre än väntat :D ❤😣

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
7/1/13, 12:30 PM
#2

#1 Hua vad ruskigt det låter med ögoninjektion😮

Är så förbannat arg idag. Har varit sjuk i 3 dagar nu, inte kunnat sova inatt. Kommer dessutom jobba i veckan såklart den veckan det är fint väder under semestern. Så fruktansvärt arg och besviken på folk som inte håller sig hemma med sjukdom!
Orkar inte kämpa med förkylningar som slår ut kroppen hela tiden. Så onödig ork som går till sånt strunt.
Hade tänkt komma igång med träningen under semestern.
Går ju inte så bra med feber!
Ojoj sicken gnällfia oja men tycker det är så respektlöst att hosta rätt i ansiktet på en!

RuiXue
7/1/13, 4:41 PM
#3

Happ, så har man vart framme på samhället utan att bli attackerad av isbjörnar (tror inte ett dugg på att det är 21-22 grader ute som banken påstår, det är KALLT ute!) och hämtat mitt parkeringstillstånd. Så, nu får jag parkera på handikapp rutorna när jag kör själv och behöver handikapp ruta🙂 Kommer självklart använda vanliga rutor i den mån det går, men känns skönt att FÅ parkera på handikapp rutor om det behövs (som när de vanliga rutorna är med backe till och från, eller inga lediga rutor i närheten dit jag ska, eller väldigt trånga rutor). Verkligen en otrolig lättnad att ha tillståndet eftersom jag i möjligaste mån kör själv och dessutom har två inbokade besök i Borås under tiden som mina föräldrar är på semester, och ett av dem är inte vård besök vilket innebär att jag måste ta mig dit bäst fan jag vill och inte kan nyttja sjukresa. Hoppas på att slippa senarelägga det besöket, men måste jag så måste jag om det verkligen inte GÅR att köra bil den dagen… Det får FK helt enkelt acceptera, att säkerheten går först! I vanliga fall kommer de ju till ens egen ort, men nu bara för semestertider så blev jag tillfrågad om jag kunde åka till dem istället…

Jennie


DesK
7/1/13, 5:58 PM
#4

Ida hu hoppas att det får önskad effekt i alla fall!

Aye krya på dig!

Jennie skönt att du fått P-tillståndet

Nu testar jag sån där smärtstillande salva till knäna och det verkar faktiskt hjälpa, får utvärdera mer när jag har testat fler gånger.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
7/1/13, 6:51 PM
#5

#4 Tack, mår lite bättre mot kvällen

Fick mig ett gott skratt när jag vaknade efter en tupplur och tänkte "här kan jag inte ligga och slöa, ut i solen med mig" Försöker resa mig upp och känner hur bakterierna totalt tagit över kroppen *fniss* Jag hade glömt att jag var sjuk😃
Hoppas bli pigg till imorgon så jag kan ta på mig annat än sjuklingkläder, Kanske tom sminka mig och ta en promenad ute. Glass är ju bra för halsen så det är morgondagens mål! Synd bara att det inte finns något ställe med fina kulglassar/bägare i stan😕

Sambon är iväg på roadtrip som jag sett så mycket fram emot *ledsen tjej*
Nåja i helgen blire festival 😃

Chestnut
7/2/13, 2:50 PM
#6

Jag är nere i en försämring, förmodligen orsakad av hormonerna… Håret rasar av, bäckenet värker och jag känner mig sliten. Har fullt upp med sjuklingarna i stallet så dagarna går fort som attan. Men men, njuter av sommaren iaf :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
7/2/13, 7:29 PM
#7

Tror mig ha hittat en del av lösningen på sömnproblemen! Tempur! Sovit på äkta Tempur madrass 2 nätter nu och har sovit bättre än vanligt om än något mörbultad när jag vaknar på morgonen (kroppen har inte vant sig än). Något magiskt botemedel är det inte, men det hjälper i alla fall! 

Måste försöka få tag på dumgökarna på det större sjukhuset imorgon också… De måste tycka att de var fruktansvärt intelligenta som ger en person över 4 mil bort en tid klockan 9 på morgonen! Den dagen är dessutom inte mina föräldrar tillbaka från sin semester än så pappa kan inte köra mig, och jag vet aldrig om jag kan köra eller ej på förhand, speciellt inte när det handlar om att åka hemifrån kanske 7:30 på morgonen (så dags har jag ibland inte ens somnat än). Sjukresa känns som att åka torktumlare med stenbumlingar för det blir omvägar och fel fordon trots att man utryckligen säger INGA omvägar och MÅSTE åka personbil i framsäte, inte minibuss!

Funderar i allmänhet på att ditcha Cerazette i dagarna också, dels för att det inte ingår i högkostnadsskyddet och dels för att bäcken och SI leder är illa nog utav bara Mirena, men verkligen inte bättre sedan Cerazette lades till. Lederna mådde bättre på bara Cerazette. Men tar jag bort antingen det ena eller det andra så finns ingen gräns för hur länge mensen håller på, så får väl försöka stå ut med bäcken och SI eländet😟 Ska köpa en Tens nu till helgen tror jag, och köra på med den för fullt där det gör ont! AbTronic bälte (i brist på annat) gör viss skillnad så det känns som om det kan vara värt att investera i en Tens!

Jennie


Ladydragon
7/2/13, 9:46 PM
#8

#7 angående Tens hade du då tänkt att använda det på ryggen och SI lederna? 

det kan vara rätt trixigt att få plattorna till att sitta ordentligt på ryggen tyvärr :-/ 

hyrde Tens för några år sen av antingen sjukgymnast eller Arbetsterpeut minns inte vilket men fick ge upp efter några månader då plattorna inte fäste ordentligt på ryggen och SI lederna där jag hade som mest nytta av TENS:en 

och sitter inte plattorna ordentligt fast så får man mycket obehagliga stötar tyvärr 

om du vill prova så kanske det är först en idé och se om du kan hyra för att se om det funkar så som du hade tänkt??

Oson
7/2/13, 10:42 PM
#9

Plattorna går att byta, himla skillnad på vår nya och den vi fick låna av landstinget…

[Aquelegia]
7/2/13, 11:42 PM
#10

#6 Men nej! Ditt hår! Attans och jag klagar för en ful klippning, vilka är det som är sjuka i stallet? ÄR det pållarna eller bäbbarna? Skickar kryatankar till alla!

#8 Har också gett upp Tens jag får inte fast de trots tejp osv så hamnar de inte på rätt ställe😕 Har dock möjlighet att smita över gatan till sjukgymnasten och få det fastsatt ordentligt! Latheten tar dock över😟

#9 Hur menar du nu? Var den från landstinget eller eran nya bättre?🙂

Chestnut
7/2/13, 11:45 PM
#11

#10 Två skadade hästar (hälta på ena och andra har djupa skärsår) och ett lamm med diarré…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
7/2/13, 11:53 PM
#12

#11 Uscha, har inte vågat fråga riktigt vad som hände med hästarna, det jag läst räckte bra för min klena mage hoppas de återhämtar sig bra och blir återställda.
Är det någon av dina sessor som har problem med magen?

Chestnut
7/2/13, 11:59 PM
#13

#12 Vi vet inte riktigt själva vad som skrämde ena hästen förra veckan, allt vi vet var att han försökt hoppa över vårt bastanta trästaket och fastnade med bakbenen vilket orsakat vissa sår. Men han är på bättringsvägen, likaså Fröken som snubblade i hagen för några dagar sedan. Lammet däremot vette tusan, är en liten madame som verkar ha smakat på något olämpligt…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
7/3/13, 12:16 AM
#14

#13 Ah, det var det jag uppfattade med. Jag blir LIVRÄDD när det händer något med djur man inte kan rå för! Usch mitt hjärta brister.
Nähmen då lilla lamm inte äta saker så man far illa i magen! 

Peppar peppar på att baciluskerna släpper taget om mina lungor imorgon. Rosslar som en val *fniss* orkar inte hosta mer nu faktiskt blä onödig energi som går åt till det ju! Jag som hade tänkt försöka mig på att träna jaja.

RuiXue
7/3/13, 1:39 AM
#15

Tänkte köpa en Tens på Clas Ohlsson, den de har ser rätt bra ut! Har tidigare haft en Omron men den var värdelös på alla sätt😟

Jennie


Chestnut
7/3/13, 1:08 PM
#16

Har en riktig skitdag värkmässigt… Hatar sådana här dagar då att bara vända på sig i sängen gör vrålont och sömnen är minimal!

Med vänliga hälsningar
Chess

Oson
7/3/13, 10:07 PM
#17

#10. Den nya var MYCKET bättre. Flera funktioner, samma fabrikat (Neuro Trac från Mildmedtek) 200 kr billigare än vad landstinget ville ha för en begagnad äldre modell (samma fabrikat). Helt nya plattor med väldgt mycket bättre fäste, (kan man köpa separat). De har många varianter. Vi har den med ljusblå knappar.

Mvh Oson

RuiXue
7/4/13, 1:37 AM
#18

Ligger och lyssnar på lite av min favorit musik rätt högt i lurar. Varierar mellan AWOLNATION, Sail och den i videon🎧

Jennie


Chestnut
7/6/13, 5:28 PM
#19

Mått betydligt bättre idag och passar på att njuta av vädret 😃

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
7/7/13, 12:10 AM
#20

Kan inte göra annat än att rekommendera Tens apparaten från Clas Ohlsson! Supersmidig att använda, har en liten bälteshake så man kan sätta den på byxfickan eller ett bälte ungefär som en insulinpump användare kan sätta sin pump, och apparaten har riktigt många funktioner och bra elektrodplattor! Hade inte klarat dagen utan den Tens apparaten idag, så tack och lov för Allum på väg ner till mormors lägenhet! Hade kunnat köpa en på Frölunda Torg förvisso, men där vet jag inte vart Clas Ohlsson ligger, på Allum vet jag vart det är hehe

Jennie


Annons:
DesK
7/7/13, 8:50 AM
#21

Jennie härligt att du hittat något som hjälper dig bra! 🙂

Kan berätta att jag nu testar att använda iprengel till mina knän och det hjälper riktigt bra till mina rätt lindriga problem.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
7/7/13, 1:54 PM
#22

Åh, ska kolla in den Tensen Jennie. Seg söndag, tar det lugnt och tvättar inför stockholmsresan på onsdag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
7/7/13, 3:40 PM
#23

499 på Clas Ohlsson och 4 pack med elektrodplattor kostar bara 69 så det känns ekonomiskt försvarbart. Går på 4AAA batterier så inget avancerat där heller🙂 Hade en Omron tidigare som jag köpt på min gamla arbetsplats, och trots att Omron generellt gör bra produkter så var den Tens apparaten värre än hemsk! Den var bara DYR (elektrodplattorna fäster inte alls så bra som de lovar, och ett nytt kit longlife plattor går på typ 250kr, dessutom är det bara två och inte fyra)

Idag har här grillats. Och fick nog grillat mig själv lite i solen också tror jag. Var i alla fall tvungen att gå in igen rätt så snabbt för att värmen och solen gjorde mig varm (plus risken för att jag bränner mig illa i solen) och blåsten gjorde att jag samtidigt frös. Den redan trasiga kropps termostaten fick totalt fnatt!

Jennie


Anterrabae
7/8/13, 1:13 PM
#24

Åh, det ska jag försöka fixa idag! Känner att jag kommer behöva det nu när vi ska åka MYCKET bil kommande veckan! Tack! 💖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: