Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3121 ggr
[Tassy]
6/10/13, 9:19 AM

babbeltråd vecka 24!

Ny vecka, ny tråd. :) Hur mår ni i sommarvärmen? Själv mår jag toppen! Är dock galet badsugen! Här är inget särskilt planerat i veckan. Vad händer hos er?

Annons:
DesK
6/10/13, 9:52 AM
#1

Härligt sommarväder här också 🙂 Nu börjar studentveckan så här är fullt upp 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
6/10/13, 2:55 PM
#2

Blir nog några turer till Göteborg i veckan för ditten och datten, annars har jag inget planerat men ska nog försöka komma ner i någon sjö snart också för nu borde det ha blivit såpass varmt i vattnet så man kan börja fundera på att bada😛 Hoppas på att det ska gå att grilla någon dag denna veckan också. Mamma och pappa kom hem från sin semester redan igår på grund av helgens händelser så förutom turerna till Göteborg som vi vet kommer bli, bara inte när, så är hela veckan ledig. Bara det inte regnar och blåser så…

Jennie


Chestnut
6/11/13, 9:12 PM
#3

Känns att det bara är ett fåtal veckor kvar av skolan, avslutar en kurs helt så fort jag har fått in den förbannade labbrapporten och andra kurser är också inne på slutetappen. 

Idag har jag mest vilat pga smärtor. Fick en chock imorse då en av mina små älsklingar var på rymmen och hade hoppat ner i vår pool (som dock var tom) och förståeligt nog inte kom upp igen. Ett under att hon inte bröt nacken, den är som grundast drygt 1.5 m. Vi fick upp henne oskadd och sen dess har det som sagt inte blivit många knop. Gosat lite med alla hästarna, målat ett par hinderstöd och sitter nu med labbrapporten… Ge mig sommarlov snart!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
6/12/13, 1:10 AM
#4

Lite av en heldag i Göteborg med besök på Sahlgrenska igen, denna gång för att åka upp på avdelningen och återigen tacka personalen för allt de gjort för mormor och för oss som anhöriga. Hade tur och fick träffat sjuksköterskan som var där i Lördags så även mamma fick prata med henne. Tyvärr var inte vår favorit undersköterska där idag, men vi bad dem hälsa extra mycket till henne. 

Sen en tur till anhörigrummet för att mamma också skulle få ta farväl (innan begravningen) av mormor. Jag var med också, mest som stöd åt mamma så hon slapp vara ensam i en så svår stund. 

Eftermiddagen ägnades åt möte med entreprenören, väldigt produktivt möte med en hel del skratt, glada minnen, val av allt inför begravningen och utifrån det vi valde, så kommer det bli en mycket vacker akt som verkligen visar på hur mycket mormor betyder för många, och det blir i Frälsnings Arméns regi för att mormor var med i kåren under många många år, dock var hon inte soldat utan bara vanlig medlem. Frälsnings Armén har en mycket mer lättsam stil, det kan pratas om glada minnen, roliga minnen och på något sätt så minns man mer det som var, än sörjer det som försvunnit. På min mormors sambos begravning för 4 år sedan, det var också i Frälsis regi, så satt vi alla i kyrkan och var nära på att skratta högt åt roliga anekdoter som kom upp under akten, och det är detaljer man minns än idag, och skrattar åt, glädjs utav de minnen man har utav honom, och på samma sätt så kommer jag minnas mormor!

Kom hem sent på eftermiddagen/tidig kväll, då blev det sängen direkt och sen var den kvällen borta… Sov bort det mesta utav 5 timmar av ren utmattning.

Jennie


[Aquelegia]
6/13/13, 8:50 PM
#5

Hänt MASSA i veckan men det är för mycket att dra upp så har låtit er vara lyckligt ovetande om alla händelser😛

Ber er hålla tummarna för mig imorgon hihi glad flicka här! Berättar om allt går vägen!

Anterrabae
6/13/13, 9:15 PM
#6

Är helt slut som artist nu.. Sov nästan två timmar i natt. Har hunnit vara på diabetesmottagningen i Mölndal i morse. På Torp i Uddevalla i eftermiddag samt proviantering i Stora Höga (strax söder om Stenungsund) har duttit i bilen närmare 25 mil idag. URK värken är vidrig. Jag mår skit på kortisonet, men har i alla fall fått handlat de sista avslutningspresenterna, även en bröllopspresent till maken. (10 årig bröllopsdag imorrn ju) Pratade även med min reumatolog idag. Han beklagade sig och meddelade att jag blivit avskriven från reumatologen på SU, jag har blivit utsparkad (för andra gången) för att vissa läkare på det bygget inte anser att jag är reumatiker, att jag inte har där att göra för att. Jag inte följer normen. Min läkare kan inte ta tillbaka mig utan ny remiss från tex ögonläkaren.. Bye, bye for now de nya medicinerna, ev hjälpmedel samt samarbete med reuma, neuro och ögon.. Helt plötsligt verkar ingen hålla i mig eller min medicinering efter sjukhuset heller.. Ska jaga SU-cheferna imorrn, samt klinikchefen för reumatologen.. Denna nyhet och medföljande stress har gjort att jag känner av svullnaden infallen igen.. Trots högdos kortison, jag som ville börja trappa ner! Har ju så ONT av kortisonet, plus de andra 15-20 biverkningarna..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
RuiXue
6/13/13, 10:08 PM
#7

Men fy vad jobbigt Ida! Andra läkare på bygget ska väl ge fasen i om DIN läkare hjälper dig och vill hjälpa dig! 

Idag är jag glad! Har äntligen fått min efterlängtade ringortos till tummen! Silver ring ortos från silverringsplint, och den inte bara ser himla bra ut, den är underbar att ha på sig!😍

Jennie


RuiXue
6/13/13, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer en bild på tumortosen🙂

Jennie


[Aquelegia]
6/13/13, 11:25 PM
#9

Blir mer aktiv nästa vecka igen, som det ser ut nu är jag bokstavligen talat uppbokad på jobb i princip varje timma from 08 imorgon till 18 på söndag kväll. Någon timme sömn skall jag nog smyga in det är a och o och maten! Har mina muskelavslappnande i högsta hugg. Kollar igenom era inlägg när jag hinner!

Kram på alla så hörs vi!

Anterrabae
6/13/13, 11:48 PM
#10

Vilken fin Jennie! Jobba inte ihjäl dig Aye! Men ha så kul i alla fall ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
6/14/13, 5:05 PM
#11

Tjo, hemma en kortis och ser över lägenheten, måste ju passa på att nyttja datorn lite i samma veva! I övrigt är jag ju hos gubben nuförtiden som de flesta redan vet. Skönt att komma bort från datorn säger jag bara!

Chestnut
6/14/13, 6:49 PM
#12

#11 Härligt!

Haft en jobbig dag idag, fick jobbigt brev från FK bland annat och fått ringa runt som en galning. Byta VC var en STOR tabbe uppenbarligen efter att ha fått prata med 3 olika sköterskor bara för att boka tid varav 2 idiotförklarade mig och var allmänt arroganta. Så har bytt tillbaka from måndag till min gamla VC igen… Har ont i massor också efter att ha stått i ett par timmar imorse och sen storhandlat. Är inne i en fasteperiod också pga tarmproblem så varken humör eller ork är på topp.

Sammantaget är jag alltså väldigt glad över att det äntligen är helg igen! 🙂 Nu ska jag bara vila ikväll och titta på diverse serier 🍸

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
6/14/13, 8:36 PM
#13

Njuter av lugnet idag. Bara vart hemma med min Nisse 🐱 hela dagen, och skiftat mellan att läsa Hobbiten och bara spela spel på Facebook. Njuter även av att grundsmärtorna är mer hanterbara idag och förhoppningsvis så kommer att förbli efter att min medicinering skiftades igår från tabletter till plåster. Förhoppningen är att grundsmärtan ska minska och att antalet smärtskov ska minska är därmed minska eller helt ta bort mitt behov utav v.b medicinen🙂 So far so good!👍 Och jag älskar verkligen min tumring! Helt klart värt priset på över 1250kr för det är den absolut bästa tumortosen jag någonsin provat, och dessutom kan de sitta på hela tiden även vid matlagning, handtvätt osv. Att den dessutom ser ut som ett fashionabelt smycke gör ju inget heller😉

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
6/16/13, 7:13 PM
#14

Överlevde helgen och har nu semester😃🎈🌺😜🏆

Anterrabae
6/16/13, 10:11 PM
#15

Är mer eller mindre slutkörd.. Försöker återhämta mig, läka och landa..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

qawqaw
6/16/13, 10:18 PM
#16

Anterrabae tråkigt att det stökar till det för dig inom vården.

 RuiXue Är det Eva so fixat den?

Anterrabae
6/16/13, 10:31 PM
#17

Tack! 💖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
6/16/13, 11:28 PM
#18

#16 Ja, det är genom Eva 🙂 Jag var den första som fick prova ut silver ring splint från USA efter att utprovningskitet kom fram, men på grund av vissa problem med beställningen (mest från Amerikanarna) så tog det typ ett halvår innan ringen kom😂 Andra som beställt har haft mindre eller inga problem. Men Eva sa att de nog kommer få börja med att patienten själv får stå för tullavgift om det är aktuellt för beställningen framöver, NärRehab kan inte betala tull för hur många som helst. Eva vill gärna hitta en tillverkare inom EU för att förenkla för alla parter🤔

Jennie


Upp till toppen
Annons: