Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2860 ggr
[Tassy]
2013-04-08 12:12

Trevlig vecka 15!

Hur står det till med er alla?

Igår var vi och kikade på massor av möbler till gubbens blivande lägenhet, sen var vi ut på Pitchers och åt middag. Jag åt världens godaste hamburgare med tzatziki och halloumi 😃 gudars, det var himmelriket för en bantande stackare haha 🤪 oj så gott!

Idag ska vi in till stan och fixa massa viktiga papper osv.

Jag har fortfarande ont i magen efter den där hamburgaren alltså 🤪 jag blev så galet mätt att magen stod i 4 hörn! 😃

sen om det finns ork och energi till mer så ska jag till gymmet.

Annons:
[Aquelegia]
2013-04-08 14:34
#1

Låter som en toppenidé att göra i veckan. Tzatziki och halloumi, vad mer kan man begära!
Vad roligt med möbeljakt. Saknar lite tiden då vi orkade försöka inreda röran här 😃

Denna veckan blev totalförstörd igår. Försöker hålla humöret uppe men vill bara skrika. För 5 eller 6e veckan i rad får jag hoppa in extra.
Lite sur blir jag faktiskt! Skulle pluggat idag men tvingar mig själv att vara ledig. Har heller inte 2 lediga dagar i rad så känns lite oroligt i kroppen. I söndags var jag så slut i kroppen och det värkte i varenda muskel så jag får inte göra ett dugg idag. Höften var åt helvete vid läggdags men massage med tigerbalsam lindrade det i sin linda.
Har upptäckt att min akilleshäl är att jag lätt som en fjäder tar sidovägar från mina planer och jämt hamnar på villovägar tills jag bryter ihop och fattar vart det gick fel. Skall skriva en mindmap för min plan närmaste året och hänga upp någonstans synlig för daglig påminnelse och peppning.

Chestnut
2013-04-08 14:34
#2

Dagens!

Trött, sliten, lycklig… Men framförallt ont. Varit till stan en sväng idag och nu återstår plugga, vila och ta hand om djuren.

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-04-08 19:39
#3

Låter härligt Tassy! Aye det verkar som att du kanske borde slå av på takten lite. Chess gott att du är lycklig trots slit och värk. Här har all snön som kom härom dagen smält undan igen och solen fortsätter att lysa så fint :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-08 19:44
#4

#3 Neh bara ta mig tiden att göra det jag hade tänkt. Blir så dumt när kollegorna blir sjuka för vi är så få.

[Aquelegia]
2013-04-08 23:22
#5

Eller ja alltså det innebär ju såklart att jag kör i för hög takt för vad jag orkar med för att klara mina personliga mål så ja jag borde sakta ner tempot lite. Bara folk håller sig friska framöver. 😎 Dock vill jag inte riktigt erkänna det för jag sitter liksom fast i tempot lite, kan ju inte bara rentvå händerna från extrapass när jag själv varit sjuk förra veckan och orsaka andras extratimmar 😮 Vart vabbruari tog vägen undrar jag det för då var vi alla friska som nötkärnor ^^

RuiXue
2013-04-09 01:32
#6

Körig vecka här. Mamma och jag var i stan idag för hon skulle träffa en ortoped för sitt triggerfinger, och sen skulle vi handla inför helgens kalas för mamma blir 60 på Söndag. Blir väl en del bakande denna veckan också eftersom jag ska göra tårtan🤪 Smörgåstårtorna kommer från butik men den söta tårtan (en stor rektangulär istället för flera runda) kommer jag göra från grunden. 

Det var nog tur bara jag och mamma åkte, för hade vi vart 3 i bilen hade det blivit galet trångt på hemvägen! Helt galet vad mycket som ska handlas inför ett 60 års kalas😮

Jennie


Annons:
DesK
2013-04-09 08:59
#7

#6 Vad ska du göra för tårta?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-09 10:45
#8

Dan börjar bra….. Ett stort fett plus på vågen och översvämning i hela badrummet. Ont överallt och vansinnigt sur!

DesK
2013-04-09 10:46
#9

Tassy fy så trist! Styrkekramar 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-09 16:34
#10

Sådärja, nåväl, i morse kom alltså Nessie på besök medan jag stod i duschen! Bevare mig väl vilket tumult som uppstod. Jag förstod snabbt att hon måste ha bott här ett tag, och var missnöjd med husrummet, och nu bestämt sig för att demonstrera det med besked. Det hela slutade med att jag vadandes i badrummet fick ta upp kampen med besten som bosatt sig i golvbrunnen i badrummet och nu orsakade översvämning som på milimetern hotade att svämma över hela lägenheten! 😮 Det var en kamp utan dess like, jag slet och drog och tog i allt jag hade, men till slut så vann jag.

Ja kära vänner, i morse hade jag alltså storstopp i avloppet! 🤪 Det värsta jag nånsin vart med om, det satt som urberget. På med totalt 5 par handskar och ner i rören och gräva, slita och dra. ÖRK vad äckligt. 🤐 Så numera kan jag stolt titulera mig som rörmockare också. 😃

DesK
2013-04-09 16:40
#11

Grattis till den nya titeln Tassy! 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-09 16:41
#12

Haha, tack 😎

hus-musen
2013-04-09 16:43
#13

Här är det bra , länge sedan jag var aktiv nu 🤪
Jobbar numera halvtid, och har gjort så i snart en månad! Skönt men slitsamt, somnar tidigt om kvällarna nu mer 🙂

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Anterrabae
2013-04-09 19:41
#14

Grattis Tassy! Rörmokare och allt! Själv såg jag farbror Melker i Saltkråksn framför mig när han ska dra in vatten i köket åt Malin.. Torven vaktar. När Melker efter 50-11:e gången frågar om det är fullt svarar Tjorven: "näe, det är bara till tröskeln!.." :D Nåväl, själv inledde jag veckan med en vurpa på väg ner tull bilen igår när jag, Rakel och Titus skulle till kompisar och hälsa på. Jag lyckades sträcka hela höger sida i varierande grad! Från stortån upp till nacken via armbågen! Så ja, jag är skev instabil och halt idag. Dessutom avslutade jag gårdagen med matförgiftning :/ så idag har jag varit öm av flera orsaker, samt mått illa och kännt mig ruggig. Tycker att resten av veckan ska bli bättre! Har bokat tid till frissan på torsdag :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-04-09 22:07
#15

#7 Kommer göra 3 vanliga ljusa rulltårtor eller lätt sockerkaka i långpanna att göra lagren med, sen blir det lite vaniljkräm eller banan i ett lager och mosade jordgubbar i nästa lager och grädde runt det hela och lite dekorationer ovanpå. Det svåraste nu är att måla upp hur dekorationerna ska placeras🤔 Sen är det en gäst med mjölkallergi också så måste slänga ihop en landgång och en alternativ tårta till henne som är helt mjölkfri och inte bara laktosfri så där har jag lite halvpanik också🤪

Jennie


RuiXue
2013-04-09 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ååååå idag så hittade jag en hel rad med BLOMMANDE Maskrosor ute!👍 

Tog kort på den finaste maskrosen jag såg, men det var många längs med husväggen utanför vaktmästarens kontor🙂

Jennie


[Tassy]
2013-04-09 22:28
#17

Hittade denna länk inne på hälsa; dagens inspiration!

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article9359.ab

Chestnut
2013-04-10 04:59
#18

Morrn! Lite rossligt lamm med diarre här så suttit med henne inatt. Idag väntar skola och sjukhus (dvs utöver allt det vanliga ;)). Hoppas att ni andra får en bra dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-04-10 07:00
#19

Morrn! Oj Chess, det låter inte så kul och så dessutom vara uppe så tidigt!

Dags för frukost här! 🙂 Ha en fin dag allesammans! 🌺

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-04-10 15:16
#20

#19 min tisdag är inte slut än ;) snart varit vaken 36 timmar utan att ens sitta och bara vila en stund. Veterinären kom ut och gav älsklingen antibiotika och kortison så nu hoppas vi på ett piggare lamm igen. Troligen lunginflammation och tarminflammation :/

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
DesK
2013-04-10 15:22
#21

Usch vad jobbigt Chess, skickar styrkekramar i massor till dig! 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-10 21:04
#22

#20 Hade ett föl en gång som hade så håller verkligen alla tummar och tår att det går vägen. Sicken kämpe till lamm och vilket engagemang från din sida.

Vill bara gråta eländet ur mig. vaknade med en helmysig dag i åtanke. Märkte redan vid vaknandet att något var fel.
Migrän of hell, kan inte få ner ens värktabletter utan att få upp allt igen.
Fått i mig lite buljong nu som jag hoppas få behålla. Hann inte ta värktabletter i tid så då blir det såhär FY att det blir såhär med mina lediga dagar😕 Fortsätter jag få upp saker inatt så är det nog kräksjuka igen.

DesK
2013-04-10 21:08
#23

Aye krya på dig, skickar styrkekramar till dig också!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-10 22:13
#24

Jag blir tokig! Kommer ni ihåg den mystiska kaveln som bara dök upp här pang puff ur tomma intet? efter ett tag hände samma sak med en visp! Men nu under kvällen så la mitt nät av, och på rutin kollar jag alla sladdar. Jo, sladden satt i, MEN det var FEL sladd! Hur hände detta?! Rätt sladd har åkt ur, fel sitter i, jag har inget trådlöst nät i min stationära dator! 🤔🤔🤦‍♂️😮 hur hade jag internet innan? Hur går det här ihop! 🤓

RuiXue
2013-04-11 00:45
#25

Vaknade med tapetklister i näsan imorse, nu är det vår!🤦‍♂️ Hjälpte tydligen inte att börja ta Aerius för över en månad sedan, är lika däckad ändå nu. Blir väl till att ringa vårdcentralen om några dagar, typ början på nästa vecka för att påbörja vårens kortisonkur🤪

Jennie


DesK
2013-04-11 08:06
#26

Tassy, hum det händer tydligen nått mysko var gång jag har varit hemma hos dig! 🤔🤔😮🤪

Jennie oj oj oj vad jobbigt! Jag var täppt i näsan under större delen av båda mina graviditer, så jag vet hur jobbigt det är! 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-11 16:18
#27

Jag lever men fy vad hemsk natten var. Tack gode gud att jag hade fixat en plan b, en kollega som väntade på klartecken att hoppa in för mig idag. Fick ge klartecken så fort jag vaknade för migränen var kvar med besked.
Mår bättre nu. Har duschat, bär vettiga kläder och har återfått färgen i ansiktet hehe.
Att omgivningen aka lägenheten är städad gör sitt till med. Tackar buljongen igår för kickstarten på magen igen. Fick inte ens ner vatten men boljung det behöll jag nere <3

*fniss* tassy då, detta är både roande och lite skrämmande ju. Du kanske har något busigt husspöke ^^

Annons:
[Tassy]
2013-04-11 16:31
#28

Jag lovar jag kollade i varenda vrå innan jag la mig igår haha, men jag hittade varken tomtar eller annat skrymt! 🤪 börjar undra om jag har nån mysko personlighetsklyvning 😂

Idag är det skruttiskitpangdåligt här! Brakinflammation i senor och muskler på vänster sida om halsen och vidare upp i axelmuskeln på ovansidan, ni vet den där vi datornärdar alltid är spända i… Och så upp i muskelfästena i nacken, och huvudvärk så klart 🤓

Chestnut
2013-04-11 18:15
#29

Känns som att jag har gjort lite allt möjligt idag, klämde till och med in en 3 timmars tupplur mitt på dagen. Mår dock inget vidare, är yr och har rejält ont och känner mig slutkörd helt enkelt.

Med vänliga hälsningar
Chess

DesK
2013-04-11 18:20
#30

Tjejer krya på er! 🤗

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-04-11 18:30
#31

Tack Dessan 🌺

RuiXue
2013-04-12 01:29
#32

Så ska man hämta mamma på hennes jobb klockan 9 imorgon för att köra henne in till stan för att hon ska träffa min AT för sitt triggerfinger. Tack och lov att jag var med henne hos ortopeden i Måndags för det var en skalpelltok till ortoped som ville operera direkt utan att prova annat först🤦‍♂️

Jennie


DesK
2013-04-12 07:03
#33

Jenny lycka till idag med din mamma! 🌺

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2013-04-12 09:24
#34

Tack dessan, mår bättre idag :) likaså min lilltjej, hon beter sig nästan som vanligt igen! Vaknade upp till snö i morse, gillas inte. Ska hålla ridlektion och plugga idag. Känns dock inget vidare i kroppen…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2013-04-12 11:28
#35

#34 Åh sicken stark lillfi du har därhemma<3 Snön kan ju dra åt fanders! Nåja senast söndag försvinner det!

Ny dag, ny vecka. Nja inte riktigt men känns som att min vecka börjar på riktigt först nu hihi.

Japp jag vaknade på rätt sida utan migränkänningar. Kroppen värker dock *fniss* jag har tränat😎 Det knäppte till i nacken nyligen men det lade sig tillrätta igen *PUH* gjorde svinont nämligen så gött att det släppte så fort ^^
Helgen kommer gå i ett, långa jobbpass och ett födelsedagskalas att gå på.

Anterrabae
2013-04-12 12:26
#36

Sitter och mår illa, :P det är visst en sån dag.. Lite ont i hjärtat och generellt öm i kroppen. När maken kommer hem ska jag bada :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
2013-04-13 02:28
#37

Mamma fick en ortoplast viloskena gjord, en neopren ortos sydd och lite rörelser och medicin instruktioner för sitt finger. AT'n är den samma som jag går hos för mina händer, och även qawqaw går hos henne, den AT'n är bäst här i området på handproblem🙂

Ska bli intressant att se hur den här helgen går, är lite smått så där nära döden upplevelse pollen allergisk🤪 Och när jag vaknar om några timmar så ska jag till mina föräldrar och baka tårtbottnar och Petit Chouer, Petit chouerna är till en gäst på Söndag som har insulinbehandlad typ2 diabetes, bara så han kan välja själv om han vill ha vanlig tårta eller något sockerfritt. Och så ska det bakas en extra rulltårta som faktiskt ska bli en rulltårta med färska jordgubbar i, serveras med Tofuline glass till mjölkallergikern. Så alla "specialare" har tack och lov löst sig inför festen på Söndag👍

Jennie


[Tassy]
2013-04-13 21:59
#38

God kväller!

Idag var jag äntligen tillbaka på gymmet, hurra vilken segerkänsla! Sen hämtade vi en soffa till gubbens blivande lägenhet, och så fick vi besök över på en bit mat. Under kvällen har jag bara suttit och spelat, men tyvärr finns det ju idioter som bara lever för att förstöra för andra så jag stängde av. På grund av det sistnämnda är jag just nu heligt förbannad och tänker stänga av datorn och omvärlden. Tacka vet jag böcker. 😡

RuiXue
2013-04-13 23:31
#39

Så vart 7 rulltårtor varav en som riktig rulltårta (som blir med tofuline glass till) och övriga 6 till tårtbotten till två tårtor klara. Nu är det bara mellanlagren och dekorationen kvar tills imorgon🤪 

Snorklat Ventoline mest hela dagen och sparkat mig själv i röven över att jag inte ringde vårdcentralen igår angående Betapred. Kan knappt andas och näsan är full med tapetklister och ögonen rinner på grund av de där jäkla träden🤦‍♂️ Gästerna imorgon kommer väl tro att jag har en förkylning från Jupiter😛

Jennie


[Tassy]
2013-04-13 23:35
#40

http://www.youtube.com/watch?v=PGBvxUABH3Y&feature=share

Galet överrörlig, galen kroppskontroll, galet trasig kropp? Herregud vilken snubbe! 🤦‍♂️ Huhu jag ryser, trots att det är lite häftigt.

RuiXue
2013-04-13 23:41
#41

#40 Å du milde tid! Man kan ju bara undra lite hur ont han har idag eller om några år🤦‍♂️ Men verkligen överrörlighet i "toppklass" och troligtvis bland det tokigaste jag sett haha

Jennie


Annons:
[Tassy]
2013-04-13 23:44
#42

Ja men eller hur! 😮

RuiXue
2013-04-13 23:45
#43

Men det ska verkligen mycket till innan jag ryser, så klarade mig igenom videon utan att se ut som publiken hihi

Jennie


Chestnut
2013-04-14 08:52
#44

#35 Jo hon är en riktig fighter! ❤️

Idag står plugg, plugg, plugg på schemat. Ska bara klämma in en liten planeringsstund inför mitt lilla trädgårdsprojekt och mitt aningens större "bygga och måla egna hopphinder"-projekt 😉 Kommer nog hålla mig sysselsatt i sommar iaf!

Har betydligt ondare idag igen så att ha bara studier inplanerat passar bra. Sen måste jag iofs köra en diskmaskin, mata lammen, kolla till hästarna och allt det där…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-04-14 22:54
#45

#44 Jag vet ju någon som kommer avlasta dig med lammatning när vi ses👍

Helgen är puts väck ur minnet, ibland är det sorgligt vad tiden bara försvinner med jobb jobb och åter jobb. En hel helg som försvunnit från mitt liv. Kanske för slutkontentan från helgen är vidrigt smärtsamt från höften. Men jag vet att jag överlever, får la trösta mig att det bara kan bli bättre för varje gång det blir sämre🤪
Kul vet jag att jag haft i helgen iaf😃

Upp till toppen
Annons: