Annons:
Etikettgraviditet-gynekologi-urologi
Läst 2981 ggr
RuiXue
2013-05-20 03:59

Lord Voldemort slår till igen! EDS och Mirena

Jaha ja… Inte ens en fjuttig vecka fick jag utan blödning! Nu har jag ändå både Mirena OCH Cerazette samtidigt… Var hos gynekologen i Tisdags för 3 månaders uppföljning av Mirena, där jag var helt ärlig och sa att Mirena är det värsta jag vart med om och inte ens skulle rekommendera det till min värsta fiende om jag hade en! Vi kom överens om att hon skulle prata med överläkaren och diskutera mitt fall, och att jag skulle börja med Cerazette igen tills något operativt kan bli av. Om kombinationen Mirena och Cerazette fungerade så var det bara att fortsätta och inte göra något operativt. Men som sagt, inte ens EN vecka utan mens fick jag! Ska bli "intressant" och se hur länge jag blöder den här gången😡 Förra mensen varade i nära tre veckor, mensen innan det varade i 3 veckor och innan det hade jag mens i en månad och mitt längsta uppehåll sedan Februari har väl vart 2-3 veckor. 

Nu har jag fått nog, orkar inte längre. Är både fysiskt och mentalt utsketen av all denna förbannade mens, och dessutom ha min mormor på sjukhus på grund av en stroke och inte veta hur lång tid hon har kvar då komplikationer tillstött i form av en lunginflammation. 

Blir till att ringa gynmottagningen imorgon eller ummm… Om några timmar, och säga till att det här går inte! Bara en sån sak som att döpa sin livmoder till Lord Voldemort säger ett och annat om hur den beter sig! Snart tar jag en kökskniv och tar bort skiten själv🤪

Vägrar överläkaren godkänna operation av något slag, i första hand ablation, så blir det anmälan till Patientnämden och Socialstyrelsen nästa!

Jennie


Annons:
Anterrabae
2013-05-20 23:20
#1

Styrkekramar till dig! Hoppas verkligen att de får ordning på Lorden! Och det svaret, så där kan man inte ha det! ❤ Jag hoppas verkligen din mormor återhämtar sig! Det gör så ont att se de man älskar lida..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-05-20 23:41
#2

Till och med gynekologen förra veckan höll med om att så här kan man ju inte ha det, och sa rakt ut att hade jag vart 45 med de här problemen så hade det vart så mycket lättare att få rätt hjälp, men nu måste hon ju prata med överläkaren på grund utav min unga ålder😟 Sätter sig överläkaren emot en ablation då blir det anmälan till allt jag kan anmäla dem till! Ville inte ens ha Mirena från allra första början men kände mig tvingad till att acceptera spiralen. Den upplevelsen jag har haft och har med Mirena är precis de som gjorde att jag inte ville ha Mirena! Guld och gröna skogar va! Snarare mer eller mindre konstant blödning, ökade smärtor och allmänt inte må bra… Tror även att det finns en viss risk att Mirena påverkar mina SI leder negativt för de smärtar något otroligt av och till och det har de inte gjort så mycket tidigare, känner mig uppluckrad på något sätt. 

Och då har jag inte ens nämnt den ekonomiska biten här… Jag hade mycket rabatt på högkostnadsskyddet när jag hämtade eländet så spiralen gick på 200kr, hade frikort vid insättningen så det var gratis tack och lov. Gynåterbesök sedan insättningen: 600kr
Bara själva spiralen och gynbesök har alltså gått på 800kr på kort tid, lägg sedan till ökade kostnader för medicin i och med ökade smärtor= större förbruk av smärtstillande. Den långvariga mensen har kostat många bindor och massor av extra toapapper. Så sammanlagt har jag säkert lagt ut över 1000kr på spiralen, pengar som hade gjort bättre nytta på annat håll men som nu mer eller mindre är som kastade i sjön, och Mirena försäkringen har försvunnit så man kan inte längre få ett öre tillbaka om man måste ta ut Mirena kort tid efter insättningen.

Värst av allt är att jag verkar inte vara ensam om Mirena problem i EDS världen, känner ett flertal med liknande erfarenheter som min😕

Mormor har blivit något sämre idag också… Syrgasmask istället för näsgrimma nu, jag är på helspänn konstant och oron finns där hela tiden över att kanske behöva åka akut in till Sahlgrenska mitt i natten ifall hon blir än sämre. Känner mig som en överarbetad, överjäst deg av all bilkörning och den mentala stressen över mormors situation😢 Sen är det massor jag måste ta tag i hemma, mycket pappersarbete för min del som halkat efter nu i och med all stress. Måste få iväg papper till försäkringskassan angående Aktivitetsersättning, och även få iväg en ansökan om handikapp parkeringstillstånd och båda de sakerna borde gjorts för flera veckor sedan. Väggen är nära nu vill jag lova🤦‍♂️

Jennie


Upp till toppen
Annons: