Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 2725 ggr
[Mamma-Mia-Marie]
2013-04-10 07:06

Magnesium

Hittade denna, vet ej om ni andra sett och läst, någon som kan berätta mer, någon som har erfarenhet, som testat magnesium?

Magnesium skall även vara bra då man har IBS

Förlag på bra tillskott med magnesium eller annat…vars i maten finner man magnesium tex. ?

http://prettyill.com/downloads/Magnesium_and_EDS_by_Heidi_Collins,_MD.pdf

Annons:
[Aquelegia]
2013-04-10 12:19
#1

Jag har ätit periodvis stora mängder magnesium. Framförallt efter kortisonbehandlingarna.
Det jag har märkt med magnesiumtillskott är att jag blir mer utvilad/återhämtad efter en natts sömn och vaknar inte lika öm. Jag sover mindre lättväckt med.
Inatt sov jag inte bra alls. Vaknat helt urlakad. Kom på att jag glömde dricka mitt tillskott igår. Har varit så varje gång jag glömmer mina tillskott att jag har en smärre känsla av att ha blivit överkörd eller torktumlad.

Länkar till livsmedelsverkets information om magnesium

Mitt tillskott kommer från fitline. Deras tillskott är någon sorts nanoteknik som tydligen gör att man tar upp mineraler/vitaminer direkt när man dricker det. Huruvidare det är sant vettja inte.
Just nu använder jag mig av "Recovery" finns fortsättningprodukter men mineral/vitaminsammansättningen i recoveryn funkar för mina behov av hjälp för återhämtning så därför har jag ej gått vidare än med steg 2.

Annars tar jag ett extra tillskott vid perioder med hård belastning från apoteket.

Anterrabae
2013-04-12 12:05
#2

Magnesiumolja är bra. Kroppen tar visst upp magnesium bättre via huden. Så smörj in eller bada. Har bekanta som håller igång magen på att smörja sig :) Här är för att smörja: http://www.saltbutiken.se/?gclid=CITBu8zvxLYCFcN7cAodMDgAag För bad gäller epsomsalt, magnesiumsulfat. Också rent. Och bra upptag. Jag tillgodoser hela mitt magnesiumbehov med epsom-bad :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[alfy]
2013-05-08 11:26
#3

Intar magnesum lindrar muskel kramper.Jätte bra.

Upp till toppen
Annons: