Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2590 ggr
[Tassy]
6/23/13, 11:35 PM

Babbeltråd vecka 26!

Uj vad tiden går! Ny vecka igen, och dags för en ny tjattertråd. Vad gör ni denna vecka?

Annons:
RuiXue
6/24/13, 12:41 AM
#1

Efter en helg på camping så är jag totalt avslappnad om än något mörbultad (kört över 20 mil och suttit mycket mer än vad kroppen tillåter), inget planerat för morgondagen annat än att en kompis kanske kommer över på kvällen🙂

Jennie


DesK
6/24/13, 7:06 AM
#2

Här blir det en pysslig vecka 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
6/24/13, 12:21 PM
#3

AJ, fasiken vad ont jag har i musklerna. Vet inte riktigt vad jag gjort men *gnäll gnäll* så har jag muskelproblemen åter i axlar/nacke och rygg. BLÄ får be någon snällt knåda mina axlar idag.

Annars så bådar denna veckan gott. Mycket trevligt och en saknad väninna är åter i stan så imorgon skall det bli en härlig långfrukost med vovvemys och diverse trevligt.

[Aquelegia]
6/26/13, 12:47 PM
#4

Semestern bara regnar bort usch vad ledsamt, är hundvakt sedan igår och typiskt nog regnar det vid varje promenad😈 Veckans mission är att skaffa bekväma regnkläder ^^

RuiXue
6/26/13, 6:23 PM
#5

Känner mig riktigt impulsiv och får se om jag kan göra något åt det imorgon🤪

Jennie


Chestnut
6/26/13, 8:45 PM
#6

Varit en urtuff dag från början 03:30 imorse till slut. Veterinären har varit här, vi har informerat grannarna, handlat bandagematerial + diverse annat till hästen, skrivit uppsats och är allmänt urk. Imorgon ska jag reparera vårt trästaket till ridbanan och försöka jaga rätt på salvkompresser….

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
6/27/13, 1:10 AM
#7

#5 FÖLJ DITT HJÄRTA !!!! Det leder alltid till ngt bra!

#6 Läste om det hua vad läskigt, tror jag skippar pålle!

Åh usch, eftermiddagen blev så bra så och även kvällen. Rörd till tårarna för så fina kommenter. Ibland får jag tvinga mig att ta åt mig beröm!

[Aquelegia]
6/29/13, 3:45 PM
#8

Här är det återigen sjukstuga, har god lust att läxa upp de som är ansvariga för sjukan😡
Är dock glad att inte näsan är påverkad denna gången, skönt att kunna andas haha

RuiXue
6/29/13, 11:31 PM
#9

Blev en sväng till Jordgubbens dag i Vara idag och när jag skulle ut från parkeringen kom det en man med osynligt kylskåp i famnen gående över gatan. Det var ingen mindre (höhö) än HERO från Gladiatorerna som jag fick stanna för 😮 Bara liksom den största Gladiatorn!

Jennie


[Aquelegia]
6/30/13, 2:31 PM
#10

#9 Haha Hero är vardagsmat här på slätta ^^ Ganska biffig ja 🤪 Tog lite tid innan jag fattade det med kylskåpet, tv har jag hört men aldrig kylskåp😃

Anterrabae
6/30/13, 4:13 PM
#11

Söndagsmigrän efter en dag med lördagshuvudärk av spiral typ som ett resultat av fredagens åkande på Liseberg :) jag funderar på om det är vär det har inte bestämt mig än. Två dagars ont, för 5timmars kul..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
6/30/13, 9:44 PM
#12

Det är så sällan jag är på slätta trots att jag bor precis söder om den gamla gränsen till Skaraborg🤪 

Så jäkla klockrent idag alltså! Vi var i mormors lägenhet för att börja röja ur, och där hittar jag en rolig bok och på en sida i boken finns en bild på en polisbil med reg.nr BUS 131… Tror ni inte att just nämnda polisbil är precis framför oss i ett rödljus i Frölunda några timmar senare!😂 Av alla polisbilar i vårt avlånga land, så ser jag just DEN ifrån boken där det inte ens står i boken vart någonstans i landet just den bilen rullar🤪

Jennie


Anterrabae
6/30/13, 11:54 PM
#13

#12 LOL

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
7/1/13, 12:37 AM
#14

Behöver jag ens säga att vi skrattade nästan hela vägen hem?😂

Åh, och nu har jag en 6cm (tror jag) Tempur madrass i sängen, och för första gången på över en vecka så kan jag sitta/halvligga utan att se ut som en skadad groda. Haft så sjukt galet ont i höfter och SI leder hela veckan, men nu på Tempur på har det blivit bättre så hoppas på en natt med bra sömn🙂

Jennie


Anterrabae
7/1/13, 9:29 AM
#15

Här är det måndag morgon och jag sitter på ögon op. Inväntar ny kortisoninjejtion. Har redan hunnit med tre antal med arbetsterapin och ett till vc ang den där rullstolsremissen som ska vara så besvärlig att klämma fram. För dagens Lisebergsäventyr får jag hyra en och hoppas att jag inte tar lika mycket stryk som sist. Annars är det i övrigt en ond och instabil dag. Förresten, är det fler än jag som får mindre ont av att stretcha, fast man inte 'får' det? Det är en gigantisk skillnad i smärta!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
7/1/13, 4:31 PM
#16

Jo, stretcha lite kan hjälpa mig med trots att vi helst inte ska. Tyvärr "måste" jag översträcka för att få någon som helst positiv effekt vilket gör det än värre…

Jennie


[Aquelegia]
7/1/13, 6:40 PM
#17

#15 Finns en tråd om detta😃 Det är skillnad på stretchning och stretchning! Med ledbesvär får man INTE stretcha genom att slita i ledern/musklerna utan där gäller försiktigt gunga kroppsdelen mjukt mjukt så det töjjer. Går det trögt trycker man kroppsdelen åt andra hållet.
Vi har upptäckt att jag MÅSTE stretcha för att tja fungera i höften. Enorm skillnad framförallt efter belastning/ansträgning, jag återhämtar mig fortfare och får mindre ont genom stretchning aka töjning efteråt (tabu att göra detta med kalla leder!!!)
Hittade fantastisk stretchningshjälp på artrox hemsida😃Dessutom lätta övningar för att stärka kroppen. Såklart är jag sjuk när jag hittar detta och har inte kunnat testa än.

Anterrabae
7/2/13, 8:30 AM
#18

Jag är oxå lite så som Jennie beskriver, måste överstretcha om jag ska ha effekt :/ men tror det handlar om ökad smidighet och blodcirkulation för mig också.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
7/2/13, 9:04 AM
#19

Japp, jag måste stretcha (överstretcha).

[Aquelegia]
7/2/13, 5:28 PM
#20

Fast det är ju just överstretcha som är tabu, nu måste jag faktiskt hytta lite med fingret flickor.

Att överstretcha är något vi tror är det enda som hjälper. Varför? För att det är skönt för oss! För att vi KAN! Men det är felaktigt att göra, överstretcha är TABU!

Min sjukgymnast och jag har suttit många timmar och diskuterat ämnet.

Jag har nu äntligen lärt mig att stretcha och känna när det "tar" förr drog och slet jag i lederna bäst jag ville utan att känna något. Normal stretchning får man modifiera om lite för den med överrörlighet. Då det helt enkelt inte "känns" lika mycket.

Viss stretchning har noll effekt för mig och de får jag helt enkelt strunta i därför att jag bara överstretchar då.

Sedan är det ofta så att man tror det skall kännas på ställen där det inte alls skall kännas.

Samma övningar jag gör känns noll på andra, varför? För att de gör FEL! Stretchning måste göras rätt för att kännas!

Det är musklerna som skall kännas vid stretchning INTE lederna! lederna behöver ingen stretchning!

Att överstretcha gör saken bara värre, överstretchning sliter istället för att få musklerna att slappna av. Överstretchning är superskönt för stunden men urbota dumt i långa loppet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: