Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2182 ggr
[Tassy]
2013-03-11 08:49

god morgon 11/3!

Hur står det till idag? Jag har problem med ögonen som jag nog åker på att kolla upp snart :/ i övrigt är jag stel och mör, men det går ändå.

Annons:
[Aquelegia]
2013-03-11 09:38
#1

Men jisses, vad har ögona nu åkt på, ögonen vill man verkligen inte ha problem med!

Jag skall på studievägledning och hundra procent bestämma vad jag skall söka till.
Sedan skall jag på matte i eftermiddag och resten av dagen går till plugg både matte och körkortsteori. Skall ta någon promenad ute med katten med.
Han har börjat bli "vårodräglig" och är rastlös.

qawqaw
2013-03-11 12:39
#2

Ja vad har hänt med ögonen?

Jag kämpar för fullt här hemma med att vara sjuk/handikappad/arbetsökande/föräldrarledig m.m går inge bra :(. Imorgon ska jag stänga barnfabriken förgott och med det blir det att jag inte kan rör mig på en vecka men får trotts det ingen sjukskrivning vilket innebär att jag inte har rätt till barnomsorg. Sitter hela tiden med detta jävla moment 22

[Tassy]
2013-03-11 12:44
#3

Jag har haft problem med ögonen väldigt länge nu, men det blir visst värre. Igår kväll såg jag nästan ingenting igen. Det gör väldigt ont i muskler/nerver(?) runtom ögonen. Ögonen känns så trötta att det krampar. Jag har blivit extremt ljuskänslig, kan inte se på film/tv och datorn vållar stora besvär på kort tid. Blir illröd i ögonen och tårarna forsar för minsta lilla. Kan inte vara ute i solen, blir totalt bländad och det gör galet ont. Gubben fick leda mig till mataffären idag.

Frågan är om jag ska gå via VC eller vända mig direkt till optiker?

[Aquelegia]
2013-03-11 13:15
#4

#2 Fan ta moment 22! Bara jag läste Sjuk/handikappad/arbetssökande och föräldraledig gick luften ur mig PUH snacka om att det skulle räcka med bara ett utav de!

#3 Men oj, att du inte redan sökt 😮Ring båda och kolla vad det har att rekommendera!

Chestnut
2013-03-11 14:49
#5

Tycker absolut att du ska söka hos optiker Tassy! De kan väl skriva remiss till ögondoktor om jag inte minns tokigt? Eller ring 1177 och fråga vart du ska vända dig!

Här är det plugg på gång. Är grinig på skolan som förhalar min studieplan så använder den frustrationen till de två kurser jag har igång… 

Ska ut till djuren sen, hade kvällskollen igår så varit lite seg. Varit hos sjukgymnasten idag också och fått ryggen knäckt och bytt några ord med min underbara AT. Ska bli skönt att få komma till ortopeden på onsdag även om jag betvivlar att det är för foten utan för händerna… Men den kassa sanningen är väl att de är lika akuta som foten numera.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: