Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1342 ggr
RuiXue
5/1/13, 3:19 PM

Tänk om man kunde vara en Barbie...

Tänk vad skönt det vore att vara en Barbiedocka… När en höft eller ben gör ont så kan man snäppa loss eländet och slänga i ett hörn och sätta tillbaka det senare! 

Har som tandvärk i höfter, knän och fotleder, värst i höger och kan bara inte få det bekvämt hur jag än gör, inte ens på min rullstolsdyna som annars brukar vara det bästa jag har att sitta på! 

Förbenade skruttkropp! I Måndags räckte det med att gå runt några minuter inne på Netto så var det kört, höll på att inte ens kunna ta mig ut till bilen igen. 

Så, tänk om man kunde ta loss benen och slänga dem i ett hörn tills de sköter sig. Eller ha en on och off knapp på ryggmärgen så man kan stänga av all känsel från midjan och ner när allt bara gör så ont att man har lust att skrika och nära nog får tårar i ögonen av smärta😓 Hade jag haft en on och off knapp på ryggmärgen nu, så hade jag definitivt haft det på off nu för att slippa helvetessmärtorna från SI, höfter och neråt, för att inte tala om mensvärken😕

Jennie


Annons:
chilisalsa
5/1/13, 4:54 PM
#1

Inga mer riktiga besvär eller 😃

Jag (som typ spåare) vill inte ha en Barbie…

Man är ju rädd att hon ska gå sönder bara man kramas !

Medarbeterare på Kost

Chestnut
5/1/13, 5:29 PM
#2

En annan kropp hade inte varit fel ibland… Eller ja, åtminstone lite reservdelar! Vill nog vid närmare eftertanke inte byta allt, bara en del.. Skallen är det ju inget fel på! 🤪

Men rent krasst så är det ju träning-återhämtning-träning som gäller för att få igång kroppen och få den att hålla. Är nog fler än jag som upplevt att man mår bäst när man kommit igång med träningen och att bara vila bara gör smärtan värre och skaderisken större.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/2/13, 11:38 AM
#3

Tänkte samma tanke  i veckan. Nu önskar jag det vore sant. Jag vill dra loss mitt ben. Orkar inte med skiten mer bara dra loss. Poppa ur höftleden och thats it. Tack och hej smärta, alla tårar, all värk och all förtvivlan.
Varför skall den mänskliga kroppen vara så besvärlig.

[alfy]
5/5/13, 6:28 PM
#4

Ja i mellanåt kan man tänka så,slippa värk som biter i skov i hela kroppen.Hoppas det blir bättre.

Anterrabae
5/7/13, 10:19 PM
#5

Styrkekramar till alla som slåss med värk och smärta! Jag vill allt som oftast bli av med just nacke och huvud! Jag är så fruktansvärt less på att alltid ha ont i skallen, med omnejd…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
5/8/13, 8:41 PM
#6

Idag vill jag bli av med nacke, huvud och ländrygg🤪

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: