Annons:
Etiketterokänd-diagnosövriga-hypermobila-sjukdomar
Läst 11016 ggr
[Aquelegia]
3/6/13, 11:58 PM

Kramper lite varstans

Jag har blandade kramper i hela kroppen. Både stora men mest små små hela tiden i princip. Kan inte sitta med benen under mig för då ligger fötterna så jag får kramp i fotsulorna. Har kramp bak knävecken och sidorna. Muskelryckningar lite varstans och större kramper i vad/lårmuskulaturen, dessa i lår/vad gör riktigt galet ont. De flesta kramperna är synliga/kännbara. Hälften av gångerna behöver jag hjälp att räta ut lemmar så det lättar.

Jag tog under januari/februari Recovery vitamin/mineraler. Samtidigt tuggade jag i mig upp till 4 magnesium om dagen vilket jag minskade ner till 2.

Av någon anledning slutade jag med båda. Recoveryn är slut, i alla fall så blir jag lite fundersam. Kan jag verkligen ha så grova magnesiumbrister?

Hur kan jag testa vitamin/mineraler hos husläkarn? Räcker det med ett blodprov?
Ledsnar så på att ta tabletter, även fast det bara är vitaminer/mineraler, varje dag. Då vill jag vara säker på att de behövs.

Annons:
qawqaw
3/7/13, 9:10 AM
#1

Jag tror inte alltid det har med bristen att göra, magnesium ger nog effekt ändå utan att det skulle vara brist som orsakar kramperna. Jag har nästan blivit fri från vissa av mina kramper jag med sen magnesiumet, nu har jag bara i rygg och ben men nästan aldrig händerna bara lite skakning i högra handen.

Mona22
3/9/13, 12:30 PM
#2

Jag få kramper när jag druckit för lite vatten, uttorkad alltså. Vet flera som får så så du kan ju pröva dricka mer .

[Aquelegia]
3/11/13, 1:25 PM
#3

#1 Har börjat med magnesium igen. Är fipplig i händerna så kanske också kan vara magnsiumbristen som ger mig skakningar i de.

#2 Bra råd! Har faktiskt varit dålig med vatten! Skall mäta mängden vatten så jag är säker på att jag får i mig. Även minska saltet och kaffe som ju torkar ut kroppen.

FY vaknade av mordisk kramp i vänster vad natten till söndag. Småkrampar ganska rejält sedan dess och pockar vid varje steg jag tar. När jag sitter ner känns det som när det bubblar i magen fast i vaden, drar och sticker. Väldigt väldigt obehagligt och gör ont.
Försöker stretcha lite försiktigt då och då. Hade stödstrumpor på inatt för det underlättade lite och har de på mig ännu.

Upp till toppen
Annons: