Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2396 ggr
[Tassy]
5/13/13, 10:58 AM

Trevlig vecka 20!

Tjo allihopa!

Sommar och sol i antågande, äntligen, yippie!

Hur har ni det? vad planerar ni denna vecka?

Annons:
[Aquelegia]
5/13/13, 12:03 PM
#1

Idag ska jag ut på landet. Annars gäller plugg inför teoriprovet/uppkörningen som närmar sig med stormsteg

RuiXue
5/13/13, 5:42 PM
#2

Lugna puckar här idag. Sovit dåligt, mycket smärtor och imorgon bär det av till gynekologen igen och huvuden kommer att rulla vill jag lova! Mirena skulle ju vara såååååå bra! Guld och gröna skogar lovades det… Umm nä, det har vart tre månader av rent helvete på alla sätt!

Fått uppdateringar om mormor också, hon verkar piggare idag, min morbror hade hämtat hennes glasögon hemma i hennes lägenhet innan han åkte till sjukhuset och så hade han med sig en tidning som hon tittade lite i när hon fått glasögonen. Med glasögonen så kan hon ju titta i böcker eller tidningar eller titta på TV om hon vill, plus att hon ser bättre när någon är hos henne. Det var jag som reagerade på att hon inte hade sina glasögon i Fredags så jag frågade mamma om hon kunde fråga min morbror att ta dem med till sjukhuset om de inte redan var i patient skåpet på rummet. Jag och mamma åker till Sahlgrenska igen på Torsdag när mamma är klar hos arbetsterapeuten.  Igår hade jag tänkt åka men mormor hade haft så mycket besök redan under dagen och var trött, och jag var för trött för att köra så vi bestämde oss för att både mormor och jag skulle vila och att det blir besök på Torsdag istället. 

Nu blir det till att vila/stötta/medicinera bort den här spinala huvudvärken så jag orkar köra bil imorgon och på Torsdag!

Jennie


Chestnut
5/13/13, 7:42 PM
#3

#0 Tittar ut genom fönstret… Sommar och sol - vart då? Inte här i alla fall 🥶

#2 Hoppas det går bra hos gyn! 

Här har det mer eller mindre varit en skitdag. Fått jobbiga besked/brev/jag vet inte vad efter att ha vaknat med migrän imorse (betydligt tidigare än vad jag hade planerat…) igen och sen min lilla fårflock som vält ner staketet, jag vet inte vad pållen som kommer om några dagar behöver för några grejer så jag får handla foder i blindo och sitter nu och försöker ladda för 4 timmars nationellt prov i matematik 3c imorgon bitti och sen labb. Överlever jag det provet blir det nästan till att öppna champagneflaskan… Men bara nästan 😉

Ska bli skönt sen till helgen med nya hästen på plats, lammen lite mera vanda vid att vara ute 24/7 och lite annat undanstökat. Och förhoppningsvis inte mera migrän!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
5/13/13, 10:01 PM
#4

#3 Aftonbladets väderprognos 😟

DesK
5/13/13, 10:21 PM
#5

Kikar in och säger Hej! Här är vädret mestadels soligt, men igår kom en rejäl åskskur! Det uppskattar inte 🐶

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

RuiXue
5/13/13, 11:40 PM
#6

Tänker verkligen sätta foten i backen imorgon och smälla näven i bordet hos gyn! Enkelt uttryckt så mår jag sämre på Mirena än jag gjorde på Cerazette, enda skälet att jag bytte var för att jag blödde för mycket på Cerazette, men det gör jag även med Mirena. Vill inte ens veta hur mycket pengar jag lagt ut på den där dumma spiralen nu! Med imorgon medräknat så är det 600kr bara i gyn besök, plus 200 för själva spiral eländet (hade såpass mycket högkostnadsskydd när jag hämtade den) och sen ökade kostnader för mediciner pga extra värk, extra mycket bindor och för att inte tala om hur mycket toapapper som går åt när man har mens! Säkert över 1000kr allt som allt, bara "tack vare" Mirena!😟 Nä, nu ska det medeltida tortyrredskapet ut, tillsammans med Lord Voldemort så snart det bara går!

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
5/14/13, 11:25 AM
#7

Jag har lyckats med en veckas vovvevakt. Ojoj,ja vad säger man, jag skulle köpt regnkläder🤪 Kommer säkert lyckas pricka in hälften av alla promenader när det regnar👍

Trött som en gnu är jag, funderar på att skippa medicinen jag går på mot inflammationen. Jag, blir, så trött av den😕Biverkningarna är allt annat än roliga med, är dock knappa 1,5 veckor kvar högst 2,5.

[Tassy]
5/14/13, 9:20 PM
#8

Suck, vaknade knallsjuk i morse, har inte gjort ett halvt knop ens. 😟

RuiXue
5/14/13, 11:07 PM
#9

Okej, vem är det som försöker separera mina SI leder med en kofot?😭 Har så galet ont att det är nära på att fundera på akuten inatt😢

Jennie


DesK
5/15/13, 5:45 AM
#10

Hum vad är det för fel på den här veckan 🤔 Jag vaknade inatt av att jag hade sk*tont överallt och var tvungen att försiktigt masa mig upp för att ta en tablett. Nu känns det dock bättre, men inte bra! 😕

Krya på er tjejer! 🌺

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
5/15/13, 10:20 AM
#11

Krya på er allihopa 🌺

Jag är helt slut och lika sjuk som igår, urk.

[Aquelegia]
5/15/13, 1:47 PM
#12

Vad är detta för vecka, verkar som att det kyliga värdet ger sig på lederna direkt.
Krya på er alla, jag ligger nedkrupen under en filt mellan vovvepromenaderna.

Chestnut
5/15/13, 4:33 PM
#13

Burr vad kallt det var imorse!

Vaknade återigen för tidigt på morgonen på grund av migrän men lyckades somna om = helt död när jag väl skulle upp och inte har huvudvärken släppt än riktigt även om det är mycket bättre. 

Nu är vädret nästan behagligt. Inte gjort många knop idag utan bara varit hemma och sjuk bara i princip.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
5/15/13, 7:21 PM
#14

Inte gjort många knop alls idag, bara gjort mitt bästa för att hålla mig ifrån akuten. Fick i alla fall ringt till vårdcentralen för att förnya recept och säga till att jag behöver dosökning, så imorgon blir det att hämta medicin på apoteket antingen på Sahlgrenska eller på vägen hem beroende på hur länge vi blir kvar i Göteborg. 

Verkar antingen ha någon form av foglossning utan att vara gravid, eller någon form av inflammation i SI området. Gör så ont att jag andades som om jag skulle föda barn tidigare idag innan mina tabletter kickade in. Nu är smärtan mer hanterbar. 

Hjälper uppenbarligen inte att solen skiner ute idag, hade hoppats på att det bara var väderleder😟

Jennie


[Aquelegia]
5/15/13, 8:48 PM
#15

Vilken härlig dag det blev idag !😃 Upptäckte plötsligt att solen låg och värmde på balkongen så satt därute och solade en halvtimme. Tur jag ledsnade på bländandet på datorskärmen, hann gå in i sista minuten innan jag hade bränt min vinterbleka hy. Tog en runda i en numera sommarvacker park och känner mig lyckligt lottad trots allt.
Lite surt att jag NÄSTAN klarar prov teoriprovena GHA! Det mest irriterande är att det är svarena jag INTE följer magkänslan och litar på mig som blir fel. De val jag skulle ha valt var ju rätt! Hoppas verkligen att det riktiga provet gör mig mer skärpt!

Chestnut
5/16/13, 12:24 PM
#16

Sommarvärmen idag gillas skarpt! På dagens schema återstår stallfix, skriva labbrapport och ett kursprov i psykologi. Har precis vattnat mina rosor, tjoffs så försvann 120 l vatten… Gick en kort promenad vid fem imorse - var ljuvligt!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/16/13, 1:50 PM
#17

#16 Galet vad man får vattna nu :O Hoppas rosorna tar sig fint redan i år, det är ju så vackert och doften😍

Idag har jag gått promenad och tja har inget annat planerat än råplugga körkortsteori.
Min höft protesterar högljutt mot hundpromenaderna 😕Kramperna är tillbaka i sätet och då har jag ändå gått i princip bara raksträckor och undvikit brantare backar.

[Tassy]
5/16/13, 9:10 PM
#18

Nu är jag någorlunda tillbaka på banan igen, yay. Lite snuvig, lite huvudvärk, lite träningsvärk och lite allmänt kantstött, men det går.

I morgon blir det jobb igen, och i helgen gör vi nog sista rycket med flytten (äntligen!). Sen kommer min familj äntligen på besök om 2 veckor, oj så jag saknar dem just nu.

RuiXue
5/17/13, 12:21 AM
#19

Ger änna mig själv en klapp på axeln idag! Inte nog med att jag klarade att köra till Sahlgrenska som planerat, när vi vart där ett par timmar så körde jag igenom hela Göteborg och till Backaplan i rusningstid UTAN att köra fel en endaste gång, och repade heller inte lacken på varkens pappas bil eller någon annans😃 Någon GPS använder jag inte heller, utan kör efter lokalsinne och skyltar🤪

Väl på Backaplan så blev det att hämta lite mediciner, kika runt lite och sen avnjuta en stor bägare med kulglass borta på Triumfglass👍

Mormor verkade må bättre idag också! Återigen så försökte hon prata och fick faktiskt fram några sluddriga riktiga ord, och hon rörde på högerfoten lite precis som i Fredags. Hon var pigg nog att komma upp i rullstolen en bra stund och vi tog med henne ut på balkongen för lite frisk luft vilket hon tyckte var skönt. Personalen som tar hand om henne är helt underbar! Vi har fått speciellt bra kontakt med en av undersköterskorna som tar hand om mormor mycket, och den undersköterskan är helt fantastisk! Igår fick mormor en PICC i armen istället för att de ska behöva sticka henne var och varannan dag, tycker det är jättebra att de satt en sådan istället, även om det nu finns en viss risk för infektioner med PICC och liknande, så är det mer behagligt för mormor att ha en mer "permanent" infart. Hennes fantastiska undersköterska var med hela tiden när PICC sattes in för att mormor skulle känna sig lugn med situationen. Riktigt guldkorn❤️

Sa till mamma att vi får allt ta och köpa en stor ask choklad och ett kort till personalen på avdelningen för att de är så underbara, vill bara krama om dem allihop!

Otroligt skönt väder har det vart idag också, och ska bli lika härligt imorgon, så imorgon ska här allt lapas D vitamin utomhus, självklart med solskyddskräm på först!☀️ Ikväll visade bilen 24 grader i Lerum på vägen hem, typ vid 19 tiden, och väl hemma så visade den 22, och då hade klockan blivit 19:30! Känns som sommar!

Jennie


Chestnut
5/17/13, 10:48 AM
#20

Dagens!

Inte så mycket nytt idag - fortfarande täta intensiva migränanfall och dagen består återigen av stallfix, hålla ridlektion i eftermiddag och plugga. Och vila massor inför morgondagen! Blir spännande att se hur lång tid lastningen tar…🤐

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
5/17/13, 6:13 PM
#21

Usch vad lyckligt jag är i detta underbara väder, nästan så jag skäms för jag njuter så otroligt mycket.
Lyckades med fulaste någonsin idag. Solade baksidan på en strand, väl hemma så satte jag mig på balkongen och läste ut hela körkortsboken (ja jag vet! HELA 😮) och fick mer bränna på framsidan än i bak. Hoppas den något tydliga skillnaden på armarna försvinner imorgon när jag vänder mig på mage igen haha 😃Förutom att jag börjar få fin färg så har jag alltså även blivit klar med det omöjliga. Körkortsboken!

DesK
5/17/13, 7:25 PM
#22

Aye grattis! ✨ Det är banne mig en stor bedrift att ta sig igenom hela körkortsboken!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
5/17/13, 7:34 PM
#23

#22 Haha jag kunde knappt sluta läsa, plötsligt bara fattade jag! Vart jättechockad över faktum att den var slut. Jag som försökt och försökt i flera månaders tid😮Nu vore det ju fy skam om jag inte klarade teorin 😃

RuiXue
5/18/13, 2:37 AM
#24

Det svåraste med teoriprovet är egentligen att de ställer frågorna på ett så konstigt sätt att det är lätt att svara fel även om man kan boken utantill🤪 Det som räddade mig var nog att jag föreställde mig att jag satt och körde när jag skrev provet, då var det lättare att förstå frågorna, det fungerade för mig i alla fall, för snart 10 år sedan🤔

Idag lyckades jag få bort lite av det vinterbleka! Fick lite färg när jag var ute, syntes lite lite vart axelbanden på mitt linne hade vart!

Nu känner jag mig otroligt rastlös… Fick veta tidigt ikväll att mormor's tillstånd försämrades hastigt under eftermiddagen, hon har fått något svårt att andas. Vi vet i ärlighetens namn inte hur det kommer att gå, men försöker väl så gott det nu går att förbereda mentalt på att det kan gå riktigt illa😢 

Kan inte slappna av för fem öre… Vill bara vara hos mormor och ge henne styrka att återhämta sig! Sova kan jag nog glömma inatt, hela kroppen är som en fiolsträng på bristningsgränsen av oro. Gråter av och till också…

Jennie


[Aquelegia]
5/18/13, 12:08 PM
#25

#24 Så kom jag på också att jag ska försöka göra. Se frågan framför mig som en trafiksituation och sen tänka "vad skulle jag gjort"? Och då hitta det alternativet som passar in bäst på det.

Usch vad hemskt med din mormor, hon som verkade så pigg på att kämpa för att komma tillbaka. Håller alla tummar och tassar här för att allt skall gå bra!

Idag är det eurovision! Knappt så man får tala om att man gillar melodifestivalen och ESC. Har en väninna som kommer över och vi har det som tradition att kolla ihop och äta middag. Blir nog trevligt. Även om jag idag är dötrött. Kanske för vädret?

[Aquelegia]
5/18/13, 3:07 PM
#26

Vad har ni för er denna lördagen? inget roligt som är planerat?

Jag fick för mig att skura golven lite snabbt, tjenis för att skura golven måste man ju plocka bort allt som är i vägen först haha inte en muskel som inte ömmar nu ^^

Chestnut
5/18/13, 3:11 PM
#27

Är på hemskt humör med väldigt ont och omgivningen gör det inte bättre direkt… Men dagens jobbiga avklarat och hästtransporten höll de fem milen trots en väldigt orolig häst. Nu ska bara övriga acceptera nykomlingen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
DesK
5/18/13, 3:16 PM
#28

Tog en lång skön prommis med 🐶 imorse, sen städade jag lite och sen hämtade vi ena dottern och handlade lite bra-att-ha-saker, ny borste och vom till 🐶 Så vi ska försöka borsta ur hennes päls, för hon fäller grymt just nu!  Om vädret tillåter tänker vi ta en fotorunda ikväll 🙂

Ha en trevlig helg, allesammans! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
5/18/13, 4:31 PM
#29

#27 Sådan dag man bara vill be alla dra dit pepparn växer så man får vara ifred och bara fokusera på att samla energi.

#28 Hihi jag har också fått erfara det där med fällande hundar igen. Tur ligt nog upptäckte jag det redan första dagen så borstade igenom pälsen med detsamma. Nu har det varit det vanliga inomhusfällande bara.

[Tassy]
5/18/13, 9:02 PM
#30

Slut som artist, men nu har gubben äntligen flyttat klart!!!

RuiXue
5/19/13, 1:23 AM
#31

Blev en tur till Sahlgrenska idag igen. I runda slängar 16 mil tur och retur har jag kört- IGEN🤪 

Mormor var något bättre idag än igår eftermiddag. Syrgasen minskad från 10L till 5L och hennes syresättning låg på 91 när en sköterska kollade. Det verkar sakta men säkert gå åt rätt håll igen!

När jag skulle ut från sjukhusområdet när vi skulle åka hem så fick jag en polisbil bakom mig som också skulle ut från området, och som vanligt blir man ju såklart skitnervös fast man vet att man gör allt rätt😂 Vet inte varför det blir så, polisen ville ju inte mig något och jag gjorde inga fel. Men ändå blir man skitnervös när man ser en polisbil av någon konstig anledning😛

Stannade på MAX på hemvägen och mamma och jag avnjöt varsin lyxshake (sååå gott!) sen bar det av hem, och en kväll hos mina föräldrar och Eurovision Song Contest. Kom hem för en liten stund sedan, känner mig riktigt seg och funderar på hur i hela världen jag ska klara att köra till Sahlgrenska imorgon igen😮

Jennie


DesK
5/19/13, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Grattis Danmark! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
5/19/13, 7:03 PM
#33

Avslutar dagen med Hockey har min andra hälft bestämt. Tycker att man som sjukskriven borde få bestämma över tvn men icke. ^^

Är hundfri till imorgon eftermiddag så får äntligen vila min höft SKÖNT!! Ha en fin övergång till nästa vecka! Hej svejs!

RuiXue
5/19/13, 11:45 PM
#34

Kört något över 45 mil, troligtvis närmare 50 mil sedan i Torsdags. Nu skriker kroppen verkligen då bilen inte är varken automatväxlad, har farthållare eller annat som gör den EDS vänligare/handikapp anpassad. Haft spasmer i vänster hand av och till i flera timmar och kroppen känns i allmänhet som en överarbetad, överjäst deg🤪 Såvida inget akut uppstår, så blir det vila på schemat de närmaste dagarna!

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: