Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2436 ggr
[Aquelegia]
5/21/13, 12:28 PM

Trevlig vecka 21

Tisdag börjar visst denna veckan med ^^

Hur gåre för er ?

Här har det åskat nått fruktansvärt igår kväll. En kort stund tack och lov men hua vad det smällde.

Här är det sjuklingsstuga. Jag har blivit dunderförkyld😟

Annons:
RuiXue
5/21/13, 5:54 PM
#1

Sängläge råder idag. Är både fysiskt och psykiskt utmattad av den senaste tidens pärs som ännu pågår😕

Jennie


[Aquelegia]
5/21/13, 5:56 PM
#2

Hänger på sänglägestylen. Febern är tillbaka och det är tungt att andas, slut på nässpray 😓
Skall be sambon göra köttbullar ikväll😍

Chestnut
5/21/13, 8:04 PM
#3

Lite halvmatt sådär, dock fått en hel del uträttat. Men nu på kvällen gör det ont, ont, ont och jag har massor, massor, massor av plugg att göra…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/21/13, 9:32 PM
#4

Hur desperat är man om man hugger sönder en nässpray för att doppa en tops i den sista droppen som är kvar att smörja insidan näsan med?
Tja, jag kan ju andas nu iaf och hjärtat slår lite lugnare.

DesK
5/21/13, 10:39 PM
#5

Fy vad jobbigt ni har det! Krya på er! Här har veckan börjat ganska bra, får se hur den fortsätter!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TatsuOni
5/22/13, 7:51 AM
#6

Jag mår väldigt bra idag efter att sambon råkade knäcka upp en massa låsningar i ryggen på mig igår kväll:) Idag ska jag iväg och fixa med lite praktikpapper och uträtta lite andra ärenden. Sedan hoppas jag att det slutar regna och att jag hinner till stallet för att rida.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Chestnut
5/22/13, 9:46 AM
#7

Vaknade upp med migrän (skräll?) och magen bråkar. Måste verkligen börja äta mera vegetariskt, magen verkar inte fixa kött längre och kyckling är helkört 😕 Måste bara sätta mig in i det, är urkass på vegetarisk mat…

Ska till skolan idag och signera lite papper, ha lektion och sen ta en dust med FK innan stallet och hästarna väntar ikväll igen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/22/13, 10:30 AM
#8

Var hos sjukgymnasten idag, påpekade min bråkande triggerpunkt vid höger axel varpå han sa att det nog är dags att knäcka igen. Jag "men jag märker inga låsningar" han bara skrattadeoch oj så han hade rätt. HELA ryggraden lade sig tillrätta igen och triggerpunkten triggar inte längre😃

[Tassy]
5/22/13, 11:45 AM
#9

*pust* nu är flyttrushen över, bara för att bli övertagen av tusen andra onödiga problem. Är så arg och besviken på allt just nu, så jag orkar inte prata med folk. Precis ALLT jävlas, och jag överdriver inte.

[Aquelegia]
5/22/13, 12:05 PM
#10

#9 Finns här sedan när du orkar med andra igen. Ta hand om dig rid ut problemen en i taget. Gör något som glädjer dig emellanåt så du inte tappar orka och lusten att kämpa vidare❤️

[Tassy]
5/22/13, 12:14 PM
#11

Är främst förbannad på FK som ljuger och luras på pengar och praktikplatsen som också gjort detsamma. Skitkul mitt i flytten att gå nästan 5k back och behöva oroa sig för att ha mat på bordet månaden ut.. Bland annat. Orkar inte dra mina privata problem här. Särskilt inte sen jag fick reda på att vi har haft ett ökänt internettroll här som lurade mig grovt, så därför visar jag mig knappt här. Törs ju fan inte prata med nån annan än de jag känner på grund av oärliga imbecilla idioter som uttnyttjar andras goda tro. Tvi.

[Aquelegia]
5/22/13, 2:02 PM
#12

#11 Oj fy fasiken det var banne mig värre än vad jag funderade på kunde hänt :( Fan vad tråkigt tassy! När jag är kry igen kan vi ta en promenad, blir riktigt orolig nu 😕

[Tassy]
5/22/13, 2:20 PM
#13

Ska snart iväg och gymma, så hinner inte/kommer inte att orka efteråt. Håller på att städa för fullt också och känne rmig lagom sönderstressad. I morgon ska jag iväg på möte för att försöka reda ut det som hänt på praktiken, sen ska jag träna då också.

Dessutom så kommer mina föräldrar nästa helg, så det är total nolltolerans på sjukbaciller tills dess ^^ har ju inte sett dem på evigheter.

Annons:
[Aquelegia]
5/22/13, 2:36 PM
#14

#13 Kommer ta ett tag för mig att bli frisk (dröjjer alltid minst 2 veckor) så det var menat längre fram 😉 Tänkte faktiskt på vad skönt det måste vara mitt i allt att din familj kommer och kan stötta dig och ge dig kraft🙂

DesK
5/22/13, 2:46 PM
#15

Tassy det där låter jobbigt! Hoppas att det ordnar sig snart! Skönt att dina föräldrar kommer till dig snart!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
5/22/13, 3:13 PM
#16

Men SUCK min micro gick sönder, vi har matlådor i MÄNGDER och en ny micro är bara att fetglömma. Nu skiter jag i det här.

RuiXue
5/23/13, 1:05 AM
#17

Har befunnit mig i någon form av halv koma av utmattning både fysiskt och mentalt. Sov eller dåsade bort större delen av gårdagen och idag fick det bli en tupplur efter att jag vart framme på ICA och postat brev till FK angående aktivitetsersättning och handlat lite grann. Imorgon ska jag först på möte, och sedan bär det av till Sahlgrenska igen för att hälsa på mormor. Orkar inget egentligen, men då jag inte vet hur mycket mer jag KAN hälsa på mormor så är det bara att bita ihop och åka. Pappa är så trött på allt vad sjukhus heter efter att ha kört mig så många gånger så han vägrar köra fast han inte behöver sätta sin fot inne på sjukhuset, så det är bara för mig att köra. Åka kollektivt finns inte på kartan! Sen att jag oftast blir liggandes efter såpass mycket bilkörning verkar han strunta i totalt!

Jennie


[Aquelegia]
5/23/13, 12:44 PM
#18

Inte mycket människa, baciluskerna har tagit över. Helt slut av 3 dagar rejäl sömnbrist. Får kämpa för att andas och bara att skriva detta tog många omskrivningr förjag stavar som en kratta 😃

RuiXue
5/23/13, 10:23 PM
#19

Fick hälsat på både Ida och mormor idag🙂 Men nu, efter ytterligare 16 mils bilkörning så är jag mer än lovligt trött och utmattad! Bara kört 5 gånger på två veckor nu…

Jennie


Chestnut
5/23/13, 11:02 PM
#20

Efter idag behöver jag definitivt köpa en trisslott. Kände över min hoppsadel - stoppningen har börjat knöla sig! 🤐 För er som inte är hästfolk - närmast hästen finns stoppning (ull, luftpaneler, latex etc är olika beroende på märke) och den ska ses över med ett par års mellanrum. Köpte den här sadeln begagnad för drygt ett år sedan och nu behöver den verkligen ses över, en nätt summa på närmare 3000:-… Behöver dessutom köpa en ny dressyrsadel vilket milt sagt känns sådär 😕

I övrigt har jag ont mer än bara plånboken. Antar att jag överansträngt mig de senaste dagarna för har verkligen superont nu ikväll.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
5/24/13, 12:14 AM
#21

Jag kryar sakta på mig, mår ganska bra nu. Men har kvar lite skräp i örat och huvudet ännu. Neurologen i morrn och jag hoppas på MINST permis till helgen.. Vi får se. Finaste Jennie kom och hälsade på idag :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
5/24/13, 3:24 AM
#22

Om de håller dig kvar över helgen så kommer jag gärna och hälsar på igen Ida 🙂

Jennie


Anterrabae
5/24/13, 12:20 PM
#23

Det lutar åt att jag är kvar. Tog upp permisfrågan med första ronden. Han sa att jag inte skulle hoppas för mycket på det. Neurologen bestämmer och ev kommer jag flyttas dit. Tänker dock argumentera för att slippa, tycker det känns tryggare här, där de kan diabetes och nu när den moppar och jag har kortison som stör och dessutom går på sprutor som jag inte är van med.. Annars är jag något sämre igen, jämfört med igår. Tjockare i huvudet liksom.. Får se vad neurologen kommer fram till..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
5/24/13, 3:23 PM
#24

Hmm med tanke på din diabetes så är det väl bättre att du är på den avdelning där de kan den bäst, med allt kortison som komplicerar saker. Neurologen kan ju alltid komma till dig liksom. Men medicin kan diabetes bättre, det är väl ändå på någon medicin avdelning som nydiagnosticerade hamnar också?

Jennie


[Tassy]
5/24/13, 4:08 PM
#25

Idag tror jag att jag kan sammanfatta som: ajajaj ojojoj ush ush ush 😡

Chestnut
5/26/13, 7:44 AM
#26

Här är det fullt ös (som vanligt)!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
5/26/13, 9:06 AM
#27

Nu har vi äntligen kommit i hyfsad ordning och lugnet har börjat infinna sig. Kommer dock att vara fortsatt inaktiv här, men tittar in dagligen via mobilen.

Annons:
[Aquelegia]
5/26/13, 9:05 PM
#28

Skitveckan slutar tokigt värre hihi elvisp i håret och dylikt! Kämpar med grillen nu som inte vill sig riktigt😕
Kroppen är som kroppen är, just nu kan jag inte definera riktigt vad som pågår då jag inte själv har pejl på läget riktigt ^^
Ha det fint gott folk!

RuiXue
5/27/13, 12:20 AM
#29

Blev inringda till sjukhuset i Fredags för de trodde det var slutet för mormor. Satt på Sahlgrenska tills nästan 2 på natten till igår, mamma stannade kvar hos mormor, jag och pappa kom hem vid 3 tiden, marknad igår förmiddag, lyckades med bedriften att ramla rätt rejält när jag hade rest mig upp ur rullstolen för att gå in i min lägenhet (har inget handikapp handtag att stänga dörren med på insidan så brukar gå in), något udda/försvagad känsla i vänster ben nu (landade på vänster höft/skinka på stengolv), sov bort större delen av gårdagen av ren utmattning. Känner mig helt skev i hela kroppen efter fallet, morsdags lunch på Gästis idag innan det bar av till Sahlgrenska igen för att hälsa på mormor som till allas stora glädje och förvåning var piggare idag och satt uppe i rullstol när vi kom! Vi vet att det kan vara förbättringen innan det blir platt fall, men det var ändå helt otroligt att åtminstone få EN bra dag till med mormor!

Helgen i korthet… Igår hade jag inte ens på datorn för jag orkade ingentingSover

Jennie


Upp till toppen
Annons: