Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 1841 ggr
[Aquelegia]
5/22/13, 10:05 PM

Vård utomlands

Någon som vet om man kan få vård utomlands om man är medborgare i det landet man vill söka hjälp i?
Eller MÅSTE man vara bosatt i det landet?

Annons:
[Aquelegia]
5/22/13, 10:12 PM
#1

Hittade svaret själv och svaret kommer nog att förvåna många utav er om inte tom hjälpa er enormt mycket!

Den fria vårdmarknaden- News Voice

Känns riktigt bra faktiskt! Hamnar jag i en sjukskrivning till då jag inte blir frisk genom svensk vård drar jag!

Chestnut
5/22/13, 11:22 PM
#2

Dels har det med EU/EES eller inte att göra och dels ev dubbla medborgarskap. Är jättesnårigt men finns lite info på försäkringskassans hemsida.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/23/13, 1:39 AM
#3

#2 Ska kolla upp det nogrannare. Borde ju onekligen vara fördel att vara medborgare i det landet man VILL ha vård i! Där det redan i toddleråldern upptäcktes att jag hade problem. Borde kolla upp mina journaler om de finns kvar så jag får läsa med egna ögon vad det egentligen står. Tur jag inte avsagt mig mitt dubbla medborgarskap. Faster min blev väldigt glad när jag berättade om detta, hon vill se mig i vård i hemlandet där farmor fick hjälp med exakt samma problem.
Tror nog mor min skulle jubla när jag berättar möjligheten för hon har också velat skicka iväg mig från den svenska "Kortisonvården"

Är ju knappast till nackdel att ha igång en dialog på annat håll. Ska ändå ner i sommar och sedan i september igen.

Upp till toppen
Annons: