Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2021 ggr
[Tassy]
3/25/13, 11:20 AM

Glad vecka 13!

Tjoho, äntligen börjar jag må bättre igen! riktigt härligt.

Får se om det blir en sväng till gymmet idag eller om jag bara ska vara hemma och njuuuta av att vara typ smärtfri. 😃

Hur har ni andra det?

Annons:
[Aquelegia]
3/25/13, 6:42 PM
#1

Fick precis ett sms om att actic bjuder på en gratis veckas träning, erbjudandet gäller fram till augusti så någon vecka hänger jag på när du tränar 😉

Jag drog på mig en sådan dunderbrakförkylning att jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Vart lugnt på jobbet tack och lov så har sluppit höja pulsen och därmed sluppit febern hittills.

Bekämpar denna från allahåll och kanter för att ligga nere för räkning gör jag INTE denna veckan!

[Tassy]
3/26/13, 11:56 AM
#2

Oh, skoj med sällskap på gymmet! 👍 och krya på dig!

Själv är jag inne på vecka 2 med att brottas med vågen, jag går ner för fort i vikt! 😡 låt bli mina muskler, håll dig till fettet din förbränningsmarodör där inne! 🤓

qawqaw
3/26/13, 1:55 PM
#3

Nu får det se hur detta går, jag ska lassa in 4 ungar mellan 1-5år och åka på lite utflykt :)

Chestnut
3/26/13, 6:20 PM
#4

Trevlig tisdagskväll allihop!

Den här veckan har börjat med kaos och kontraster. Haft så fullt upp med kursintro och plugg två dagar i rak utöver allting annat så har knappt varit hemma ens. När jag väl har varit hemma så har det varit i sängen (sömnlös med vrålont), ute med djuren eller i något socialt (kalas igår). 

Imorgon har jag hela dagen fullbokad egentligen (trots att jag avbokat allting som inte är absolut nödvändigt) men måste sätta mig ner ordentligt och ringa både urolog och gynekolog. Har alldeles för ont, det här håller inte längre!😓

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/27/13, 10:21 PM
#5

Hur har det gått för er?

[Tassy]
3/28/13, 9:29 AM
#6

God morgon!

Igår var jag ute mest hela dagen och promenerade, traskade på stan och lite allt möjligt. Såklart kom det efter idag, och har sovit riktigt risigt i natt. Känner mig som överkörd av tåget.

Annons:
Chestnut
3/28/13, 9:51 AM
#7

God morgon!

Idag tog jag mig i kragen och ringde lite samtal imorse så nu ligger hela dagen öppen. Ska bara vara hemma är tanken, greja med djuren och så. 🙂 Mår inte direkt tipp topp, känner mig lite förkyld (IGEN!) och allmänt risig med mycket smärtor och annat jäkelskap. Känns verkligen att jag i mina mått mätt har haft en extrem start på veckan så återhämtning är det som gäller!

Vädret är dock så fint så funderar på att släpa fram grillen och grilla middagen 😃

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/28/13, 11:32 AM
#8

#6 Men blä på risiga nätter.
#7 Åh grilla❤️ Så mycket som du haft för dig gårdagen är det inte konstigt, vädret är inte nådigt heller, bara sänker folks immunförsvar så alla ligger sjuka!

Jag drog ihop ett evenemang nu på fredag med gamla vänner men tror ni inte att jag högst troligen inte kan vara med själv? Jo serrni så äre! Trodde jag skulle bli frisk idag.
Räknar massa matte istället!
Annars gåre bra för min del. Är ju hemma och vilar så då finns inte mycket att klaga på😉 Var en annan sak att försöka jobba med feber och täppta andingsvägar haha fick knappt luft ju av minsta lilla handtag.

Idag skall jag och sambon kolla hur vi gör med metaltown i år jippi yeah!

[Tassy]
3/29/13, 12:37 PM
#9

Nu är påsken här, glad påsk alla!

Jag ska träffa en väninna i stan alldeles strax, annars händer inte mycket här. Påsken firar vi inte i år, ingen av oss har lust när jag knappt tål nåt av maten som äts enligt tradition

Chestnut
3/30/13, 8:42 AM
#10

God *prosit* påskaftonsmorgon! 😓

Fortsatt risig, riktigt risig igår men lite bättre idag. Dragit på mig förkylning till råga på allt och det blir tydligen besök idag… Så har beväpnat mig med smärtstillande, nässprej och extra blåsmediciner så ska nog den här dagen gå att ta sig igenom också…

Hoppas ni andra har det bra! 🌺

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/30/13, 5:04 PM
#11

#9 Oj ja, snacka om fel årstid för dig när det gäller maten😮 Lamm och potatisgratäng kan du ju göra🙂
#10 Är precis på väg ur en sådan förkylning BLÄ! Verkar vara en riktig elak förkylning som går runt.

Glad påsk annars. Igår firades påsk med mina familj och imorgon med sambons. Är nog 6-7 år sedan påsk firades sist.
Vågade mig ut på krogen igår även om vi bara satt och tjötade i en hörna så var det skönt att vara ute bland folk. Nervös som bara den, har blivit obekväm med massa okända människor kring mig så det var en utmaning 🙂

[Tassy]
3/30/13, 5:13 PM
#12

#11 Äter inte potatis så länge jag kämpar med viktnedgången, och lamm är för dyrt nu när vi sparar allt vi kan till killens lägenhet/flytt. Men annars lät det galet gott!

[Aquelegia]
3/30/13, 5:16 PM
#13

Fänkålsgratäng dåra ;) Beror på, köper du fryst på ben och skär loss benet så blir det inte så fasligt dyrt. Ligger runt 100lappen per kilo.
Blir ett jättefint kött när man skär loss och tillagar som filé. Nu blev jag dösugen på det istället. Annars kan man ju vänta tills påsken är över och lammet i princip reas ut 😃

Annons:
[Tassy]
3/30/13, 6:20 PM
#14

#13 Tack för tipset, helt klart intressant! Vad är det för bitar med ben mer specifikt?

[Aquelegia]
3/30/13, 7:54 PM
#15

#14 Hittade inget svenskt lamm, hur det nu gick till? I och för sig finns det inga slaktklara lamm nu så kan vara det men det är i allmänhet svårt att hitta svenskt lamm annat än färs. Det jag menar är "lammstek med ben" finns för 59:- kg på willys 👍 Finns i frysdisken vid korven!

Chestnut
3/30/13, 9:38 PM
#16

Är STOR brist på svenskt lamm pga virus som florerar, vi har dock klarat oss… Men vi slaktar inte förrän till hösten 😉

Jag har fått ta på mig rollen som surrogatmamma åt två små godingar till tacklamm 😘 Ytterst tveksamt om det ena överlever då hon ej verkar ha fått råmjölk och jag har inte lyckats få tag på någon på annat håll… Men den andra ska bara få äta upp sig ordentligt i några veckor så blir hon prima sedan! Den förstnämnda var en av tre som föddes i förmiddags av min favorittacka, en dog direkt efteråt och den sista i syskonskaran bor var ute med mamman tills vidare men det ser inte ljust ut där heller… Stödmatar för betvivlar att tackan har mjölk överhuvudtaget tyvärr 😕

Så jag är kort och gott väldigt upptagen i några veckor framåt och fortfarande dunderförkyld med hög feber nu framåt kvällen… Rejält ont i blåsan med så det här kom inte direkt lämpligt men men…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
3/31/13, 10:54 AM
#17

God morgon alla!

#16 Har kontaktat en bonde jag känner här i stan, men är osäker på om dom har lamm, men om jag får veta något vettigt så ringer jag direkt.

#15 Måste testas vid tillfälle, helt överkomligt pris! Tack!

Idag mår jag kanonbra förutom att jag är småförkyld och har ont åt bröstet igen, så familjen får vänta ännu lite till med sitt besök. 😮

Hoppas på mer sol idag igen, det ser lite lovande ut! Mmm det är balsam för själ och leder!

[Aquelegia]
3/31/13, 7:16 PM
#18

#16 Läste att en dl råmjölk räcker för att ett lam skall överleva. Råmjölen försvinner efter 24h hos en tacka så mjölka en tacka som lammat (såklart efter att tackan tagit till sig sitt egna lamm) och mata bebis med. Eller har alla tackor lammat nu?
Hade en gång en get som bara gav några droppar och trots en otroligt välskapt killing så dog denna. Lilla nyckelpigan <3

Tips, finns råmjölksersättning att köpa om olyckan är framme på LG produkter AB frågan är om granngården kan ta in liknande eller renutav har i lager?
Bror har redan fått sina lamm så inget att hämta där i råmjölksväg 😕

Ätit en sjunedrans god påskmiddag ojoj! Sicka köttbullar min gubbe gör<3
Nu har vi tydligen LAn här. Förlåter sambon för han visste inte ens själv om att det skulle komma flera. Vi räknade med en ^^

Anterrabae
3/31/13, 9:09 PM
#19

Hej.. Jag är inne i vecka 4 av avgiftning, det pendlar mellan ganska ok till sängliggande och helkass. Tyvärr har jag oftare varit närmre helkass. Men jag tänker att när kroppen är färdig med sin avgiftning och utrensning borde jag må prima ;) så jag siktar på det :D Håller på och fixa inför att Dessan och Flisan kommer på Tisdag :) det ska bli så roligt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: