Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3240 ggr
[Tassy]
2013-06-03 10:12

babbeltråd vecka 23!

Vad händer denna vecka? Hur mår ni?

Annons:
[Tassy]
2013-06-03 10:16
#1

Själv är jag superglad men helt slutkörd, urk. Fick en ny micro av föräldrarna, den är verkligen guld! Snacka om räddare i nöden, nu går vi inte på knäna rent ekonomiskt.

DesK
2013-06-03 10:40
#2

Tassy kul med ny Micro! 🙂

Här är rätt fullt upp inför stundande besök och kalas.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

hus-musen
2013-06-03 15:24
#3

Här är det tvärslut, vädret gör inte att det känns bättre :P annars bara jobb och sånt på g, tack och lov bara 4 dagarsvecka!

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2013-06-03 17:09
#4

#1 Dubbel glädje med familjebesök alltså😃

#3 älskar 4 dagars veckor. Har det fram till semestern och även efteråt fortsätter jag med prick 4 dagar i veckan. Mer har jag sagt stopp till nu och det känns ljuvligt!

Jobbade idag och nu ledig 3 dagar😍Behöver massage nu nu nu så öm i min kropp så et skall bli skönt att bli rejält genomknådad! Ska bara komma ihåg och boka tid ^^

RuiXue
2013-06-03 19:24
#5

Försöker få rätsida på skallen inför några ytterst viktiga telefonsamtal imorgon, glad över några fynd jag gjorde idag och just nu väntar jag bara på att mina mediciner ska kicka in så jag blir människa igen och kan undvika akuten ikväll. Har blivit påkörd utav smärttåget…

Jennie


[Aquelegia]
2013-06-03 21:14
#6

Åh jag är så lycklig nu på kvällskvisten, har haft en toppendag på jobbet. En toppen eftermiddag och tja allt är bara rosaskimrande!

Kollade igenom eventuella jobbpass under semestern men kom fram till att jag bara skall njuta och följa vad som faller mig in. Blev enormt stressad över att planera jobb på semestern?!
Fixat den ekonomiska biten också med att kolla över så rätt antal semesterdagar är ifyllda osv.
Har även fixat att jag tar ut lite extradagar med lönen som kommer i juni. Jag menar, ska jag hålla på med sådan där semester får jag lov att ha extrapengar att leka med också! Så imorgon börjar semesterplaneringen med allt vad det innebär.
Räknade dessutom ut att jag sparar 4000:- på att dumpa körskolan och endast övningsköra privat, man tackar😃 Kroppen struntar jag i, den kan muppa sig i sin ensamhet HA in i skamvrån med skramlet. Det riktigt spritter i kroppen. Som ett barn på skolavslutning! Sjung om semesterns lyckliga dar! Nog babblat ur lyckobubblan *over and out*

Annons:
Anterrabae
2013-06-04 01:21
#7

Idag åkte vi till GeKås en tur på eftermiddagen. Konstaterade att vi kommer undan billigare på kostym, kläder och studentpresenter där nere. Nu har jag bara två presenter kvar att lista ut. Hann inte riktigt med allt.. Men hade nog inte orkat mer i alla fall. Fick även ringt diabetesmottagningen, arbetsterapin och osteopaten idag. Imorrn ska vi fixa det sista inför stortösens studentgrejs, kanske jaga reuma för remiss för rullstol och osteopatbesök. Jag ska försöka sova utan värkmedicin.. Men vete 17 om det funkar.. Onsdag, studentfestiviteter. torsdag, stockholmsresa. Fredag, begravningsförberedelser. Lördag, begravning. söndag och framåt - allt gällande bouppteckning och annat pappersgöra i samband med dödsfall i familjen… Jag är redan trött..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-06-04 09:06
#8

#7 nämen kära nån! Det var inte lite att göra du! Skickar massa styrka på posten och hoppas du kommer igenom allt.

Anterrabae
2013-06-04 09:30
#9

Tack! ❤ Vi kanväl säga som så… Jag längtar till midsommarveckan ;) då är det bara massa sjukhus kvar sen,med prover och grejer. Men visst är jag bekymrad över hur jag ska orka.. Kotisonsmärtorna verkar öka.. Och har jag otur kan jag inte sänka fortare än 2,5 mg (1/2 tablett) på sex veckor… Då tar de tre till sex månader att komma ner och inte säkert att det går att ta bort… Bäst att inte oroa sig. Jag SKA tabort det!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2013-06-04 09:33
#10

Jo just det, idag ska jag till osteopaten, hoppas på en dos smärtlindring och två doser upplåsning ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-06-04 10:01
#11

Ida hoppas du tar dig igenom allt så bra det bara går! Styrkekramar i massor från oss här 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-06-04 13:18
#12

#9 Uscha för kortison! Nästan så man önskar att du hade en dubblett som kan springa och göra ärenden åt dig och du kan ligga hemma och vila.😕

Vaknade med någon mjukdelsknas i vänster axel, en knuta som slagit knut på sig själv haha jaja tur man har sjukgymnasten tvärsemot så jag får ta mig dit imorgon skulle bokat en akuttid idag till läkaren men ansåg att hinna ikapp sömnen var a och o. Mitt humör var åt fanders igår nämligen, noll mental balans😊Man orkar mer som utvilad!
Sovit 12 timmar inatt😇inte konstigt kroppen är öm då.

Idag skall vi nog ut och gräva potatisland. VAD jag önskar att jag hade egen trädgård!

hus-musen
2013-06-04 14:48
#13

#4 Ja samma här! Funderar på att införa 4 dagars arbetsvecka, gör livet så mycket bättre!

Massage lät ju inte heller helt fel, sak två att införa😃

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
2013-06-04 19:14
#14

Usch hände en skitäcklig grej på väg ute på stan idag, en snubbe försökte preja oss av vägen så nu skall vi polisanmäla. Blev så chockad att jag har fysiskt skitont nu.Gråter Har lugnat oss nu men kommer inte kunna sova inatt. Tyvärr så hann jag inte filma vad han gjorde men har regnr och fotat bilen dock först när det redan var över.

Chestnut
2013-06-04 20:59
#15

#14 Läskigt 😮

Här är det full rulle… Som vanligt!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-06-04 21:24
#16

#15 Orkar faktiskt inte riktigt berätta vad som hände för det är vidrigt vad han höll på och personligt riktad mot oss. Ringde polisen men blev bortkopplade (ej 112 såklart) så får åka in imorgon och göra en polisanmälan direkt. Att han försökte preja oss av vägen var en lek för honom och det var inte det första han gjorde utan han förföljde oss och låg efter oss ngr centimeter för att jävlas en sjuk människa som vi hoppas skall få så det svider. Förhoppningarna är indraget körkort och skadestånd. Han orsakade faktiskt rejält med smärta för min del. Inte skönt att stelna till så av skräck i musklerna. Fan vad värk jag haft hela dagen.

Chestnut
2013-06-05 15:55
#17

Dagens!

Vaknade med migrän som dock lindrades efter ett par timmar och sen dess har jag suttit med näsan nere i skolböckerna och skrivit inlämningar… Bara en månad kvar av den här terminen nu innan jag får fem veckors ledigt! 😃 Ska gå ut senare ikväll och snickra lite grann på hinderstöden är tanken nu när jag nästan målat färdigt bommarna 🙂 Funderar på att rida också om jag orkar… 

Har en sådan där "full rulle"-dag imorgon igen så hoppas att skallebänget håller sig lugnt då. Sen är jag bortrest hela fredagen innan det äntligen blir lite lugnare igen… Hoppas jag! ☀️

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
2013-06-05 16:24
#18

Wohooo! Ett festligt studentutsläpp avklarat, mat inmundigad och så är det bara resten kvar ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2013-06-05 21:30
#19

Idag klarade jag något väldigt stort. Jag grävde ett potatisland från början till slut ca 10kvm. Fick hjälp men gjorde det tunga själv😃
Är rätt mör men vi åt direkt efter och fyllde på med energi så redan efter maten kände jag mig levande igen.
Kommer gräva mer nu när jag märkt hur bra träning det är för hela kroppen. Tar mig en mirakeltablett ikväll så skall nog kroppen klara detta hihi så glad för att jag klarat det jag fruktat lite för 😊

RuiXue
2013-06-05 23:24
#20

Var och tittade på Student utspring på den lokala gymnasieskolan idag och du milde tid vilka små klasser det var i år! Vissa linjer hade bara 2-5 elever, den största linjen, SP, hade 34 studenter. Måste ha vart väldigt liten årskull😮

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
2013-06-05 23:35
#21

Otroligt lycklig, för första gången i mitt liv har jag fått skattepengarna i juni inte i juli/augusti. De läggs undan till semestern!

Angående studenterna idag så vart jag lite ledsen först. Så unga och fulla av iver och framtidstro.
Kändes som att jag inte kommit någonvart sedan min 2009 men kom på varför, jag har ju jobbat sedan studenten! Hur många har turen att ha haft en fast anställning i flera år? Aldrig varit fast i AF:s våld, aldrig behövt söka nytt för jag fått gå pga nedskärning eller dylikt.

DesK
2013-06-06 10:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Idag är det nationaldagen, så nu önskar jag alla här en fin dag, med en bild från Sundborn som vi tog i maj i år 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-06-06 15:47
#23

Idag är en härlig dag, hela mitt gamla gäng är tillbaka i stan och vi skall ses allihopa, blir ca 10 st. Gud vad jag älskar sommaren när alla är tillbaka <3 Annars så tog jag aldrig någon muskelavslappnande igår och mår toppen idag efter gårdagens grävande. Det enda som svider är träningsvärken haha nu vet jag varför jag hade så snygga ben förr, jag påtade konstant med spaden i trädgården 😂 Må lova att det kändes spaghetti i de imorse :P

Anterrabae
2013-06-06 20:24
#24

Uppe i Stockholmsrrakten nu, för att hjälpa mor och begrava far.. Vi åkte sent igår och kom upp vid 2 inatt. Idag har det varit lugnt och soligt o h skönt. Även om det är intensiva känslor under ytan..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
2013-06-06 20:31
#25

#24 🌺

Sitter och småfnissar åt mig själv, har gett mig in på en sjusärdeles resa imorgon där första stoppet är viktigt möte á la läkarbesök och jag har helt glömt bort vilka mediciner jag är allergisk mot 🤐 Står still, still, still…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
2013-06-07 20:28
#26

Har haft en toppendag sammantaget - nu blir det fotboll på tvn som avslutning! 😃

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-06-08 00:04
#27

Älskade v23! Tror nog detta är årets bästa vecka! Av så små skäl men som gör mig otroligt levande som människa. Känner mig som ett barn som räknar ner dagarna till julafton. Bad mina kollegor redan nu om ursäkt och förlåtelse i förhand för att jag kommer vara ett nervvrak fram tills semestern. Ni förstår att jag får se en betydande del utav mina absoluta favoritband i sommar och kan knappt bärga mig <3

Annons:
Upp till toppen
Annons: