Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3095 ggr
rogart-63
2013-04-23 15:56

Bindvävsmassage

Nån som testat på bindvävsmassage .Läste om det och det verkar vettigt .

Annons:
[Tassy]
2013-04-23 16:08
#1

Tyvärr brukar man avråda ifrån det generellt sett med EDS, så jag har hållit mig borta. För vissa kan det säkert fungera kanon, men andra nog kan bli sämre.

[Aquelegia]
2013-04-23 20:31
#2

De som gjort det har sagt att det gjort fruktansvärt ont. Det är dessutom svårt att läsa information som stödjer att det verkligen fungerar(vad jag läst).
Jag har bestämt mig för att inte testa då jag är väldigt öm i musklerna generellt och får väldigt starka reaktioner av vanlig massage. Belastar jag minsta lilla efter massage inom ett dygn så får jag väldigt väldigt ont och inflammationer i den delen jag belastat. Vet inte hur det då skulle kännas efter bindvävsmassage som är en ännu djupare massage. Tror man bör testa vanlig massage först och se hur kroppen reagerar.

chilisalsa
2013-04-23 22:34
#3

Nu spånar jag lite… :-)

Om man har en inflammationsreaktion i muskulatur pga överansträngning (träningsvärk och liknande) kan det ju göra väldigt ont med djupmassage… men blir bättre efteråt om det får en avslappnande effekt. Om man inte får den avslappnande effekten efter ett tag kanske det tvärtom adderar till inflammationen pga irritationen som faktiskt blir ?

På en person med EDS sitter ju ömheten inte bara i muskulatur och bindväv utan rent av i nerver runt skelettet. Har man ont av om man trycker kraftigt på bröstbenet med fingrarna (vilket man normalt inte ska ha) kanske det inte är en så bra metod till avslappning med bindvävsmassage… då tror jag att svag Tens är bättre för djupare stimulering ?

Medarbeterare på Kost

RuiXue
2013-04-24 04:03
#4

Är generellt känslig för massage, får otroligt ont en lång tid efteråt. Men en shiatsu dyna går bra, och har även en sån där snurrande sak som de säljer på TV som sägs massera bort fett, fast jag köpte min på Lidl. Den kan jag också använda om jag bara inte trycker hårt. Tror Lidl grejjen är någon form av bindvävsmassage. Jag köpte den för att kunna ge lätt massage om jag känner att massage skulle hjälpa på ett ömt område, sen kan man tro vad man vill om att den tar bort celluliter och sånt😂

Jennie


rogart-63
2013-04-25 15:28
#5

Kanske bäst att hålla sig ifrån . Har testat en gång tror jag när jag var hos en sjukgymnast .Hon drog på nåt sätt med fingrarna och det knäppte till varje gång . Rätt skönt efteråt iallafall . Men nog inget som skulle funka idagsläget.

[Aquelegia]
2013-04-25 21:58
#6

#5 Om det var skönt så kanske du skall testa på den djupgående massage först och se om det fortfarande är något för dig? Funkar det inte med den massagen så vet du.

Annons:
[alfy]
2013-04-30 17:10
#7

Jag har testat.Min eds blev värre.Mig hjälpte det inte.Tränar håller i gång på mitt sett i stället.

Upp till toppen
Annons: