Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1664 ggr
[Tassy]
3/15/13, 11:13 AM

God dag 15/3

Galet yrsligt här idag! Nacken krånglar järnet. 😟

Ska försöka snygga till det sista i köket och ta mig till gymmet idag, annars blir det lugna gatan här.

Annons:
Anterrabae
3/15/13, 12:36 PM
#1

Kan du gymma om det är så yrsligt? Det skulle jag ha jättesvårt för ;) Dotter börjar må bättre det är jag glad för! Det har varat för länge nu. Solen skiner och jag hoppas att jag inte brakar ihop på eftermiddagen som jag brukar. JAG VILL komma ut och gå en timma eller så! Men det funkar ju inte när man får migrän,illamående och värk i kroppen på eftermiddagen. Ska försöka blogga lite ;) det var ett tag sen.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
3/15/13, 12:39 PM
#2

Jo yrseln släpper när jag har varit uppe och rört på mig ett tag. Sen går det lite på nåder att göra aktiviteter, fast det är tur att det finns handtag på maskinerna! 😃 Den biten när man precis är klar och ska gå iväg från en maskin är en pärs! Då går hela rummet runt som en centrifug haha! 🤪 men jag vet ju att det inte är något farligt, så jag kör på.

Anterrabae
3/15/13, 12:42 PM
#3

Ok, bra att du kan hantera det, och att träning och cirkulationen gör att det lättar! Jag tycker det låter jätteläskigt. ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
3/15/13, 12:56 PM
#4

Ja, det är nog precis det som händer - cirkulationen ökar så skallen får sig en syrechock 🤦‍♂️🤪 det är så det känns. Musklerna i nacken är ju konstant spända, så jag tränar för att tvinga dem att syresätta sig bättre och på så vis på sikt minska inflammationerna och smärtan.

Lite samma princip som när man har haft låsningar i ryggen som man fått upp, och kan ta sitt första djupa andetag på någon månad, den yrseln och syrechocken går heller inte av för hackor haha! 😃

Anterrabae
3/15/13, 1:23 PM
#5

Det är väldans sant. Ett par tips är magnesium som hjälper musklerna att slappna av, och kaliumjodid för cirkulationen ;) magnesiumet tas då bara inför träning, så det inte blir för avslappnat tex när du sover.. Och joden 1-2 droppar om dagen för bättre cirkulation, antiinflammation och läkning.. Även bättre återhämtning vid träning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
3/15/13, 9:59 PM
#6

Attjo! Prosit! 😓

Inte direkt förkyld men nyser massor och huvudet dunkar rejält. Mår inte bra av min ny medicin…  

Idag har jag tagit det lugnt, ringt ett par samtal, varit i stallet, repeterat lite spanska och haft en givande diskussion med en gammal vän om reva-projektet. Länge sedan något politiskt i Sverige berörde mig SÅ djupt. 

Men men, nu återstår att formulera ett personligt brev och CV på spanska och kanske plugga lite matte innan jag somnar.

Trevlig helg allihop!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Upp till toppen
Annons: