Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1773 ggr
[Tassy]
2013-03-14 10:08

God dag 14/3

Idag skiner solen igen efter allt snöande! 😃 hoppas nu bara att vi får tillbaka våren igen snarast. Läste att det visst inte bara var jag som hann slänga vinterskorna 😎 *fniss*

Idag mår jag mycket bättre i kroppen, jag känner åter energi och smärtorna är bara på morgonstelhetsnivå. 👍 Fast ögonen muppar vidare, känns som att jag har gått igenom en sandstorm i natt. Ser halvblurrigt för stunden.

Annons:
Chestnut
2013-03-14 15:29
#1

Dagens lärdomar: 1. Säger en läkare "det här brukar inte göra ont utan mest vara obehagligt", fråga då om denne vet det av egen erfarenhet. För min är from idag att rektoskopi GÖR ont! Eller åtminstone den där eländiga luften… 2. En läkare som ställer många frågor och tar sig tid till att lära känna hela patienten ordentligt ska man hålla i! Lite svårt bara när läkaren i fråga är underläkare och förmodligen kommer flytta på sig om några månader…. Jepp, jag har varit på VC idag! ;) I övrigt har jag pluggat matte och njutit av vårsolen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2013-03-15 00:01
#2

Ts Hihi 😎 Vet att jag frågade ngonstans men inte så att du åkt på en ögoninflammation då? Hade ögonkatarr eller vad det hette tidigt i vintras och trots att denne var lindrig så kunde jag knappt se, inte titta uppåt, synen var rubbad, skärpa skall vi inte snacka om och det kändes som du säger som om man gått i en sandstorm. Syns det inger rött/inflammerat i ögonen kanske det kan vara vid tårkanalen? En pytteliten svullnad som knappt syns men gör skitont!

#1 Ajaj, glad att man slipper sådant där, har endast hört att rektoskopi och dylikt gör ont, men det står säkert som första vårdregeln "tala alltid om för patienten att, hur ont ett ingrepp/undersökning än gör, säg att det INTe gör det🤫
Hejja annars för trevlig och intresserade läkare😃

[Aquelegia]
2013-03-15 00:03
#3

Juste vad jag gjorde idag: Jag blev INTE faster, bebis vill inte ut haha!

Firade mor och slutade med att jag skickade hem folket innan migränen kom smygandes. Nu har det släppt lite igen. Onödigt att ha ansåg jag idag så proppade i mig värktabletter meddetsamma så det inte blir som sist👍

Anterrabae
2013-03-15 00:05
#4

Sitter med uppsvälld mage och matsmältningsproblem, undrar vad som händer i den däringa kistan :/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2013-03-15 11:12
#5

#2 Blir röd i ögonen till och från, och det kliar ibland och ibland inte. Men har inga riktiga tecken på ögoninflammation, inget klet eller liknande. Men man vet ju aldrig, ibland är kroppen lurig!

Anterrabae
2013-03-15 12:33
#6

Har en kompis med återkommande virusinfektioner på hornhinnan, de gaggar inte heller, bara rubbar synen skaver och gör ont… Jag hoppas verkligen att du får bukt med det!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: