Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2518 ggr
[Tassy]
4/1/13, 11:21 AM

God dag vecka 14!

Ny vecka, nya tag!

Har händer inte mycket. Fortsatt krångel med nacken så jag ligger lågt. Kanske lunkar runt på gymmet i eftermiddag dock, det beror på hur det hela utvecklas.

Har ni gått på något aprilskämt idag då?

Annons:
DesK
4/1/13, 11:23 AM
#1

Önskar alla en fin vecka! 🙂 Krya på dig, Tassy! 🌺

Ja faktiskt 😊 men det är hemligt! 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
4/1/13, 11:28 AM
#2

Jag gick på mitt första aprilskämt på flera år i morse, en vän sa sig besöka tv4 nyhetsmorgon, och skälen var då goda nog! 🤪

Chestnut
4/1/13, 5:35 PM
#3

God dagens!

Här är det väldigt blandat (som vanligt?). Förlorade det lilla bagglammet igår eftermiddag/kväll efter en lång kamp och var så dränerad psykiskt och fysiskt sedan så satt bara och grät. Hade dock en snäll syrra som kom hit och tog hand om de två andra flasklammen inatt så att jag fick återhämta mig lite.

Idag började jag med att vid fem imorse halka rejält, slå i ena sidan av bröstkorgen, slå i mitt krångligaste knä i tokig vinkel mot betonggolvet och få en liten bula i huvudet. Halkade inne hos lammen så de blev jätteskärrade, stackarna 🤪 så efter det har jag mest haltat runt, gjort det nödvändigaste hos hästarna, matat lammen och lagat mat. Nu ska jag vila i knappt två timmar är tanken, kroppen fixar inte att vara uppe och greja mera annars!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/1/13, 5:39 PM
#4

#4 Men aj! Krya!

Trist med det lilla lammet som inte klarade sig 😕

Chestnut
4/1/13, 5:45 PM
#5

#4 Jo, det var onödigt av mig att drutta i betongbacken sådär 🤦‍♂️ Skyller på att jag var knappt vaken… Jättesorgligt med lammet men samtidigt väntat, han fick ju ingen råmjölk i sig i tid och var redan försvagat från födseln som var allt annat än problemfri… Samtidigt så på det stora hela är det inte många lamm som inte klarat sig utan för dem flesta har det ju gått bra! 🙂

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/1/13, 5:47 PM
#6

#5 Skönt att det gått bra för de flesta iallafall!

Annons:
Anterrabae
4/2/13, 12:29 AM
#7

Typiskt att du skulle till och ramla, men du klarade dig utan skador hoppas jag? Trist med lammingen :( Jag skulle fixa och dona hemma idag.. Det blev inte som jag tänkt. Vi åkte och hjälpte vänner flytta in i sitt hus i stället :P så jag får dona och greja imorgon i stället ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
4/2/13, 11:49 AM
#8

God dag alla!

Idag mår jag bra! ☀️

Chestnut
4/2/13, 12:02 PM
#9

#7 bortsett från några blåmärken och allmänt stel och öm gick det bra. Idag vaknade jag upp med mer feber än tidigare så blir inte många knop mer än ta hand om lammen och att plugga…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
4/2/13, 1:23 PM
#10

Krya på dig Chess! Härligt Tassy! Jag mår också ok, var mör i morse, men nu har det stabiliserat sig. Håller på och grejar inför finbesöket :) ana snart starta middagsmat så den riktigt får koka och gotta ihop sig :) Men lite Java på det här :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
4/2/13, 7:52 PM
#11

Klarade mig utan att gå på några Aprilskämt igår hehe Lurade inte någon heller. Nu blir det inte många knop resten av dagen idag, imorgon ska det springas ärenden och sedan toppning av håret så håret ser bra ut när mamma fyller 60 den 14:e🙂

Jennie


Chestnut
4/2/13, 9:57 PM
#12

#10 Tack :) Mår faktiskt bättre nu på kvällen så det går åt rätt håll!

Trött tjej som sitter och pluggar… Ska mata lammen om ett par timmar innan det är sovdags igen. Nojar säkert bara men tycker att min lilla tjej verkat lite risigare nu på kvällen och eftersom de här dygnen i regel är de mest kritiska så stressar jag lätt upp mig 😮

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/4/13, 2:37 PM
#13

Pust! Full rulle här!

Igår var jag på gymmet men fick avbryta och åka hem då jag mådde så dåligt. Var nästan så jag funderade på akuten där ett tag. Hjärtkrångel av alla jädra saker! Pulsen for som en galen jojo med världens hjärtklappning, blev väldigt yr, kallsvettades, blek och darrig och var nära på att kräkas rakt ut när pulsen for upp över 180 i världens spik av en liten promenad på löpbandet i 4,5km/h tempo! Blev ganska orolig eftersom jag trots allt har ett hjärtfel. Kände mig medtagen hela kvällen och är fortfarande inte i bra form igen, känner mig trött i bröstet, men pulsen är normal. Men jag vet att skulle jag anstränga mig skulle samma sak hända idag igen. Jag har dock inte haft ont på något vis eller haft något allvarligare symptom, bara en jäkligt bråkig puls, ni vet som när man anstränger sig med feber!

I övrigt håller jag på att städa köket, välbehövligt!

Annons:
Chestnut
4/4/13, 3:44 PM
#14

#13 tycker att du ska vila och inte städa! Varit hos ortoped inriktad på händer idag. Kontentan är remiss till handkirurg men prognosen är inte bra…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
4/4/13, 3:44 PM
#15

#13 tycker att du ska vila och inte städa! Varit hos ortoped inriktad på händer idag. Kontentan är remiss till handkirurg men prognosen är inte bra…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/4/13, 3:50 PM
#16

Vilar nu, och mår okej. 🙂

Efter lite googlande fann jag svar att det som vanligt verkar bero på min nacke (oh så förvånande..), och ökade smärtor där som får pulsen att protestera. Jag har ju vilat i 2,5 vecka pga just nacken och allt krångel den har för sig. Trodde inte att nacken kunde påverka pulsen, men ökad smärta kan så klart det 😟

[Aquelegia]
4/6/13, 12:01 AM
#17

Åh herregud! Varit tyst i veckan för har inte velat veta om det själv. Är inne i en riktigt ond spiral med nervtrubbel i ryggmuskulaturen. Nu på fredagskvällen vill jag bara kräkas så ont gör det. Sitter med ryggen intryck i en kant på väggen. Vill kräkas ännu mer men det är något som hjälper mig kämpa emot iaf. Tagit 2 norgesi i veckan vilket är mycket för mig. Har tyvärr druckit öl ikväll som triggat nervskiten så kan nte ta norgesic. Hoppas för guds skull skiten håller sig i schack under provet imorgon annars kommer ju någon här skrika rätt ut av frustration för hjärncellerna lyder på smärtsignalerna istället för att tänka smart!

Ganska väldigt irriterad och arg över faktan med ryggen är jag för i söndags säger jag till några bekanta som frågar "ja, ryggen DEN är jag frisk i numera" TJI där fick jag! Med råge.

[Tassy]
4/7/13, 12:08 PM
#18

God morgon alla! Nu har jag hittat lite ny energi och laddar för en långpromenad i solen, precis som igår. 👍

Upp till toppen
Annons: