Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2220 ggr
Chestnut
4/6/13, 8:40 PM

OT Måste bara få skryta lite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Över mina vackra små tjejjor! 😃

Lilltjejen är en vecka gammal idag, hon hade inte många procents chans till överlevnad men hon fixade det (än så länge, peppar peppar). Likaså hennes äldre syster/kompis som visserligen hade avsevärt större chans men inte var långt ifrån att dö heller…. Och nu busar de och skuttar och dricker lammnäring i stora lass samtidigt som de växer så att de knakar och blir mer och mer personliga för varje dag som går. 

Blir vädret bara bättre ska vi börja ge oss ut mera på promenader och när lillans immunförsvar är starkare blir det "studiebesök" hos fårflocken så att de får träffa andra lamm och lillans mamma. 🙂 Vi har redan börjat undersöka hur man dricker ut en plastbytta/hink istället för nappflaska (som definitivt är favoriten) och börjat smaka lite på "vuxenmat" såsom havrekross och pellets. 

Har vuxit något ofantligt som person av de här små liven och jag älskar dem verkligen av hela mitt hjärta ❤️

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
4/6/13, 9:51 PM
#1

Men ååååh! Vad söta se är! Man går nästan sönder lite grand.. ;) jag håller alla tummar och tår jag kan hitta för att allt ska gå bra!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
4/7/13, 9:33 AM
#2

Vilka fina lamm! ❤️ Håller tummar, tår och öron, peppar peppar ta i trä - knackar mig i skallen!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
4/7/13, 9:40 AM
#3

Akta dig så du inte vaknar med päls en dag av stolhet som lammamma 😉Förstår din stolthet. Vilken känsla att ha räddat 2 små liv och se sina ansträgningar leda till nytt liv 😃

[Tassy]
4/7/13, 11:59 AM
#4

sötnosar 🙂

[alfy]
5/8/13, 11:25 AM
#5

Så söta :)

Chestnut
5/9/13, 8:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Dåså, tiden flyger fram och vi börjar närma oss 6 veckor nu! 🙂 Tjejerna är ute större delen av dagarna med de andra fåren men sover inne i sitt rum på nätterna och får komma in någon timma mitt på dagen också för att ta igen sig lite och äta pellets. Lamnäringen har vi slutat med.

Lillan fick lunginflammation 1½ vecka gammal så fick ringa ut veterinären och ge pencillinsprutor i 1 veckas tid. Tack och lov är det över, räkningen är betald också 😉

Nåja, här är lilltjejen. Bilden är inte pinfärsk men visst har hon växt från #0? 😃

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
5/9/13, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här är storasyster!

Med vänliga hälsningar
Chess

[alfy]
5/9/13, 10:57 AM
#8

Helt underbara ❤️

Anterrabae
5/11/13, 8:18 PM
#9

Sötnosarna!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: